arni77 Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Har denne ruteren. http://www.dinside.no/php/art.php?id=211156 Får den ikke til og fungere med get(upc) Den fungerer greit hvis jeg putter kabelen fra get modemet til f.eks port 1 i 3com'en. Får da ip fra get. Når jeg bruker wlan porten så får jeg ip fra 3com(192.168.1.2-100 er range) , men kommer ikke ut på internett. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Koble til maskine frigjør IP-en eller skru av modemet en stund og så kobl det opp mot routeren. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Sjekk DENNE du. Regner med at du må gjøre det samem som meg. Lenke til kommentar
arni77 Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 Det rare her er at en kompis av meg kjøpte linksys, da og han slapp og gjøre noe som helst. Bare puttet kablelen inn wlan porten og straks var han på nett med lokale adresser. Har gjort akkurat det samme som deg, men kommer ikke på nett. Gikk under Internet Settings og Hostname & MAC. Skrev der inn mac adressen på nettverkskortet på en av 1 pc'ene jeg har og trykket apply. Er det dette du gjorde også? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Poenget er vel at kun en av macadressene går og at du derfor må bruke den samme som fungerte før. Lenke til kommentar
arni77 Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 Poenget er vel at kun en av macadressene går og at du derfor må bruke den samme som fungerte før. 7410677[/snapback] Jeg har flere ip adresser fra Get, så det er flere pc'er som går... Lenke til kommentar
MasterBlaster Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Har du sjekket at 3com ruteren din har siste versjon av firmware installert? Har du sjekket at NAT er satt på slik at du kan bruke flere PC'er bak firewallen selv om du kun får en ip adresse gjennom ditt abonnement hos GET? Logg på ruteren og gå igjennom oppsettet. Mye er P&P, men ikke alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå