miXer Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Hei Jeg har en Volvo 460 95' 2.0i. Problemet mitt er at selvstrammingsfjera ikke drar tilbake tilstrekkelig nok etter at jeg har brukt enten bremsepedal eller håndbrekk. Dette gjelder bare venstre side bak. Hadde samme problem i juni/juli 2006, og da ble det byttet bremsecaliper, bremseklosser, skive, bremserør, ja hele bremsesystemet bak på begge sider. Dette tok jo vekk problemet, men det har nå altså kommet tilbake. Lurer bare på om noen vet om 460 har et kjent problem med å ha dårlige bakbremser, eller er det noe jeg ikke gjør som jeg burde ha gjort? Lenke til kommentar
miXer Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 Ingen som har noen som helst peiling? Skulle gjerne likt å visst det, om jeg like godt bare kan hamstre inn en masse sjølstramminsfjører som jeg kan bytte når de blir dårlige igjen! Har hatt samme problemet på to forskjellige calipere allerede iløpet av 9mnd. Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Sjekka om håndbrekket går lett/ikke henger på? Lenke til kommentar
miXer Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Det er som jeg har sagt lenger opp at sjølstrammingsfjøra trekker ikke tilbake nok etter at jeg har brukt enten bremsepedal eller brekk. Så er ikke brekke som henger på, er sjølstrammingsfjøra som ikke drar ordentlig tilbake. Men takk for forslag. Noen andre? Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Oki, jeg hadde rustete håndbrekkwire, og den store fjæra klarte ikke å dra av brekket mitt. Hadde uansett sjekka wire'n der den forsvinner inn under bilen, akurat der den sitter klipsa fast ved skjermbuen, mine var kav rustne der. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 Jo, takk for svar, men det rare er at bremsene henger på når jeg bruker pedalen åsså. Pedalen skal jo ikke bruke sjølstrammingsfjøra?!! Trodde bare brekket brukte det jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå