triumphadler Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 (endret) Jeg har montert et asus 7300gt silent skjermkort. Dette har ikke vifte, bare kjøleribber på hver side. Når jeg tar på kjøleribbene er de ganske varme, så jeg lurer på om jeg burde montert flere vifter. Hva er å anbefale? Jeg har ledig kortplass over og under skjermkortet, går det an å montere vifte der? I så fall, over eller under, og skal de blåse ut eller inn? Endret 2. desember 2006 av triumphadler Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) Microplex selger en vifte som du kan montere bak på kabinettet: Koster i skrivende stund 95 kroner. Endret 3. desember 2006 av geir__hk Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 brøker ikke det en del da? Og vilken veil blåser de? det er ingen vits med den om den blåser varme ut av karbinetet. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 De bråker ikke men de har liten kapasitet og de trekker luft ut av kabinettet. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 brøker ikke det en del da? Og vilken veil blåser de? det er ingen vits med den om den blåser varme ut av karbinetet. 7413758[/snapback] Hvorfor ikke? Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 den må blåse varmen vekk fra ribbene, du legge en 80mm vifte oppå kjøleribba kansje, bare for å kjøre det extremt lettvindt Lenke til kommentar
triumphadler Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 Hva mener folket om denne da? http://www.microplex.no/product.aspx?pid=SPFC71BL&mcat=c179 De andre flytter 10-15m3, mens denne flytter 30-50m3. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Sikkert fin den, bare passer på at den flytter all den lufta riktig vei, at den blåser mot eller på ribbene. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Hva mener folket om denne da?http://www.microplex.no/product.aspx?pid=SPFC71BL&mcat=c179 De andre flytter 10-15m3, mens denne flytter 30-50m3. 7416366[/snapback] Hvis luftgjennomstrømninga gjennom kabinettet er god fra før av, så kan jeg tenke meg at den vil gjøre susen. Men hvis f.ex vifta i strømforsyninga er den eneste som får gjennomløp av luft i kabinettet, så mener jeg at det vil være mer hensiktsmessig å prøve å få dytta mer luft gjennom kabinettet. Enten med den vifta jeg linka til eller med en vifte i front. Eneste bekymringa for undertrykk i kabinettet er at støv vil samle seg på flere steder i tidens løp. Men støv får man uansett om man vil eller ikke. Selv støvfilter har en begrenset effekt da de minste partiklene likevel slipper igjennom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå