Jtand Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Hvor store må bølgene være for å plane i windsurfing? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Ikkje at eg er nokon ekspert, men har ikkje det meir med farta ein har, enn bølgestorleiken? Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Har absolutt med farta\vindstyrken å gjøre. Er vel i "rein" brettsurfing at bølgene gjelder. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Blåser det litt hvitt på toppene er det absolutt mest morro, da kan du ofte gå ned litt på seilstørrelsen og det hele blir mer lekent. Forøvrig er det overraskende hvor lite vind man egentlig trenger, så lenge det er jevn og god vind. Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 Hvor stor fart kan man få? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Ein vindsurfar hadde ei tid verdsrekorden i fart for segldrivne fartøy. Trur det var rundt 45-46 knop, altso over 80km/t. Det er sjølvsagt langt over kva ein normalt kan oppnå... Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Men 20-25 knop derimot går ganske greit. Relativ vindhastighet på oppmot 1,5. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) Ein vindsurfar hadde ei tid verdsrekorden i fart for segldrivne fartøy. Trur det var rundt 45-46 knop, altso over 80km/t. Det er sjølvsagt langt over kva ein normalt kan oppnå... 7434535[/snapback] En windsurfer har faktisk rekorden fortsatt. 48,7 knop i følge wikipedia ( http://en.wikipedia.org/wiki/World_Sailing..._Record_Council ) edit: jeg veit det er en "gammel" tråd, men jeg måtte bare sjekke om det var noen windsurfing-tråder her Endret 22. februar 2007 av frohmage Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå