Hidden Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Fant 19 tilfeller av spyware på maskinen i dag, og det er maks 3-4 dager siden sist. Mesteparten var Gator! Nå har jeg noe som kalles "Gain" innstallert, det spretter opp reklame i hytt og pine (så nettopp et survey skjema). Jeg tør sverge på at jeg ikke har sagt ja takk til noe som helst som har med Gator eller annen søppel å gjøre, har noen andre vært borti det samme i det siste? Nå må jeg reboote for å bli kvitt Gain.. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Hm, hater slikt jeg også. Men jeg har alltid sluppet det da jeg ikke godtar noe slik, og installerer aldri noen plug-ins uten ifra offisielle sider. Er også godt beskyttet ellers med router med NAT, brannmur og Norton Systemworks 2003. Har så det holder :smile: Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
normal Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 fy **** altså, vi skulle spleiset på torpedo mot gator-fyren. BLIR SÅ FORBANNA !!!!! Det verste er uvitende pcbrukere (de fleste dessverre) som har denne *******n på maskinen som driver og senker ytelsen og popper opp med frustrerende reklame. Også framstår jo det som en sånn skikkelig forbanna "uskyldig, stuerent" program når det er installert på pcen. ****, får lyst til å kvele den forbanna frosken hver gang den dukker opp [ Denne Melding var redigert av: normal på 2002-11-17 17:50 ] Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 17. november 2002 Forfatter Del Skrevet 17. november 2002 Norton AV med siste updates kjører som regel hele tiden når jeg er på nettet og sender/tar imot email, men firewallen gikk ut på prøvedato noen dager siden, og det ser ut til å få følger. Lenke til kommentar
Neypalm Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Pleier nok å stå i EULA'en på de programmene som sender med Gator. Men den er det jo ingen som leser :razz: Uansett, Pro-versjonen av DivX tror jeg sender med Gator, og akkurat den har mange brent seg på. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Må han som har programmert Gator brenne i *******!!! Måtte bare få det ut.... Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 æsj, ble sensurert...... Lenke til kommentar
Level_76 Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Har litt problemer med spyware jeg også. Kan noen anbefale et program som søker igjennom maskinen og finner uønsket spyware, popup-scripts osv.? Lenke til kommentar
rLnd Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 http://www.ad-aware.com ? Pleier å ta en scan daglig :smile: Lenke til kommentar
goose Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Det går ann å instalere Pro version av DivX uten Gator. Desuten så er det bare å la være å trykke JA eller YES på alle boksene som duker opp.. :smile: Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Broren min har gjort familiePCen helt slapp og jevelig nå :smile: Det er en PIII 800MHz med 128Mb RAM og TNT2. Det er installert så mye dritt at det er sykt.. Klarer ikke og kjøre CS.. Da er det ille. Så at det var noe spyware dritt i minnet som tok over 20MB Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Utrolig med spyware på KaZaA.. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Bruk "KaZaA Lite"..så slipper du spyware www.k-lite.tk [ Denne Melding var redigert av: Jørgen-aa på 2002-11-18 00:43 ] Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 18. november 2002 Forfatter Del Skrevet 18. november 2002 Quote: Den 2002-11-17 18:15, skrev Neypalm:Pleier nok å stå i EULA'en på de programmene som sender med Gator. Men den er det jo ingen som leser :razz:Uansett, Pro-versjonen av DivX tror jeg sender med Gator, og akkurat den har mange brent seg på. Jaggu meg tror jeg ikke du har rett. Innstallerte Divx5 Pro bundle her om dagen, og dette F-skapet skjedde etter den innstallasjonen. Har fjernet det og sjekket registry. Får håpe jeg kan bli kvitt det. Lenke til kommentar
felzius Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Skalg gå an å skru ned på antall medlinger hver uke. søkte etter gain-gator her en dag tror jeg, fikk slik option sheet av noe slag.. stod på "unlimited" antall meldinger hver uke. funket bra å sette ned til 1. Tror det var minimum desverre... Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Quote: Den 2002-11-17 18:34, skrev rLnd:http://www.ad-aware.com ? Pleier å ta en scan daglig :smile: Denne anbefales. Fant mye rart på maskinen min. Lenke til kommentar
Blue Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Gator kan deaktiveres i oppstarten av maskina ved å ta vekk to kryss der. Lenke til kommentar
Blue Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Gator kan deaktiveres i oppstarten av maskina ved å ta vekk to kryss der. Lenke til kommentar
Lone*Desert-Fish Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Hey mates! Det er en enkel måte å fjerne GAIN på da: 1. Søk opp filen GMT.exe 2. Slett den. Ferdig! Men dette må nok gjøres på nytt etter du legger inn nye divX-dekodere. Det er de som fører med seg denne mannskiten. Og FY FAN da! Den driten tar jo faktisk 20MB ram. For en stakkar maskin med (128 eller) 256MB ram slik som min og kjører winXP atpåtil er det jo altfor mye som blir forsøkt stjelt av dette skittne programmet. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Quote: Den 2002-11-18 17:13, skrev Lone*Desert-Fish:Hey mates!Det er en enkel måte å fjerne GAIN på da:1. Søk opp filen GMT.exe2. Slett den. Gator drar med seg mye mer dritt enn det. Det er registeroppføringer osv. Kjør ad -aware så finner du ut det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå