Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skal eg bruke kabla eller trådløst nettverk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nettverk over strømnettet har en lei tendens til å være veldig ustabilt over avstander..

Tror jeg hadde gått for en nettverkskabel i en hageslange, dette er en kjempe bra måte å beskytte kabelen på.

Du graver en grøft på rundt 10 cm dyp for så å legge kabel med slange/rør i den grøften.

Om du har andre typer rør som er bedre en hageslange er jo dette veldig positivt.

Når det kommer til nettverksdelen ville jeg ikke brukt switch for å dele nettet.

Dette er pga. da får hver pc en egen IP adresse fra ISP sin DHCP server.

Altså dere blir ikke i et lokalt nettverk. Flere en én IP adresse pr. modem (mac-adresse) er det flere ISPer som har satt som en standar.

Jeg ville satt opp en router, altså:

Telekabel - Splitter - ADSL Modem - Router - Ut til pcer.

Endret av goggen90
Lenke til kommentar
å borre hull i grunnmuren under bakkenivå er ikke noe jeg ville anbefale. Jeg er ikke murer men ser for meg at vann som siver inn i kjelleren gjennom et slikt hull ikke er populært, hverken av forldre eller et eventuelt forsikringsselskap... Hør i alle fall med fagfolk først...

Er det virkelig ikke en eneste ventil eller vindu i hele kjelleren du kan snike en kabel ut gjennom?

Ville også kjøpt noen ruller med alu folie for å skjerme kabelen før du graver den ned

7919788[/snapback]

Vel, no er det hol i veggen på 20*20cm som kabelen skal igjennom, holet er vel 30cm over bakken så vatn i kjellaren blir ikkje noko problem. Fekk og ved ein feil skjerma kabel. Til samme pris som uskjerma :tease:

Lenke til kommentar
Eller bruke skjermet kabel.

;)

7921855[/snapback]

seff :p

Tror jeg hadde gått for en nettverkskabel i en hageslange, dette er en kjempe bra måte å beskytte kabelen på.

Du, det var en usedvanlig god idé! Det hadde jeg aldri tenkt på! Det skal jeg jammen gjøre selv! :thumbup:

Vel, no er det hol i veggen på 20*20cm som kabelen skal igjennom, holet er vel 30cm over bakken så vatn i kjellaren blir ikkje noko problem. Fekk og ved ein feil skjerma kabel. Til samme pris som uskjerma  :tease:

Flott! Heldiggrisen! Lykke til med nytt nett!

:w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...