les_paul92 Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Jeg har en 80 gb IDE harddisk som jeg har 17 gb lagret på, men når jeg går på egenskaper for den står det at jeg har brukt 63 gb! vil det si at filene ikke er skikkelig slettet? og er det en måte å fjerne disse eventuelle filene uten å formatere? Jeg har hatt på show hidden files and folders. Vær så snill å svar fort!! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Har du lest sticky? F.eks punkt 5. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=165302 Lenke til kommentar
les_paul92 Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 har lest det. det er nok ikke det som har skjedd. har hatt problemet lenge men installerte norton for en time siden Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Har du prøvd Windows' diskopprydding? Jeg tviler på at det vil hjelpe stort, men gudene vet. Ellers ville jeg prøvd å sjekke størrelsen på mapper som f. eks windows, programfiler osv for å prøve å pinpointe nøyaktig hvilke mapper som tar opp plassen... Lenke til kommentar
les_paul92 Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 problemet er at ingen av mappene som tar plassen "eksisterer" og ja, jeg har tatt diskopprydding, feilsøk av disk(gikk ikke, kom feilmelding) og defragmentering. alle filene på disken er samlet 17,6 gb(skjulte og synlige) da vil det si nesten nesten 43 gb som er "brukt", men de filene som bruker plassen eksisterer ikke! Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Høres snodig ut. Hva med å kopiere det du vil spare på til en annen disk/brenne til DVD, og så formatere den syndende disken? Kanskje ikke "løsningen" du var ute etter, men jeg vet ikke noe annet å gjøre... Lenke til kommentar
cybertrec Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Prøvd å tømme søppelbøtten? har du mer enn en partisjon på disken? en linux partisjon f.eks? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Prøv en scan med et program kalt Ccleaner. Ser du skjulte filer og mapper? Lenke til kommentar
les_paul92 Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 Ja, ser skjulte filer, og crapcleaner hjelper ikke. da blir det vel til formatering da. Men hadde jo vært morsomt å funnet ut hva det var. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Kan evt. være at deler av harddiskoverflaten ikke fungerer ("bad sectors"), og om jeg ikke husker veldig feil, så markerer Windows slikt som "brukt". Lenke til kommentar
les_paul92 Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 har testet overflaten. den er helt fin. men jeg åpnet disken i GetDataBack for ntfs og fant en del filer. men når jeg skal innstallere windows så formaterer den ikke! å det går ikke an å formatere fra windows!! Lenke til kommentar
Kjellvez Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Høres ut som som en ødelagt disk. Men ikke gi opp før du har testet disken/formatert med en god Boot CD. F.eks. Ultimate Boot CD for Windows, eller en av de mange andre gode boot cd'ene der ute. http://www.ubcd4win.com/index.htm Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 ... men når jeg skal innstallere windows så formaterer den ikke! å det går ikke an å formatere fra windows!! 7414310[/snapback] Nei, man kan ikke formatere fra Windows. Det blir som å sage av greina man sitter på. Det blir det samme hvis du starter installeringen fra Windows, det går ikke. Du må starte (boote) fra CD når du skal installere. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Du kan prøve å formatere harddisken da? Lenke til kommentar
Oldie Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 "Det blir som å sage av greina man sitter på." Det går jo det, Hårek. Bare litt ubehagelig akkurat i det grenen knekker. Lenke til kommentar
skille Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 prøv et programm som heter i.Disk. Det skanner disken, så får du se hvilke mapper som tar all plassen.. -Trond Lenke til kommentar
Legion Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) installer f.eks SequoiaView og se hva som opptar plass http://www.win.tue.nl/sequoiaview/ sånn generelt så kan det være recycler/gammel norton protected files(?) og/eller system restore som opptar plass Endret 3. desember 2006 av Legion Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) Hvis ikke du klarer å formatere kan du ha korrupt filsystem..da kjører du programmet KILLDISK og formaterer etterpå..(formatering gjøres fra cd som nevnt over.)(husk backup.) Endret 3. desember 2006 av loddebolten Lenke til kommentar
les_paul92 Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 jeg har ikke floppy. hvordan skal jeg da slette alt på disken? Lenke til kommentar
les_paul92 Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 det går an å formatere fra windows jo!! viss du har flere enn en hd så kan du det. høyreklikk på den du ikke har windows på og formater! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå