Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lav hastighet ved å sette fast ip på nettkontoller

Anbefalte innlegg

Den nettkontrolleren jeg har gjort dette på er ikke påkoblet. Den er integrert på hovedkortet slik som den andre som er i bruk. ip var 10.0.0.149. Den andre som jeg faktisk bruker har også fast ip 10.0.0.100. Isp er ngt. Jeg oppdaget for noen dager siden at lasting av sider gikk umåtelig tregt og fant da ut at jeg hadde satt denne faste ip adressen på den omtalte kontrolleren (10.0.0.149). Kan egentlig ikke huske at jeg har gjort dette og skjønner heller ikke hva dette skal ha med mitt problem men da jeg satte automatisk ip på den funket plutselig nettsurfingen.

Beklager hvis jeg har formulert meg uforståelig men er det noen her som har opplevd noe liknende.

Vil bare tilføye at alt funker nå men lurer fortsatt på hva dette skyldes da jeg har vondt for å forstå at det skal ha noe med den andre nettkontrolleren å gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For meg som har bluecom, så får jeg ikke tilgang til internett dersom jeg setter statisk ip-adresse.

7412682[/snapback]

Da har du vel ikke router som har en adresse pool innenfor lokalnettet antar jeg siden ikke bluecom leverer med router kun adsl modem. Min lille gåte er og forblir sikkert nettop det. Har i allefall slått det fra meg siden alt funker. Kan ikke forklare det ut fra min lille begrensede kunnskap i alle fall

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...