Gå til innhold

Eh... FC5 lar meg ikke logge meg på. Kaster meg ut

Anbefalte innlegg

Heisann.

Nå har jeg et skikkelig big problem her, ja. :hmm:

Jeg tok nettopp på bærbaren min for å kose meg litt med Linux, men akkurat når jeg skulle logge meg på, så kaster den meg ut igjen.

KDM logger meg på, men så blir skjermen svart og jeg blir kastet ut til KDM igjen.

Hva kan være galt? Går ikke ann å logge på som root, Carl, Gnome, eller noen av de kontoene jeg har. Jeg har forsøkt å bruke KDE, Gnome, og Feilsikker, men ingen av dem ville la meg komme meg inn.

Jeg er ganske frustrert nå ettersom jeg vil legge meg ned i sengen og kose meg med litt Linux(Windows på stasjonære... :nei: ).

EDIT ADD: Må legge til at jeg kan heller ikke logge meg på gjennom konsollinnlogging. :\ KDM rapporterte også nå nettopp en kritisk feil, og at jeg måtte sjekke KDM Loggen(men hvordan i allverden skal jeg det når jeg ikke får komt inn i selve OSet? :hrm: )

PS: Har også søkt litt rundt og leste om en som hadde lignende feil, hvor det viste seg at /usr/lib filene hans manglet(oppdatering gått gale). Ikke si det er hva som har skjedd her? Kan IKKE miste filene mine. :(

/trøtt

Mvh,

Carl

Endret av SiegWarheit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I Grub, legg til runlevel 1 på kernel linjen. Da skal du komme rett til et konsoll hvor du alt er root, tror jeg. Hvis ikke kan du boote en liveCD mounte root partisjonen din og så kjøre chroot /sti/til/monteringspunkt. Så er det bare å finne feilel :)

7405731[/snapback]

Vel, fikk meg en kommandolinje slik, ja(yay :p ) men er ganske så ny i Linux, så aner ikke så veldig mye hva jeg skal skrive.

Jeg er nok Fresh-of-the-boat når det kommer til Lin, men vil gjerne lære.

Mvh,

Carl

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...