Riot™ Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Hei hei! Nå kom nettopp min nye Samsung 26" LE-26R72B og jeg synes den er helt TOPP! Funker utrolig bra å spille Gears of War(X360) på den, men er noe som plager meg utrolig mye; når mørke dominerer skjermen, så skifter svartnivået seg til en mørkere nyanse. Dette er GANSKE så irriterende og forstyrrende. Er det noe jeg kan gjøre for å motvirke dette? Mvh, Carl Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Er det noe jeg kan gjøre for å motvirke dette? 7409456[/snapback] Lese bruksanvisningen? Det er ganske sikkert en eller annen auto-innstilling som slår inn. Denne kan du formodentlig skru av. Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 Står ikke noe om dette i bruksanvisningen, dessverre. Er noe strømsparing som skal visstnok gjøre det samme(eller lignende?) men den er slått av. Lenke til kommentar
123456789101112 Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Hei Fant du ut av det? Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Følgende står å lese om disse samsung lcd-tvene på hifiklubben.no: "En innebygget mikroprosessor måler kontinuerlig lysforholdene i stuen din og tilpasser automatisk lysintensiteten til lysforholdene omkring. Dette sikrer deg optimal bildekvalitet til enhver tid, og sørger dessuten for at fjernsynet ikke trekker mer energi enn nødvendig. Du kan selvsagt slå av denne funksjonen og selv velge lysintensitet." Ifølge hifiklubben skal det altså være mulig å slå av denne funksjonen, spørsmålet blir vel hvordan. Vurderer selv å kjøpe en slik samsung lcd på nyåret, men det ville vært greit å fått avklart dette først. Lenke til kommentar
freke Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Ville slått av denne funksjonen ASAP. Gå til innkjøp av The Calibrator eller tilsvarende produkt, evt lei en Star Wars film og gå inn på THX optimizer menyen. En rudimentær kalibrerings sak der. Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Jeg har LE-32R72, og hadde samme "problem". Dette kommer av at skjermen forsøker å stille inn lysnivået automatisk, og ved raske skift går ikke dette alltid like bra. Løsningen er ganske enkel, bruk "movie" moden under bildeinnstillinger, her er denne funksjonen slått av. Så stiller du resten av nivåene slik du ønsker. Legger ved et par linker som du kan ha nytte av: http://www.avforums.com/forums/showthread....d=1#post3047077 http://www.recordere.dk/forum/forum_posts....1745&PN=1&TPN=1 (denne er ganske bra) Når først dette stilles inn ordentlig er det en veldig god tv. Lykke til. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Løsningen er ganske enkel, bruk "movie" moden under bildeinnstillinger, her er denne funksjonen slått av. Så stiller du resten av nivåene slik du ønsker. Legger ved et par linker som du kan ha nytte av: Når først dette stilles inn ordentlig er det en veldig god tv. Lykke til. Hva med "Game Mode" da?? Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Hva med "Game Mode" da?? 7785402[/snapback] Hm, er jammen ikke sikker. Jeg tror den er slått av der også, men man må nesten bare prøve seg fram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå