Muffinman Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Ville også kjøpt noen ruller med alu folie for å skjerme kabelen før du graver den ned 7919788[/snapback] Eller bruke skjermet kabel. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) Hvis det er samme strømkurser kan du jo bare bruke homeplug for å overføre nettverk. https://prisguiden.no/homeplug.html Endret 11. februar 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
nree Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) Nettverk over strømnettet har en lei tendens til å være veldig ustabilt over avstander.. Tror jeg hadde gått for en nettverkskabel i en hageslange, dette er en kjempe bra måte å beskytte kabelen på. Du graver en grøft på rundt 10 cm dyp for så å legge kabel med slange/rør i den grøften. Om du har andre typer rør som er bedre en hageslange er jo dette veldig positivt. Når det kommer til nettverksdelen ville jeg ikke brukt switch for å dele nettet. Dette er pga. da får hver pc en egen IP adresse fra ISP sin DHCP server. Altså dere blir ikke i et lokalt nettverk. Flere en én IP adresse pr. modem (mac-adresse) er det flere ISPer som har satt som en standar. Jeg ville satt opp en router, altså: Telekabel - Splitter - ADSL Modem - Router - Ut til pcer. Endret 11. februar 2007 av goggen90 Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 De fleste ISP'er leverer vel med ruter, og gir deg bare en ekstern IP? Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 å borre hull i grunnmuren under bakkenivå er ikke noe jeg ville anbefale. Jeg er ikke murer men ser for meg at vann som siver inn i kjelleren gjennom et slikt hull ikke er populært, hverken av forldre eller et eventuelt forsikringsselskap... Hør i alle fall med fagfolk først... Er det virkelig ikke en eneste ventil eller vindu i hele kjelleren du kan snike en kabel ut gjennom? Ville også kjøpt noen ruller med alu folie for å skjerme kabelen før du graver den ned 7919788[/snapback] Vel, no er det hol i veggen på 20*20cm som kabelen skal igjennom, holet er vel 30cm over bakken så vatn i kjellaren blir ikkje noko problem. Fekk og ved ein feil skjerma kabel. Til samme pris som uskjerma Lenke til kommentar
Romhelten Spiff Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Eller bruke skjermet kabel. 7921855[/snapback] seff Tror jeg hadde gått for en nettverkskabel i en hageslange, dette er en kjempe bra måte å beskytte kabelen på. Du, det var en usedvanlig god idé! Det hadde jeg aldri tenkt på! Det skal jeg jammen gjøre selv! Vel, no er det hol i veggen på 20*20cm som kabelen skal igjennom, holet er vel 30cm over bakken så vatn i kjellaren blir ikkje noko problem. Fekk og ved ein feil skjerma kabel. Til samme pris som uskjerma Flott! Heldiggrisen! Lykke til med nytt nett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå