espenta Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Jeg har kjøpt et Gainward Geforce 7600gt agp, men jeg får det ikke til å fungere med min 480w strømforsyning. Fra før har jeg et Radeon 9800 pro, og lurer derfor på om det er stor forskjell på ytelsen på disse kortene. Tenkte at det var en grei oppgradering til en pc som begynner å slite med en del spill, men hvis jeg ikke kommer til å merke stor forskjell kan jeg heller returnere kortet enn å koste på pcen en ny strømforsyning. Noen synspunkter? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 http://www.sweclockers.com/forum/showthrea...threadid=637749 7600GT yter mye bedre. Lenke til kommentar
Hammarhaus Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Hehe, har 7600GT selv, og i den forrige PCen min har jeg 9800 Pro faktisk :!: Men, 7600GT er bedre i ytelse i forhold til 9800 Pro, begynner å bli gammel den Lenke til kommentar
peiper Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Jeg har kjøpt et Gainward Geforce 7600gt agp, men jeg får det ikke til å fungere med min 480w strømforsyning. Fra før har jeg et Radeon 9800 pro, og lurer derfor på om det er stor forskjell på ytelsen på disse kortene. Tenkte at det var en grei oppgradering til en pc som begynner å slite med en del spill, men hvis jeg ikke kommer til å merke stor forskjell kan jeg heller returnere kortet enn å koste på pcen en ny strømforsyning. Noen synspunkter? 7406580[/snapback] Det høres usannsynlig ut at 480W ikke holder til en 7600GT. Hvilken type PSU er det? Jeg skal montere et slikt kort i kveld. I en maskin som har, P4 3,2GHz, 1x80GB + 4x160GB HDD, DVD-spiller og DVD brenner. Den har en 400W NorthQ powersupply, og jeg ser ikke at det skulle by på noen problemer. Det er et 6800 NU kort som står i den fra før. Lenke til kommentar
Karamell Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Det er stor forskjell ja. Hvorfor virker ikke 7600 GT kortet ? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Trådstarter har i en annen post nevnt at Thermaltake PSUen dropper +12v til under 11v under 3D mode med 7600GT kortet. Rimelig klart hva som er problemet. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Trådstarter har i en annen post nevnt at Thermaltake PSUen dropper +12v til under 11v under 3D mode med 7600GT kortet.Rimelig klart hva som er problemet. 7407829[/snapback] Hmm, hva er specs på PSUen din trådstarter,høres ut som det er noe feil med den, den klarer tydligvis ikke å levere det den skal kunne. AtW Lenke til kommentar
Karamell Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 (endret) Enig med AtW her at det virker snålt. Dersom kortet er i orden, er det ikke mulig å koble om på 12V utgangene slik at kortet får mere juice ? Eller er PSU kanskje tynt til bristepunktet allerede ? edit ahh 2 hdd + et 7600 gt takk Nvidia anbefaler faktisk en PSU med 22-26 A på 12 V til 7900 gt. Og 20 A for et 7600 gt agp... Endret 2. desember 2006 av Karamell Lenke til kommentar
j.k. Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 (endret) Jeg har kjøpt et Gainward Geforce 7600gt agp, men jeg får det ikke til å fungere med min 480w strømforsyning. Fra før har jeg et Radeon 9800 pro, og lurer derfor på om det er stor forskjell på ytelsen på disse kortene. Tenkte at det var en grei oppgradering til en pc som begynner å slite med en del spill, men hvis jeg ikke kommer til å merke stor forskjell kan jeg heller returnere kortet enn å koste på pcen en ny strømforsyning. Noen synspunkter? 7406580[/snapback] Hvilket hovedkort har du skiftet til når du oppgraderte maskinen? Sorry, la først merke til nå at 7600 kortet også var et agp kort! Endret 2. desember 2006 av j.k. Lenke til kommentar
Karamell Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 (endret) Prøv å modde 2 stk. 12 V molex inn i en kontakt til grafikkortet, slik at det får strøm fra begge rails, om det er 2 rails da seff.... Noe sånt som dette. Endret 2. desember 2006 av Karamell Lenke til kommentar
espenta Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 Takk for alle svar. Har skrevet en del om problemet mitt her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=674487 Karamell: Hvordan skal den kontakta du linka til kobles? Virka som om det var noe til pci-express, men jeg har agp-kort. Hadde jo vært veldig fint å kunne ta litt 12v strøm fra den andre railen hvis den har noe til overs. På slutten av den linken jeg viste til har jeg lagt ved et bilde av hva som skjer med spenningene med geforce-kortet. Lenke til kommentar
Karamell Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 (endret) Takk for alle svar. Har skrevet en del om problemet mitt her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=674487 Karamell: Hvordan skal den kontakta du linka til kobles? Virka som om det var noe til pci-express, men jeg har agp-kort. Hadde jo vært veldig fint å kunne ta litt 12v strøm fra den andre railen hvis den har noe til overs. På slutten av den linken jeg viste til har jeg lagt ved et bilde av hva som skjer med spenningene med geforce-kortet. 7408238[/snapback] Ja det var bare et eksempel, jeg ser du har AGP. En sånn som dette , bare "andre veien". Hmmm.. går sikkert å lage en av 2 slike.. burde jo gå å kjøpe ? finner ingenting.. Altså det vil jo hjelpe lite om din PSU har "balanced load distribution" eller "combined", hjelper bare om det er av gamle typen med "split" separate rails. (hvilket det nok sikkert er) Og hvis du finner en adapter, eller lager en, må du fremdeles lete frem hvilke kabler som leder til hvilken rail, du skal ha bra med flaks dersom det er merket. edit: hvis PSUen bare har 1 12 v rail så er du ferked. Endret 2. desember 2006 av Karamell Lenke til kommentar
Karamell Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Ser at den ene PSUen min faller til 11.41 når jeg fyrer opp BF2.. Men heldigvis har jeg en til som driver de 12 diskene og skjermkortet, så jeg er lykkelig uvitende om hva den faller til. :!: Lenke til kommentar
espenta Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 hmm... Men siden kortet ikke fungerte i det hele tatt når jeg prøvde det på en annen pc lurer jeg litt på om det kan være noe feil med det. Han hadde riktignok bare 300w strømforsyning og kjører vanligvis et 6800gt kort uten problemer. Men der fikk vi ikke bilde i det hele tatt (som nevnt i den andre posten min). Har ingen info om strømforsyninga her, så spørs vel om jeg finner ut av det. Har jo multimeter, så jeg kan jo måle og finne ut hvor det ligger 12v. Er det fra den 20- eller 24- pin-kontakta jeg skal ta strøm fra? Lenke til kommentar
Karamell Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 (endret) hmm... Men siden kortet ikke fungerte i det hele tatt når jeg prøvde det på en annen pc lurer jeg litt på om det kan være noe feil med det. Han hadde riktignok bare 300w strømforsyning og kjører vanligvis et 6800gt kort uten problemer. Men der fikk vi ikke bilde i det hele tatt (som nevnt i den andre posten min). Har ingen info om strømforsyninga her, så spørs vel om jeg finner ut av det. Har jo multimeter, så jeg kan jo måle og finne ut hvor det ligger 12v. Er det fra den 20- eller 24- pin-kontakta jeg skal ta strøm fra? 7408802[/snapback] Da bør du slutte å fikle, for kortet skal jo virke i 2D ? Send det i retur. Bakpå eller på siden av strømforsyningen pleier det stå specs som +12v a1:18A og +12 v a2:15A (for PSUer med 2 rails) Endret 2. desember 2006 av Karamell Lenke til kommentar
espenta Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 Her fant jeg litt info om strømforsyninga: http://www.systemcooling.com/tt_twv480-02.html Ser ut til at det kun er 1 12v rail ikke sant? Og kan levere max 18A ved 12v. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Her fant jeg litt info om strømforsyninga: http://www.systemcooling.com/tt_twv480-02.html Ser ut til at det kun er 1 12v rail ikke sant? Og kan levere max 18A ved 12v. 7409085[/snapback] Heh, 216 watt på 12V, et herlig opplegg,det betyr jo i praksis at det er en 220-watts forskyning, da nesten alt på en moderne maskin går på 12v. AtW Lenke til kommentar
espenta Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 Ja, merkelig at det er så lite effekt på den. Men betyr det at prosessoren og hovedkortet kjører på samme 12v rail som skjermkort og harddisker osv? Da er det jo ikke rart den begynner å slite. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Ja, merkelig at det er så lite effekt på den. Men betyr det at prosessoren og hovedkortet kjører på samme 12v rail som skjermkort og harddisker osv? Da er det jo ikke rart den begynner å slite. 7409131[/snapback] Det med flererails er oppskrytt, endel PSUer har "flere rails" men i raliteten er det bare 1. Problemet er at det er velidg lite samlet effekt på 12V (om de tallene stemmer), en ok 300-watter har jo mer. 216 watt kan være litt lite. AtW Lenke til kommentar
espenta Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 Ja, det høres jo veldig lite ut. Men skjønner fortsatt ikke hvorfor ikke kortet fungerte i det hele tatt på en annen pc med 300w psu. Kan det rett og slett være pga at den leverte for lite strøm til skjermkortet? Noen som har noen anbefalinger til relativt billig strømforsyning som har mer enn nok 12v effekt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå