vestlia Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Har lastet ned en emulator for Game Cube, som heter Dolphin. Har også lastet ned Wind Waker. (har det på orginal gamecube). Men er det noen som vet hva datean krever for at man kan spille det bra? Hvordan lagrer man uten minnekort? Noen som vet hvor man kan få tak i Twighlight Princess til emulatoren?? Håper noen vet svaret
OmaaarS Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Tar jeg helt feil nå, eller er det fortsatt ulovlig å laste ned et spill selv om man har det orginale fra før? Er det ikke slik at man må lage en egen kopi av det?
vestlia Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Skrevet 2. desember 2006 Tar jeg helt feil nå, eller er det fortsatt ulovlig å laste ned et spill selv om man har det orginale fra før? Er det ikke slik at man må lage en egen kopi av det? 7409231[/snapback] Jeg har lest at det er lov å laste ned om man har det orginale spillet og den tilhørende spillmaskinen... Håper dette stemmer da
rulleguru Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Er nok bare å gi opp, emulering krever sinnsyk maskinkraft, bare ta en titt på screenshotene på dolphin sin hjemmeside, de mer avanserte spillene har 2-3 FPS. Om du har en topp specca pc kanskje du kan få 7-8fps i 3d-spill om du er heldig.
nAz-guL Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 (endret) * System requirements: * GFX: Radeon 9500+ series card recommended, but Geforce FX series also work. Expect severe graphics problems with lower cards. * CPU: The fastest you can find. * RAM: 256MB or higher strongly recommended. * Audio: Any Windows/DirectX-compatible soundcard. Her er en liten liste med krav jeg fant. GC-en er såpass ny at det vil kreve veldig bra maskinvare for å emulere den ordentlig. Det er veldig få spill som fungerer bra på denne og GameCube emulatorer generelt. De sluttet å utvikle Dolphin for snart 2 år siden .. så den blir nok ikke noe bedre enn slik den er i dag. Hold deg til Gamecuben din du nAz-guL Edit: Rulleguru var litt kjappere enn meg Endret 2. desember 2006 av nAz-guL
rulleguru Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Leste litt i forumet der, og en person spør hvor bra hans 4000+ med 7900gt vil takle Dolphin. Svaret er at han vil kunne få rundt 7fps, noe som er uspillbart. Like greit å gi opp
vestlia Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Skrevet 2. desember 2006 Leste litt i forumet der, og en person spør hvor bra hans 4000+ med 7900gt vil takle Dolphin. Svaret er at han vil kunne få rundt 7fps, noe som er uspillbart. Like greit å gi opp 7409492[/snapback] Om man har: Asus GeForce 8800GTS Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Tror du det vil bli kjørt som på gamcuben min da? Ellers takk for alle svar
rulleguru Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 (endret) Nei jeg tror ikke det finnes noen pc i dag som får det til å kjøre i nærheten av en Gamecube. Fra forumet: And you won't get more than 4 FPS, even if you have the Cray Super Computer. Endret 2. desember 2006 av rulleguru
aspic Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Grunnen er ikke dårlig maskinvare, er bare emuleringa som ikke er optimalisert enda.. Gi "utviklerene" noen år til og du vil fint kunne spille GC på en normal pc
vestlia Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Skrevet 2. desember 2006 Grunnen er ikke dårlig maskinvare, er bare emuleringa som ikke er optimalisert enda.. Gi "utviklerene" noen år til og du vil fint kunne spille GC på en normal pc 7409831[/snapback] Så det er ingen måte enda å kunne spille GC på data? Veldig synd isåfal for Zelda er etter min smak det beste spillet som er lagd, spesielt Ocerina of Time
Excelsion Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Tar jeg helt feil nå, eller er det fortsatt ulovlig å laste ned et spill selv om man har det orginale fra før? Er det ikke slik at man må lage en egen kopi av det? 7409231[/snapback] Jeg har lest at det er lov å laste ned om man har det orginale spillet og den tilhørende spillmaskinen... Håper dette stemmer da 7409249[/snapback] Hvorfor i granskauen skulle du ville emulere det på PC'en hvis du har det til GC? Noe sier meg at du juger.
rulleguru Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Grunnen er ikke dårlig maskinvare, er bare emuleringa som ikke er optimalisert enda.. Gi "utviklerene" noen år til og du vil fint kunne spille GC på en normal pc 7409831[/snapback] Vel.. det er alltid en grense for hvor mye man kan optimalisere slik kode, grunnen til at du vil kunne det om noen år er at pcene har blitt mye kraftigere. Pga. forskjellig arkitektur vil alltid emulasjonsprogrammet måtte utføre x antall operasjoner per operasjon på orginalmaskinen. En del funksjoner og effekter ligger i maskinvaren til konsollene, siden ikke pcer har dette fra før, ihvertfall ikke identiske, må dette gjøres i software istedenfor direkte i hardware. Dette krever ekstrem datakraft. Grunnen er ikke dårlig maskinvare, er bare emuleringa som ikke er optimalisert enda.. Gi "utviklerene" noen år til og du vil fint kunne spille GC på en normal pc 7409831[/snapback] Så det er ingen måte enda å kunne spille GC på data? Veldig synd isåfal for Zelda er etter min smak det beste spillet som er lagd, spesielt Ocerina of Time 7409950[/snapback] Du sier jo du har en Gamecube og Zelda, så hvor er problemet. Og Ocarina of Time er ikke et GC-spill, brukbare N64-emulatorer finnes.
ronndi Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 du kan spille de fleste (om ikke alle) N64 perfekt på emulator.
Helgenen Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 (endret) Hei, vestlia. Du har nok desverre møtt veggen her ja. En skikkelig emulator som gjør det mulig å kjøre spill for GameCube (og nyere) med noenlunde brukbart resultat i fart på PC vil ta tid, ifølge ekspertene. Hvis du har Ocarina Of Time på GC, vil jeg anbefale at du heller kjøper det originale spillet på N-64, og siden kanskje emulerer. Hva koster forresten en N-64 i dag? 200 spenn? Emulering er et artig tidsfordriv, men da helst for skikkelige oldies, som det originale Zelda, eller hva med Zelda III til SNES - et fantastisk stykke spillhistorie.. Sånn er livet. *sukk* Endret 2. desember 2006 av Helgenen
vestlia Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Skrevet 2. desember 2006 Hei, vestlia. Du har nok desverre møtt veggen her ja. En skikkelig emulator som gjør det mulig å kjøre spill for GameCube (og nyere) med noenlunde brukbart resultat i fart på PC vil ta tid, ifølge ekspertene. Hvis du har Ocarina Of Time på GC, vil jeg anbefale at du heller kjøper det originale spillet på N-64, og siden kanskje emulerer. Hva koster forresten en N-64 i dag? 200 spenn? Emulering er et artig tidsfordriv, men da helst for skikkelige oldies, som det originale Zelda, eller hva med Zelda III til SNES - et fantastisk stykke spillhistorie.. Sånn er livet. *sukk* 7410106[/snapback] Oki, forstår jeg har møtt veggen her. Synd for jeg ville spilt Wind Waker på data når jeg er på reisefot osv. Men tusen hjertelig takk for alle tilbakemeldinger
PantZman Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Hva er vits med en emulator som ikke virker tilfredstillende? Trash sier jeg bare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå