Gå til innhold

Trenger ny psu til geforce 7600gt

Anbefalte innlegg

Vifta gikk, og temperaturen lå på mellom 44 og 48 grader.

7407020[/snapback]

Prøv med å renske opp i driverne.

Vet det er et program som heter drivercleaner eller noe sånt, men er usikker på bruken av dette.

Men du kan først prøve å avinstallere ATI-driverne på vanlig måte og event . reinstallere NVIDIA.

7407043[/snapback]

Skal prøve det etterpå. Takk for hjelpen. Blir dårlig med eksamenslesing her nå.

7407083[/snapback]

For å få bedre hjelp med skjermkortproblemer burde kanskje denne flyttes til den kategorien?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg prøvd en del:

Først prøvde jeg å ta med skjermkortet til en kamerat og prøve det der. Han har kun 300w AOpen strømforsyning og kjører vanligvis et geforce 6800gt kort. Der fikk vi ikke bilde i det hele tatt på noen av utgangene. Fikk opp en eller annen damestemme som sa noe vi ikke skjønte. Virket som det hadde noe med feil med skjermkortet og gjøre hvertfall.

Da jeg kom hjem prøvde jeg det her. Avinstallerte først alt av ATI-drivere, og startet opp og installerte Nvidia-driverne. Når jeg ikke kjørte noen programmer, lå spenninga på rundt 11,5v og når jeg startet call of duty var den flere ganger under 11v før pcen slo seg av igjen.

Har lagt ved et bilde fra måleprogrammet. På slutten der, når det blir stabilt igjen, er etter at det gamle skjermkortet er satt i igjen. Som dere kan se falt både 12v spenninga og hastigheten på begge viftene da jeg kjørte geforce-kortet.

Men bør det ikke være noe feil med kortet når jeg ikke fikk bilde i det hele tatt på den andre pcen?

post-69146-1165075190_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Nå har jeg prøvd en del:

Først prøvde jeg å ta med skjermkortet til en kamerat og prøve det der. Han har kun 300w AOpen strømforsyning og kjører vanligvis et geforce 6800gt kort. Der fikk vi ikke bilde i det hele tatt på noen av utgangene. Fikk opp en eller annen damestemme som sa noe vi ikke skjønte. Virket som det hadde noe med feil med skjermkortet og gjøre hvertfall.

Da jeg kom hjem prøvde jeg det her. Avinstallerte først alt av ATI-drivere, og startet opp og installerte Nvidia-driverne. Når jeg ikke kjørte noen programmer, lå spenninga på rundt 11,5v og når jeg startet call of duty var den flere ganger under 11v før pcen slo seg av igjen.

Har lagt ved et bilde fra måleprogrammet. På slutten der, når det blir stabilt igjen, er etter at det gamle skjermkortet er satt i igjen. Som dere kan se falt både 12v spenninga og hastigheten på begge viftene da jeg kjørte geforce-kortet.

Men bør det ikke være noe feil med kortet når jeg ikke fikk bilde i det hele tatt på den andre pcen?

7408168[/snapback]

Hvis det ikke er noe galt med PSUen din så har du ihvertfall noe som trekker veldig mye strøm på 12V. 10,88V er nesten 10% avvik, dette får du ikke uten at noe er galt. Det normale er å teste PSUer med full last og da bør de ikke falle under 5% drop. Forutsetningen er naturkigvis at spenningsmåleren din er riktig!

Du er sikker på at alt ble gjort riktig hos kameraten din, molex tilkoplet, kortet ditt ble funnet i systemet?

Endret av GLOCK05
Lenke til kommentar

Når vi koblet det opp hos han tok vi bare rett ut 6600gt-kortet hans og satte i mitt. Koblet på strømkontakta og startet pcen. Fikk ikke signal til skjermen eller tven i det hele tatt. Ikke engang under oppstarten, så det var akkurat som om den ikke fant kortet. Fikk som sagt en eller annen lyd-beskjed som vi ikke skjønte noe av. Hørtes ut som det var noe vga-test eller noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...