resident7650 Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 ok jeg trenger hjelp. Jeg har adsl2 fra ngt. (ustabilt men ikke mitt problem idag) Jeg sliter med noe så enkelt som port forwarding\NAT med Thompson speedtouch 546i. Hadde netopia før jeg fikk tilsendt denne(den var forsåvidt grei- aldri noe problem) , men holder på å hive denne dritten på sjøen. Jeg har prøvd både web grensesnittet og diverse tips fra ngtforum.net (som kundeservice ngt henviste meg til ) men ikke pokker om jeg får det til. (via grensesnittet ser det liksom ok ut, men funker ikke.) la oss si at jeg har satt opp 2 pcer i nettverket mitt med iper 10.0.0.2 og 10.0.0.3 , og ønsker å kjøre noe så enkelt som en spill server hvor all trafikk på port 27960 skal til 10.0.0.3. kan noen hjelpe meg med en step by step idiotguide ? på forhånd takk Lenke til kommentar
Mawrick Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 ok jeg trenger hjelp.Jeg har adsl2 fra ngt. (ustabilt men ikke mitt problem idag) Jeg sliter med noe så enkelt som port forwarding\NAT med Thompson speedtouch 546i. Hadde netopia før jeg fikk tilsendt denne(den var forsåvidt grei- aldri noe problem) , men holder på å hive denne dritten på sjøen. Jeg har prøvd både web grensesnittet og diverse tips fra ngtforum.net (som kundeservice ngt henviste meg til ) men ikke pokker om jeg får det til. (via grensesnittet ser det liksom ok ut, men funker ikke.) la oss si at jeg har satt opp 2 pcer i nettverket mitt med iper 10.0.0.2 og 10.0.0.3 , og ønsker å kjøre noe så enkelt som en spill server hvor all trafikk på port 27960 skal til 10.0.0.3. kan noen hjelpe meg med en step by step idiotguide ? på forhånd takk 7406098[/snapback] Husker ikke helt i farten hvordan denne ruteren sitt web-grensesnitt ser ut, men skal være nokså enkelt å sette opp (Går ut fra du kanskje vet hvor du legget inn "NAT'ingen" (port-forwarding), bare pass på at "outside" ip er satt til 0.0.0.0, sjekk også at du ikke har noen software-brannmur som kan skape problemer for deg (norton eller lignende). Viss du i tillegg til ngt sin ruter har en ruter på innsiden (altså "bak" ngt ruteren), vil dette også kunne være problematisk, da må man evt forwarde gjennom begge ruterne (ikke å anbefale). Håper kanskje det hjalp litt, i allefall noen små ting du kan sjekke ut... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå