born_yesterday Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Er det noen som kjenner til muligheten for å kunne lese andres MSN samtalelogger over internett? Vet at man kan aktivere/deaktivere logging av samtalene lokalt på pc-en, men har hørt rykter om at uvedkommede skal kunne lese denne informasjonen, fra f.eks. loggservere rundt om. Er det andre som har hørt om tilsvarende, og kan bekrefte eller avkrefte dette? Personvernloven i Norge og USA er strenge på kravene til lagring/oppbevaring av slik informasjon, men kjenner du likevel til noe slikt? Takk for all informasjon du måtte ha Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 eg lastet ned i dag et program som kan overvåke folk på MSN. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Med mindre du sender de loggfilene eller deler disse på nettverket ditt/p2p-programmer - hvordan skal andre kunne lese de? MS logger sannsynligvis ikke samtalene, men selv om de hadde gjort dette hadde de sikret disse filene MYE, MYE, MYE bedre enn du sikrer din privatmaskin. Loggfilene dine for MSN er sannsynligvis ikke noe problem å hente for en som er ute etter de. Send deg en torjan via mail, MSN eller en nettside og vips han har tilgang til hele maskinen din. Forresten er det lett for andre på ditt lokalnettverk å lese dine samtaler i realtime og logge de hos seg selv. Så har du et åpent trådløst nettverk eller en av maskinene dine på nettverket er hacket kan du få samtalene dine tatt opp av andre. Lenke til kommentar
born_yesterday Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 Med mindre du sender de loggfilene eller deler disse på nettverket ditt/p2p-programmer - hvordan skal andre kunne lese de? MS logger sannsynligvis ikke samtalene, men selv om de hadde gjort dette hadde de sikret disse filene MYE, MYE, MYE bedre enn du sikrer din privatmaskin. Loggfilene dine for MSN er sannsynligvis ikke noe problem å hente for en som er ute etter de. Send deg en torjan via mail, MSN eller en nettside og vips han har tilgang til hele maskinen din. Forresten er det lett for andre på ditt lokalnettverk å lese dine samtaler i realtime og logge de hos seg selv. Så har du et åpent trådløst nettverk eller en av maskinene dine på nettverket er hacket kan du få samtalene dine tatt opp av andre. 7408904[/snapback] Takk for to kjappe svar her Det med at et usikret, trådløst nettverk er åpent for andre (f.eks. naboen), er jeg kjent med. All trafikk på internett, går via en masse komponenter (routere og servere) på vei fra A til B. MSN er en tjeneste hvor man logger seg på tjenesten, jeg antar derfor at det da er snakk om flere servere som står rundt om, for å autentisere brukeren. Blir det da opprettet en virtuell tunnell (på samme måte som en VPN-forbindelse) mellom de to som er i samtale, eller vil dataene mellomlagres/bufres underveis, for på denne måten være tilgjengelig for andre? Jeg er helt enig, tilbyderen av MSN er nok særdeles opptatt av å verne om person- og samtaleopplysninger. Det finnes mange programmer for å overvåke maskinen lokalt (Parental Control), men min tanke er kun mot eksterne maskiner (utenfor egen kontroll). Jeg lar tråden være oppe, for å se om andre har innspill og tanker som er interessante. God kveld til alle her inne Lenke til kommentar
born_yesterday Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 eg lastet ned i dag et program som kan overvåke folk på MSN. 7408892[/snapback] Hvilket program er dette? Hvilke muligheter ligger i dette? Hvilke krav er det til autentisering (brukernavn/passord)? Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 eg lastet ned i dag et program som kan overvåke folk på MSN. 7408892[/snapback] Hvilket program er dette? Hvilke muligheter ligger i dette? Hvilke krav er det til autentisering (brukernavn/passord)? 7409072[/snapback] download -> Open -> See Lenke til kommentar
Blib Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 For å finne slik programvare er det bare å google på MSN Spy elns. Pakkene fra Live Messenger er åpne og kan også leses med en helt vanlig pakkesniffer afaik. Jeg tror forresten ikke at MSN/Live Messenger oppretter virtuelle tunneler. Dette er vel bare mer avansert programvare som gjør. Vil tro det bare sender det ut på nettet i retning Microsoft og så videresender MS det til rett person på samme måte. Ren synsing tho Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Trodde da msn loggfilene dine ble lagret på maskinen din. Microsoft = Sikkerhet er jeg vel litt i tvil om. Høres logisk ut at det blir sendt mer eller mindre "åpent". Men går vel utifra at en tjeneste som er så mye brukt vil bli kryptert. Men, med mine konspirasjonsteorier vil jeg jo gå ut ifra at alt sammen går innom en server hos CIA, FBI, NSA eller lignende. Bare for å bli lagret. Uansett, tror vel neppe noen gidder å hacke seg fram til dine samtaler på nettet. Med mindre de har et program som Vegis snakker så flott om. Vet ikke hvor du har fått deg jeg Vegis, men jeg går ut ifra at dette er ulovlig. Ingen liker vel å bli "overvåket" når de snakker med andre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå