Håvard Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Hei. Skal muligens hoste et forum, men jeg trenger å vite om jeg trenger større webhotell eller ikke. Akuratt nå har vi forumet vårt hos diskusjonsforum.no, men planlegger å sette opp vårt eget. Da skal vi overføre innleggene og brukerne, og da lurer jeg på. Hvor stor lagringsplass vil en "regn phpbb", med ca 30 medlemmer og ca 10000 innlegg ta? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 (endret) ca. 20-30MB vil jeg tro, altså med andre ord, ikke mye. Avatarer er vel gjerne det som tar mest plass. Endret 2. desember 2006 av jonepet Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 ca. 20-30MB vil jeg tro, altså med andre ord, ikke mye. Avatarer er vel gjerne det som tar mest plass. 7407596[/snapback] Ja ok. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 (endret) Rene tekstfiler vil ikke ta så mye, og avatarer tar gjerne ikke så mye heller. La oss f.eks si at du har satt begrensning på hvor stor en avatar kan være. F.eks maks størrelse på en avatar er 6 kB (som på dette forumet). 6 kB * 30 = 180 kilobyte - ikke veldig mye. Jeg vil tippe det tar rundt 10 MB alt i alt. Endret 2. desember 2006 av Kadmium Lenke til kommentar
uranus Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Er det 10mb en gang da? Tror det er rundt halvparten.. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Vel, da jeg satt opp et slikt phpBB-forum for lenge siden, så ble den totale størrelsen på rundt 7 MB. Mulig det tar enda mindre plass. I alle fall ingen grunn til bekymring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå