inwinx710 Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 (endret) Halla! Har tenkt og skjøte en jack kabel jeg har, den skal brukes via en pc til et lite lyd anlegg. HAr jo i den ene enden jack kabelen og i den andre en rød og hvit dings, vet ikke hva de heter Noen som vet hvordan jeg kan gjøre dette? Ikke kom med svar som: kjøp deg en lenger kabel, osv osv. Jeg skal skjøte denne kabelen, ferdig med det -Martin Endret 2. desember 2006 av inwinx710 Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 du trenger: hobbykniv, loddebolt, loddetinn, mer kabel. 1. kutt kabelen der du vil skjøte den 2. bruk hobbykniven til å avisolere kabel endene (fjerne gummien rundt lederne\metallet) slik at du har tupper du kan tvinne fast i hverandre Den (mer elle mindre) avanserte delen. Du blir nødt til å bruke hodet slik at de to kabelstumpene med plugger henger riktig sammen. Dette gjøres enkelt å greit ved hjelp av fargekodene på kablene. Når du har funnet ut av fargekodene tvinner du riktig avisolerte leder mot hverandre og lodder. etter dette isolerer du lederne hver for seg med noe el-tape el. tormod Lenke til kommentar
inwinx710 Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 Ok. Tusen takk, skal gjøre dette. Setter emmnet som løst. -Martin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå