Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Datamaskinen restarter seg selv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

med det systemet ville jeg ha hatt minst en 400W strømforsyning... det kan være problemet. har selv hatt problemer med for lite power og da skjer det akkurat slik du beskriver det, men det er litt rarrt at det skjer når ikke noe blir gjort... i så fall ville det kanskje helst skjedd under hard 3d-spilling... prøv et annet power hvis du har sjansen...

Lenke til kommentar
Jeg har alldri hatt dette problemet selv, men kjenner folk som har klaget over det samme. Det eneste rådet jeg kan gi er: formater.

Det virket for de jeg kjenner,, :thumbup:

7416783[/snapback]

Tror nok trykt si at ikke det vil hjelpe meg så mye :) alt er vel rettet på at det er PSUen. Denne tråden er løst :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg sliter med at datamaskinen min restarter seg selv etter det har gådt en stund. og jeg tror ikke det er Windows som restarter for det skjer på en brutal måte (som noen trekker ut kontakten). det skjer ikke særlig ofte heller :no:

7408533[/snapback]

Tipper cpu`en går seg varm

Lenke til kommentar

hmm, litt rart da egentlig at den blir overopphetet på 44 grader da egentlig :hmm: Men det skjer jo også etter jeg har spilt noen gode runder med BF2 :D får uansett 2 kabinett vifter i morgen :thumbup: tror det vil bli bedre da?

Endret av heisau
Lenke til kommentar
hmm, litt rart da egentlig at den blir overopphetet på 44 grader da egentlig :hmm: Men det skjer jo også etter jeg har spilt noen gode runder med BF2 :D får uansett 2 kabinett vifter i morgen :thumbup:  tror det vil bli bedre da?

7425061[/snapback]

prøv å se om det blir bedre, vis ikke så test med en annen PSU.

Lenke til kommentar

Evt kan du raske sammen det du har av enheter som trekker strøm, f.eks gamle vifter, hardisker o.l. og plugge det i ledige strømkontakter på PSU. De spinner opp uansett og du trenger ikke plugge i noe annet en strøm på dem. Sleng så i det du har av USB-enheter i tillegg.

Hvis du da klarer å provosere frem en restart så vet du at problemet er PSU. Hvis ikke så må du tenke i andre baner.

Jeg har hatt samme problem men da med overoppheting som årsak.

Lenke til kommentar

Du kan gå inn i event viewer etter en reboot og sjekke hva som forårsaket den. Ikke fullgodt, men kan gi en indikasjon.

Du finner EV: Control panel/Administrative tools

Du kan også gå inn på Control panel/System/Advanced/settings(Startup and recovery) og fjerne haken på Automatically restart. Da vil du se blåskjermen(BSOD) og kan poste error koden evt søke på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...