Gå til innhold

Trenger ny psu til geforce 7600gt

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt meg et geforce 7600gt agp, og som jeg har forklart i en annen post (under "maskinen virker ikke"), så slår pcen seg av når jeg starter en 3d-applikasjon. Har nå en Thermaltake X Silent Purepower 480w, som jeg kjøpte for noen måneder siden, som jeg trodde skulle holde lenge til mitt bruk.

Noen som har noen tips til en rimelig psu som fint greier å kjøre geforce-kortet? Har ellers 2 sata harddisker, amd 64 3200+, 1gB ram, lydkort, dvd-brenner.

Det var forresten 12v-spenninga som falt til under 11v når pcen skrudde seg av under spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den PSU calc'n er ikke så nøyaktig, men holder lenge ;)

Det er ikke totalt antal Watt det går på nå men det at du har så høy Vdropp på 12V rail din og det er ikke bra ...

Den kan maks bevege seg på 5% som er 11,40v - 12,60v og helst holde seg så nærme 12V som mulig .....

Eller er det 3% ?

Lenke til kommentar

Kom fram til at jeg trenger 210w med den kalkulatoren. Hehe. Men det som er rart er at strømforsyninga fungerer fint med 9800-kortet. Det trekker selvfølgelig ikke like mye strøm, men da holder den seg på 11,97 v konstant.

Det har vel ikke noe å si hvilken av strømkablene jeg bruker? Så på en annen strømforsyning at den hadde 2 separate 12v "kilder". Har ikke greid å finne noe info om det på min.

Lenke til kommentar

Om du har 2 12v rails så er det akkurat det samme hvilken kabel du bruker !

Det det kan være er at 7600GT krever litt mer ut av 12V og som er nokså kjent med Tt PSUer er at de kneler når de blir fult belastet på 12V ....

Kan du ikke låne en et sted eller noe å teste en annen

Lenke til kommentar

Har koblet 4-pin strømkabelen til skjermkortet ja. Ellers ville det vel ikke startet i det hele tatt?

Er rail 1 den 20- eller 24 pin-kontakta som går til hovedkortet? Eller er det den firkanta 4-pin-kontakta som går til hovedkortet?

Da er det jo i såfall bare 2 harddisker og skjermkortet som går på samme 12v rail da.

Lenke til kommentar

Har du husket å fjerne alle ATI-drivere og installert NVIDIA-drivere ?

Det trenger jo ikke være noe fysisk galt med utstyret.

Hvordan har du målt 12V, med program eller med voltmeter?

Det er ikke alltid programmene måler riktig spenning.

Endret av GLOCK05
Lenke til kommentar

Jeg fjernet faktisk ikke ATI-driverne, men installerte Nvidia ja. Kan det ha noen betydning at de fortsatt lå på pcen? Skjermkortet brukte jo Nvidia-driverne uansett. Fikk jo startet spillene og fikk bilde, men slo seg av etter 1 min.

Målte ikke med multimeter. Målte med ASUS probe, og den ser ut til å måle riktig med det gamle kortet hvertfall.

Endret av espenta
Lenke til kommentar
Jeg fjernet faktisk ikke ATI-driverne, men installerte Nvidia ja. Kan det ha noen betydning at de fortsatt lå på pcen? Skjermkortet brukte jo Nvidia-driverne uansett. Fikk jo startet spillene og fikk bilde, men slo seg av etter 1 min.

Målte ikke med multimeter. Målte med ASUS probe, og den ser ut til å måle riktig med det gamle kortet hvertfall.

7406988[/snapback]

Alle ATI-drivere må iallfall fjernes.

Men det er vel litt rart at det ikke krasjet med en gang.

Varme på skjermkortet?

Går viften?

Lenke til kommentar
Vifta gikk, og temperaturen lå på mellom 44 og 48 grader.

7407020[/snapback]

Prøv med å renske opp i driverne.

Vet det er et program som heter drivercleaner eller noe sånt, men er usikker på bruken av dette.

Men du kan først prøve å avinstallere ATI-driverne på vanlig måte og event . reinstallere NVIDIA.

Lenke til kommentar

altså, du burde fjerne gamle drivere så det ikke blir krasj.

Men jeg testet en gammel q-tec 400W strømforsyning jeg hadde på gamle datan, den datt fra 12.09v til 11.12v. Da med uber klokk av et 6800 kort. Restarta ikke, så maskina skal funke med litt drop.

Lenke til kommentar
Vifta gikk, og temperaturen lå på mellom 44 og 48 grader.

7407020[/snapback]

Prøv med å renske opp i driverne.

Vet det er et program som heter drivercleaner eller noe sånt, men er usikker på bruken av dette.

Men du kan først prøve å avinstallere ATI-driverne på vanlig måte og event . reinstallere NVIDIA.

7407043[/snapback]

Skal prøve det etterpå. Takk for hjelpen. Blir dårlig med eksamenslesing her nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...