DezTruckTor Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Jeg ser etter et script som kan hente inn hele artikler via en rss feed til wordpress. Vanlige rss-feeder inneholder bare noen linjer av selve artikkel teksten. Jeg ønsker å hente inn hele artikkelen. Jeg vet at script som RSS2Blog og Autoblogger Pro gjør jobben, men disse koster noen tusen. Jeg trenger vel heller ikke all funksjonaliteten i disse, bare enkel og grei artikkel-innhenting via rss. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Det spørs litt hva du mener. Dersom du mener å hente fra andres RSS, kan du ikke få mer enn det som faktisk ligger i RSS-en, og det er som regel overskrift, ingress og link. Å hente inn mer enn dette _er_ mulig ved litt web-skraping, men det er ikke lov sånn uten videre. Dersom du har lyst til at DIN wordpress skal syndikere hele artikler, ikke bare ovenfornevnte felter, så kan nok det ordnes med litt roting i rss-koden i wordpress. Lenke til kommentar
DezTruckTor Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 Dersom du mener å hente fra andres RSS, kan du ikke få mer enn det som faktisk ligger i RSS-en, og det er som regel overskrift, ingress og link. Å hente inn mer enn dette _er_ mulig ved litt web-skraping, men det er ikke lov sånn uten videre. Er vel regnet som grey-hat. Det er ingen direkte lov som forbyr dette, men det er mange som ser på det som negativt, mest fordi mange folk bruker dette til å cloake opp hundrevis av spamme-sider. Men det jo heller ikke målet mitt. Jeg leter bare etter en måte å skaffe litt ekstra stoff i tillegg til artikler jeg skriver selv. Dersom du har lyst til at DIN wordpress skal syndikere hele artikler, ikke bare ovenfornevnte felter, så kan nok det ordnes med litt roting i rss-koden i wordpress. Har du noen artikler som beskriver dette? Eller ihvertfall prinsippene? Lenke til kommentar
Peter Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Jeg er rimelig sikker på at det er ulovlig. Du har lov til å sitere deler av andres verk, men det du vil ha er hele artikkelen, og det tror jeg ikke er lov. Uansett, jeg har ikke noen enkle løsninger på noen av delene. Ved å parse rss-en og finne linken til selve artikkelen, og deretter skrape den, så kan du få hele artikkelen. Jeg har ikke noen svar her og nå på egen syndikering heller. Jeg antar at rss-en har noen form for template i wordpress, som du kan endre eller noe sånt. Det burde ikke være vanskelig dersom du har litt oversikt over php. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå