Gå til innhold

Får ikke lastet inn informasjon om et objekt

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har laget en applikasjon i java som er grafisk. Denne har en form/frame/container som inneholder en liste og to knapper. Den ene knappen har teksten "Registrer ny film" og det er også det som skal skje når en trykke på denne knappen. Når knappen trykkes på kommer det opp en ny frame og en kan skrive informasjon om filmen som en vil registrere + ekstra notater. Her er det 4 tekstfelt og et tekstområde + tekst etiketter naturligvis. Det er to knapper og når en trykker på den ene som sier "Registrer", så legger tittelen til filmen seg i listen i den første framen. Jeg velger deretter å lukke vindu. Programmet skal nå ha opprettet et film objekt hvor kun tittelen vises i listen i første frame som den gjør.

Jeg la til en event som gjorde slik at når en dobbeltklikket på et element i listen, så skulle det komme opp en ny frame og vise informasjonen om den valgte filmen. Dette skjer ikke, det skjer ingenting når jeg dobbeltklikker på elementet og lurer på om noen vet hvordan lytter og komponent jeg skal sette denne på for jeg får det rett og slett ikke til å fungere. Jeg har vært å sjekket event, list osv. for å sjekke dette med ikke funnet noe svar samt at jeg har søkt på nett. Jeg bruker en List og ikke en JList. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om eg har forstått deg rett,, så må du legge til en :

MouseClicked(java.awt.event.MouseEvent evt) lytter.

og i den så legger du ListDinList.getSelectedValue().

da skal du ha fått ut den informasjonen du trenger til å få jDialog vinduet ditt opp med riktig informasjon.

Det hadde vært enklere å forstå problemet om man kunne sett på kildekoden.

Endret av Qwark
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...