relsafus Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Mange har tydeligvis problemer relatert til Torrents og Trådløse rutere, som f.eks. ASUS 500 G Premium, som jeg nå har (hadde 500G tidligere med samme resultat). Etter en tid (kan være ett eller noen døgn), så ser jeg at Torrentfiler lastes opp og ned, helt uanfektet av at ruteren ikke lenger er tilgjengelig for andre.... Pinger jeg ruteren, så svarer den, men det er umulig å nå den via en browser. Sjekker jeg Nettverksinstillingene, så ser alt normalt ut (trafikk tikker å går). Sjekker jeg "My IP", vises ikke ekstern IP addresse på ruter, mao. ikke tilkoblet) Eneste måte å komme ut av problemet på, er å boote Torrent PCèn, så det må være relatert til Windows XP, eller ? For meg så ser det ut til at trafikken som går på port 10851 (BitComet), på en måte låser all annen TCP kommunikasjon (er det noen buffere etc. som går fulle ?) Noen som har noen idè om hva som egentlig skjer ? /L Lenke til kommentar
HansErik Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Hmm, jeg gjetter på at det opprettes så mange tilkoblinger når du laster ned torrents at ruteren ikke har kapasitet til å opprette flere. Tror det er slik at rutere kun kan håndtere et bestemt antall TCP-tilkoblinger samtidig, og BitTorrent oppretter som kjent svært mange TCP-tilkoblinger. Dette makser kanskje hva din ruter kan håndtere? Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 Hmm, jeg gjetter på at det opprettes så mange tilkoblinger når du laster ned torrents at ruteren ikke har kapasitet til å opprette flere. Tror det er slik at rutere kun kan håndtere et bestemt antall TCP-tilkoblinger samtidig, og BitTorrent oppretter som kjent svært mange TCP-tilkoblinger. Dette makser kanskje hva din ruter kan håndtere? 7408897[/snapback] Det er nok meget sansynlig, ja. Har sett endel andre tilsvarende tråder og det som er litt irriterende er at det ikke er noen "fasit" på dette ganske generelle problemet. Har nå satt begrensning i BitComet til max 10 Torrenter, max ut hastighet til 10Kbit og max ned til 300Kbit, samt disablet UPnP i ruteren. Satt "both" altså både UDP og TCP på portforwarding 10851 som BitComet er satt til å lytte på. For se om noe av dette hjelper,,, /L Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 Jeg søkte litt rundt og fant denne; "Hvis du laster ned for mye så vil routermodemet låse seg. (du mister da DNS fordi den ikke klarer å koble seg opp) Reduser antall forbindelser i torrentprogrammet. Prøv med 50 connections globalt." Så det er antagelig rutermodemet (ADSL modemet fra Telenor), som går i spinn ? /L Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå