JohndoeMAKT Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 Dette rapporterte jeg rett etter at han hadde laget listen, men ingenting skjedde. Han var vel bare inne og slettet rapporten ... 7473998[/snapback] Jeg var ikke moderator på det tidspunktet og hadde ikke tilgang til å gjøre noe slikt, at ingen reagerte på rapporteringen tolker jeg som om at det var ingenting i posten min som strider mot forumreglene, noe jeg fortsatt ikke syntes det er. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Godt å se at du fjernet listen. Å henge ut brukere (enten man er moderator eller ei) er i mine øyne en større synd enn å ha en avatar som ikke er 80x80 pixler. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Det er veldig sjelden jeg er enig med deg LarsP, men akkurat denne gangen kan jeg ikke bli mer enig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 (...)kun ha opplastete avatarer støttet i forumet(...)Har forumstyret tenkt noe videre over dette? Begynner å bli en stund siden nå. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 (endret) Vil oppfordre alle som leser dette til å sjekke sin egen avatar. Reglene sier at den maks kan være 80x80px, og maks 6KB. Dette er uavhengig av hvor selve bildefilen er lagret. 7405701[/snapback] Er det egentlig mulig å ha avatarer over 80x80px og over 6kb? Jeg tror min er det fordi hvis jeg skulle få den til å bli riktig, måtte jeg gjøre den så uskarp at man ikke kunne se hva det var. Så jeg bare sendte den til en moderator og ba han sette den på brukeren min jeg :S Det virker som alle har muligheten til å bruke hvilket bilde de vil til avatar uten å forminske det og sette ned kvaliteten. lær meg alt om det ...ver så snill Endret 17. desember 2006 av Gjest Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 at avataren er større enn 80x80px skjønner jeg egentlig ikke problemet med, den blir jo nedskalert uansett, men det med størrelsen skjønner jeg, for det har med båndbredden og gjøre. er det noen grunn for at det ikke er lov med avatarer som er større enn 80x80px? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Avataren din er 60x60px og filstørrelsen er 2733 bytes (2.67 kB), så den er langt innenfor reglene. For å bryte reglene må du linke til et ekstern bilde, altså ikke laste den opp til forumet, det er også derfor man vil fjerne muligheten for eksterne bilder. Avataren vil aldri bli større enn 80x80px i visning fordi den blir skalert ned av browseren, men det kan ta mye cpukraft på tregere maskiner, samt at store bilder ikke er idéelt for brukere med trege linjer. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 Det stemmer ikke helt ex0n, også bilder opplastet til forumet kan være større enn 80x80. For meg personlig er problemet at browserskaleringen av avatarer er helt elendig i forhold til hva et bilderedigeringsprogram kan få til og stjeler fokus. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Tror jeg også har rapportert noen i det siste... vært et par på over 2mb og det er ikke like hyggelig når jeg bruker mobilen til å surfe med. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Avataren vil aldri bli større enn 80x80px i visning fordi den blir skalert ned av browseren. For meg (bruker Firefox) blir den ikke skalert ned. Den bare gir en feilmeling på diskusjon.no, og ingen ting blir lasta opp. vært et par på over 2mb Jeg prøvde å laste opp en over det som var lov, bare for å prøve en ting. det gikk ikke. det kom en feilmelding og ingen ting ble lasta opp. JEg tror det ikke går hvis jeg gir link fra en annen webside heller :S Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Saken har ikke blitt tatt opp i forumstyret så da blir det vanskelig å få til et vedtak på dette. Jeg skal prøve å få til dette iløpet av dagen, så et vedtak på det kommer vel forhåpentligvis iløpet av uken... Lenke til kommentar
TSP Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) 1. Har gått mer enn en uke nå? Selv i julestrien syns jeg det er for ille at dere kommer med slike beregninger når dere aldri klarer å holde dere noenlunde til dem. 2. Hva skal egentlig taes opp? Jeg blir litt forvirret, for jeg blir ikke helt klok på det utifra diskusjonen og emnetittelen har i alle fall fått svar. Endret 2. januar 2007 av The Strategy-player Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 2. Hva skal egentlig taes opp? Jeg blir litt forvirret, for jeg blir ikke helt klok på det utifra diskusjonen og emnetittelen har i alle fall fått svar.Trur det var om ein kun skulle tillate avatarar som er opplasta til Diskusjon sine servarar, og ikkje bilete frå eksterne servarar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg