Gå til innhold

Hvordan skal jeg rapportere avatarer?

Anbefalte innlegg

Dette rapporterte jeg rett etter at han hadde laget listen, men ingenting skjedde. Han var vel bare inne og slettet rapporten ...

7473998[/snapback]

Jeg var ikke moderator på det tidspunktet og hadde ikke tilgang til å gjøre noe slikt, at ingen reagerte på rapporteringen tolker jeg som om at det var ingenting i posten min som strider mot forumreglene, noe jeg fortsatt ikke syntes det er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil oppfordre alle som leser dette til å sjekke sin egen avatar. Reglene sier at den maks kan være 80x80px, og maks 6KB. Dette er uavhengig av hvor selve bildefilen er lagret.

7405701[/snapback]

Er det egentlig mulig å ha avatarer over 80x80px og over 6kb?

Jeg tror min er det fordi hvis jeg skulle få den til å bli riktig, måtte jeg gjøre den så uskarp at man ikke kunne se hva det var. Så jeg bare sendte den til en moderator og ba han sette den på brukeren min jeg :S

Det virker som alle har muligheten til å bruke hvilket bilde de vil til avatar uten å forminske det og sette ned kvaliteten. lær meg alt om det :) ...ver så snill :)

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

at avataren er større enn 80x80px skjønner jeg egentlig ikke problemet med, den blir jo nedskalert uansett, men det med størrelsen skjønner jeg, for det har med båndbredden og gjøre.

er det noen grunn for at det ikke er lov med avatarer som er større enn 80x80px?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Avataren din er 60x60px og filstørrelsen er 2733 bytes (2.67 kB), så den er langt innenfor reglene. For å bryte reglene må du linke til et ekstern bilde, altså ikke laste den opp til forumet, det er også derfor man vil fjerne muligheten for eksterne bilder. Avataren vil aldri bli større enn 80x80px i visning fordi den blir skalert ned av browseren, men det kan ta mye cpukraft på tregere maskiner, samt at store bilder ikke er idéelt for brukere med trege linjer.

Lenke til kommentar
Avataren vil aldri bli større enn 80x80px i visning fordi den blir skalert ned av browseren.

For meg (bruker Firefox) blir den ikke skalert ned. Den bare gir en feilmeling på diskusjon.no, og ingen ting blir lasta opp.

vært et par på over 2mb

Jeg prøvde å laste opp en over det som var lov, bare for å prøve en ting. det gikk ikke. det kom en feilmelding og ingen ting ble lasta opp.

JEg tror det ikke går hvis jeg gir link fra en annen webside heller :S

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

1. Har gått mer enn en uke nå? Selv i julestrien syns jeg det er for ille at dere kommer med slike beregninger når dere aldri klarer å holde dere noenlunde til dem.

2. Hva skal egentlig taes opp? Jeg blir litt forvirret, for jeg blir ikke helt klok på det utifra diskusjonen og emnetittelen har i alle fall fått svar.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...