Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

trenger hjelp ngt\thompson port forwarding

Anbefalte innlegg

ok jeg trenger hjelp.

Jeg har adsl2 fra ngt. (ustabilt men ikke mitt problem idag) :)

Jeg sliter med noe så enkelt som port forwarding\NAT med Thompson speedtouch 546i.

Hadde netopia før jeg fikk tilsendt denne(den var forsåvidt grei- aldri noe problem) , men holder på å hive denne dritten på sjøen. Jeg har prøvd både web grensesnittet og diverse tips fra ngtforum.net (som kundeservice ngt henviste meg til :D ) men ikke pokker om jeg får det til. (via grensesnittet ser det liksom ok ut, men funker ikke.)

la oss si at jeg har satt opp 2 pcer i nettverket mitt med iper 10.0.0.2 og 10.0.0.3 , og ønsker å kjøre noe så enkelt som en spill server hvor all trafikk på port 27960 skal til 10.0.0.3.

kan noen hjelpe meg med en step by step idiotguide ?

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ok jeg trenger hjelp.

Jeg har adsl2 fra ngt. (ustabilt men ikke mitt problem idag)  :)

Jeg sliter med noe så enkelt som port forwarding\NAT med Thompson speedtouch 546i.

Hadde netopia før jeg fikk tilsendt denne(den var forsåvidt grei- aldri noe problem) , men holder på å hive denne dritten på sjøen. Jeg har prøvd både web grensesnittet og diverse tips fra ngtforum.net (som kundeservice ngt henviste meg til  :D ) men ikke pokker om jeg får det til. (via grensesnittet ser det liksom ok ut, men funker ikke.)

la oss si at jeg har satt opp 2 pcer i nettverket mitt med iper 10.0.0.2 og 10.0.0.3 , og ønsker å kjøre noe så enkelt som en spill server hvor all trafikk på port 27960 skal til 10.0.0.3.

kan noen hjelpe meg med en step by step idiotguide ?

på forhånd takk

7406098[/snapback]

Husker ikke helt i farten hvordan denne ruteren sitt web-grensesnitt ser ut, men skal være nokså enkelt å sette opp (Går ut fra du kanskje vet hvor du legget inn "NAT'ingen" (port-forwarding), bare pass på at "outside" ip er satt til 0.0.0.0, sjekk også at du ikke har noen software-brannmur som kan skape problemer for deg (norton eller lignende).

Viss du i tillegg til ngt sin ruter har en ruter på innsiden (altså "bak" ngt ruteren), vil dette også kunne være problematisk, da må man evt forwarde gjennom begge ruterne (ikke å anbefale).

Håper kanskje det hjalp litt, i allefall noen små ting du kan sjekke ut...:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...