_sindre_ Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 jeg har nå kjøpt meg 2 250GB's harddisker, og lurer på hvordan jeg skal jøre for å sette disse opp i Raid 0. OS: XP Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 jeg har nå kjøpt meg 2 250GB's harddisker, og lurer på hvordan jeg skal jøre for å sette disse opp i Raid 0. OS: XP 7407095[/snapback] Hvis via en Raid kontroller, så gjøres dette i Biosen og/eller i Raid kontrolleren.. Hvis i Os, så gjøres dette under diskbehandling.. Husk at du i OS raid, ikke kan kjøre dette på system disken.. .:CyberMan:. Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 Hvis via en Raid kontroller, så gjøres dette i Biosen og/eller i Raid kontrolleren.. Hvis i Os, så gjøres dette under diskbehandling.. Husk at du i OS raid, ikke kan kjøre dette på system disken.. .:CyberMan:. 7407216[/snapback] Jeg har ett P5W DH DELUXE Hovedkort; har dette innebygd raidkontroller? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Etter hva jeg kan se, så, ja, det kortet skal støtte RAID. Se i BIOS-setupen om det finnes noe oppsettsverktøy for dette. Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 Etter hva jeg kan se, så, ja, det kortet skal støtte RAID. Se i BIOS-setupen om det finnes noe oppsettsverktøy for dette. 7407253[/snapback] ok, takker for svar Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Husk å ha Raid driverne klar på en disk, hvis du skall instalere OSen på Raidet.. Vanligvis så må du først i BIOSen aktivisere hvilke "HDa" som skall kjøre i RAID, for så å gå inn i raid kontrolleren å hvelke hvilke RAID oppset/type.. (Vanligvis så er det bare å trykke F10, alt+F4 eller noe, for å komme inn i raidkontrolleren, under oppstart..) .:CyberMan:. Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 Husk å ha Raid driverne klar på en disk, hvis du skall instalere OSen på Raidet.. .:CyberMan:. 7409793[/snapback] Jeg har nå fått satt opp RAID 0, men jeg trengte ikke å instalere raiddrivere... Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Hvis Raid via OS/windows, så er ikke det nødvendig.. (Men dem fleste On bord HK raid løsninger, er avhengig av en driver, for å fungere..) .:CyberMan:. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå