Gå til innhold

Kulturo: Forslag: Ukas portrett

JacEr

Anbefalte innlegg

Iogmed at Kulturo.no ukentlig gir ut tre filmtips basert på nyutgivelser på henholdsvis kino, DVD og nyutgivelse DVD, blir ofte filmvalget preget av det som er nytt, og ikke det som er bra.

Kunne man i så måte publisert et portrett av en eller annen filmpersonlighet (skuespiller/regissør/rollefigur) som av en eller annen grunn kunne være aktuell? De siste ukene har ting som Robert Altmans død og en ny Bond-film fått meget mye plass i media, og kulturo.no burde jo være en perfekt plass for et informativt portrett om begge legendene, samt en mindre gjennomgang av de viktigste filmene, og anbefalinger av disse.

Når store navn i filmindustrien, enten det er Alfred Hitchcock, Jackie Chan eller Aud Schønemann, står bak så mange filmer som de har gjort, er det vanskelig for nye seere å skille gull fra gråstein når man ønsker å bli bedre kjent med deres filmer. Man ønsker naturligvis å se filmene hvor de er best og hvor man blir mest underholdt, ikke "fyllet" som man uungåelig vil opparbeide seg med en mannsalder innenfor filmindustrien.

Jeg mener ukentlige (feks) portretter av de største navnene hadde blitt et fint tilskudd, hva de har bidratt med, hva som gjorde dem kjent, og hvor de er i dag. Hvis man i tillegg får med 2-3 filmanmeldelser hvor denne personen er sentral, toro jeg kulturo.no vil heve seg enda et hakk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Når store navn i filmindustrien, enten det er Alfred Hitchcock, Jackie Chan eller Aud Schønemann, står bak så mange filmer som de har gjort, er det vanskelig for nye seere å skille gull fra gråstein når man ønsker å bli bedre kjent med deres filmer. Man ønsker naturligvis å se filmene hvor de er best og hvor man blir mest underholdt, ikke "fyllet" som man uungåelig vil opparbeide seg med en mannsalder innenfor filmindustrien.

7408775[/snapback]

Meget interessant. Jeg ville satt stor pris på å lest noe slikt. Kanskje også om folk som ikke er så kjente, men som allikevel har noen perler på lager. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg har faktisk foreslått nøyaktig det samme internt og vi håper det kan bli noe. Nå er vel kanskje et portrett i uken litt for mye å bite over, i hvertfall i begynnelsen, men en gang i måneden bør være en fin begynnelse. Dere skal absolutt ikke se bort i fra at det kommer slike ting ut på nyåret :)

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...