haugsand Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 viten om at kuer er den største organiske kilden klimagass utslipp er ikke akkurat ny. men det er jo prøvd forskjellige metoder da. noen har gått så langt at de har satt en slags suge maskin for å suge opp fjerten når den kommer. denne ble da montert bak på kuene og ble startet av en eller annen type for signal. Vell, gassen ble da brukt som naturgass. 7409291[/snapback] Dette høres ut som en dårlig idé, da kyr i følge min kjemiforeleser raper metan, og ikke fjerter metan. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 hoved saklig så komemr den ut bak. og det ER en dårlig ide. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 AlecTBM: Har du noen gode kilder? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 lærern min for det første. og et fler tall av nettsider (skolerelatert) Lenke til kommentar
trøls Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 lærern min for det første.og et fler tall av nettsider (skolerelatert) 7410718[/snapback] På ungdomsskolen lærte jeg at det er 10 meter i en kilometer. Det betyr dog ikke at det er rett. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 da hadde du en dårlig lærer. og btw det sto i boka også. husker ikke hvor Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 lærern min for det første.og et fler tall av nettsider (skolerelatert) 7410718[/snapback] Jeg stoler mer på en professor innen kjemi enn en lærer på videregående. Jeg har blant annet et utsagn her, som kritiserer nettavisens misforståelse av temaet: Ozontull igjen Det er tydeligvis en utbredt misforståelse at kyr fiser metan, jeg var også av den oppfatningen inntil i høst, så det er lett å finne nettsider som bekrefter dette. Å finne kilder som støtter mitt syn blir derfor ganske håpløst, siden jeg nødvendigvis må bedrive selektiv kildehenvisning, og bare ta med lenker til nettsteder som har samme mening som meg. Cutting cattle's methane emissions forteller at metanen dannes i kyrenes første mage, så er det da ikke mer naturlig at den rapes, og ikke fjertes ut? Waste Not, Watt Not og Cow burps make for bad air Down Under omtaler det også som raping, men disse er som nevnt valgt med overlegg. da hadde du en dårlig lærer. og btw det sto i boka også. husker ikke hvor 7410841[/snapback] Naturfagbøker i grunnskolen inneholder mange feil, og har ofte dårlig pedagogikk. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 da må jeg gi meg. enig at ungdomskolebøkene fra 1997 eller gammlere var dårlige Lenke til kommentar
Vain Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Putt i en kork (eller noen hundretalls millioner korker...). Samtidig viser jo dette hvor latterlig det er at et dobbeltmoralsk land som Norge med den ene hånden skattelegger f.eks. bilbruk knallhardt under et delvis skalkeskjul av å være et miljøtiltak mens vi med den andre hånden tjener enorme summer på å selge olje til land som ikke har den samme 'straffen' overfor sine innbyggere for å benytte oljen. Det er nå dette med å gå foran med et godt eksempel og blablabla, men Norge står for så liten del av totalen at i kunne stengt f.eks. all bilbruk i morgen den dag uten at det hadde hatt noen innvirkning på verdensbasis. 7406319[/snapback] Putte i en kork, så sprekker alle dyra. Det hadde nok løst alt Er uenig i det meste du sier egentlig. Norge er ikke dobbeltmoralsk. Vi skattlegger bilbruk fordi det forurenser. Vi kan ikke forvente at andre land skal kutte ned på forurensnig hvis ikke rike land som Norge går foran og gjør det selv. Vi tjener utrolig mye penger på olje, men om vi hadde latt være å pumpe den opp hadde bare andre pumpet opp mer og tjent mer penger. Oljen er jo helt nødvendig for oss. Faktisk er den norske oljeproduksjonen en av de mest miljøvennlige i verden. Vi forurenser minst per enhet olje vi pumper opp. De siste årene har jo Norge faktisk satset masse penger på CO2-rensing, en teknologi vi kan eksportere og tjene penger på som samtidig er miljøvennlig. Og det er oljepengene som betaler for det Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 HAHA noe så tåpelig!! Noen forskere burde ikke ha vært forskere, de finner på all slags dritt!! Kyr har avgitt drittlukt i alle århundrer, hvis de ikke gikk på elektrisitet før, men det er lite sansynelig. Så noen forskere som hadde funnet ut at, hvis en unge sov med lyset på, ville han/henne ha større sjangse for å få kreft. Fatter ikke at noen i det hele tatt invisterer i et slikt tåpelig konsept. Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Tingen er vel at det er langt flere kuer nå enn for 100 år siden Flere mennesker, mer mat, flere mat-dyr, mer kufis. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 uffameg... vi får vel bombe noen da? så slipper vi så mye mat og kupromp? jeg stemmer for et tettbebygd strøk i et uland :\ Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Det er jo ikke tettbebygde strøk i uland (slummen) som spiser mest kuer da.. Tror du får bedre effekt med å bombe en by i USA Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Det er jo ikke tettbebygde strøk i uland (slummen) som spiser mest kuer da.. Tror du får bedre effekt med å bombe en by i USA 7416877[/snapback] Du har virkelig baller når du tør å skrive noe om dette på et internett-forum! Nå er du garant rødflagga av PST. og CIA kommer sikkert og banker på døra di innen få dager Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 hehe var jo bare et forslag da. men trur du blir logga i en STOR database hos CIA. Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) Jeg er nok i den databasen for lenge lenge sidn EDIT: Det kan jo bli spennende å se ha som skjer når jeg skal gjennom kontrollen på LAX neste gang.. Har ikke vært der siden 94 og da hadde jeg nok en langt mindre mappe Endret 3. desember 2006 av Mr-CEO Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Det er jo ikke tettbebygde strøk i uland (slummen) som spiser mest kuer da.. Tror du får bedre effekt med å bombe en by i USA 7416877[/snapback] Du har virkelig baller når du tør å skrive noe om dette på et internett-forum! Nå er du garant rødflagga av PST. og CIA kommer sikkert og banker på døra di innen få dager 7416900[/snapback] Hehe, hadde vært mange som hadde fått døra si slamra inn hvis de sku vært så oppmerksom Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Ja. men mange små blir til til en stor. men ka e LAX ?? har aldri hørt om det før. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 LAX er vel flyplassen i Los Angeles? En ting er at det var færre kuer, en annen ting er at de nok ikke spiser helt det samme da som nå? Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 LAX er flyplassen i Los Angeles, men ekke sikker på det er det han mener. Vi får se... Fortsettelse Følger!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå