kenneth_sport Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 (endret) Jeg skal oppgradere RAM-en på min notebook/bærbare-pc. Jeg har funnet ut hvilken størelse, type og hastighet jeg trenger. Men så kommer problemet... Hva står i PC-en min nå? Jeg har 512 MB minne (sjekket i windows, og informasjon fra produseneten) men så er det problemet, har jeg et 512 MB kort eller 2*256 MB kort. Har sjekket dette på nettet og alle testene jeg har tatt gir forskjellig svar, alt fra et 512 MB, 2*256 MB og til og med bare et 256 MB. De som har laget pc-en har gjort det slik at det bare går ann å skifte et av kortene uten å demontere hele maskinen, så dermed håper jeg at det er et 512 MB kort slik at jeg kan sette inn et til a 512 MB, men vis det er 2*256 MB har jeg et stort problem, kan jeg i såfal sette inn et 1024 MB kort og ta ut det ene 256 MB og ha det ene og dermed få 1280 MB, vil dette skape problemer? Det må være en måte å finne ut hvilke kort jeg har uten å skru opp maskinen for å skjekke. På forhånd takk! Endret 2. desember 2006 av kenneth_sport Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 DU kan enkelt og greit sjekke det ved å laste ned Everest Home Edition, sjekke under Hovedkort/SPD. Skal legges til at mange produsenter har en stygg uvane med å fylle begge slottene. Lenke til kommentar
kenneth_sport Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 (endret) DU kan enkelt og greit sjekke det ved å laste ned Everest Home Edition, sjekke under Hovedkort/SPD.Skal legges til at mange produsenter har en stygg uvane med å fylle begge slottene. 7407721[/snapback] Okey takk Endret 2. desember 2006 av kenneth_sport Lenke til kommentar
kenneth_sport Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 (endret) DU kan enkelt og greit sjekke det ved å laste ned Everest Home Edition, sjekke under Hovedkort/SPD.Skal legges til at mange produsenter har en stygg uvane med å fylle begge slottene. 7407721[/snapback] Okey takk 7407846[/snapback] Lastet ned en trail versjon av Everest men fant ikke den informasjonen jeg ville ha, alt jeg fikk vite var at jeg hadde to slots, 512 MB ram og en rekke andre målinger av RAM-en. Men jo mer jeg tenker på det så er det trolig at jeg har 2*256 MB ram, leste i et annet spørsmål her at det går ann og sette inn et 1024 mb ram, og dermed få 1024 MB ram + 256 MB ram = 1280 MB ram, men har også funnet ut at det anbefales at kortene skal være like så dermed burde jeg kanskje ha 2*1024 MB ram men det betyr at det blir en del dyrere og ikke minst at det ikke blir mulig for meg å skifte kortene selv. Noen som har peling på hvor mye det vil koste meg? To ram kort på 1024 ram ?? kr Skifting av ram kort i elektro/data-butikk ?? kr Blir fort dyrt Endret 2. desember 2006 av kenneth_sport Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå