Gå til innhold

Hvordan skal jeg rapportere avatarer?

Anbefalte innlegg

Hei,

som dere med makt sikkert har sett har jeg i det siste sett meg lei av avatarer med stygge kanter pga dårlige nedskaleringsfunksjoner og har derfor begynt å rapportere alle slike avatarer jeg kommer over. Problemet er at det blir en del slike (trolig rundt femti de siste to ukene) og fordi det virker for meg som om lite blir gjort med det begynner jeg å få dårlig samvittighet for å spamme dere ned med rapportene mine. Så jeg lurer på om dagens løsning virkelig er det beste eller om en annen vinkling vil være bedre for alle parter? Et eksempel kan være om jeg lager en tråd med et par enkle howtos for resizing av avatarer som jeg PM-er link til til disse personene, eller bare leke moderator selv og sende en standardisert "hei, du bryter reglene" PM.

Jeg sendte en PM om dette til Simen1 den nittende om samme tema, og selv om han oppfordret meg til å fortsette å rapportere nevnte han også at siden dette er mot den laveste typen regelbrudd blir det nok sett gjennom fingrene av mange moderatorer, men nå har det blitt så mange rapporteringer at jeg ønsker dobbel verifisering før jeg tør fortsette. :blush:

Hilsen Lars

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I løpet av de siste to timene på jobb har jeg nå slettet ca 25 avatarer, alle rapportert av deg. Tror det er veldig mange flere som bryter regelen, og at mange ikke engang er klar over den.

Vil oppfordre alle som leser dette til å sjekke sin egen avatar. Reglene sier at den maks kan være 80x80px, og maks 6KB. Dette er uavhengig av hvor selve bildefilen er lagret.

Dette var vel egentlig ikke et godt svar til det trådstarter faktisk spør om, det overlater jeg til noen andre.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det egentlig mulig å ha avataren eksternt?

Dette vil jeg ikke anbefale skal være mulig basert på følgende:

- Det er mulig å tracke brukere ved å legge inn kode i avataren (serversidescript), og deretter returnere et bilde.

- Det er mulig med dynamiske avatarer, som endrer seg, bl.a basert på første punkt.

Av disse to grunner burde det egentlig heller ikke være mulig med bilder i signatur.

- Det er vanskelig å lage automatiserte systemer som sjekker at regler for avatarer følges.

Lenke til kommentar

Hvis det er et såpass stort problem med avatarer som det ser ut som kan det virke som at det kan være en ide og kun ha opplastete avatarer støttet i forumet.

Kan det være en ide, evnt hva mener dere om det?

En annen fordel da er jo at vi vil slippe lasting fra trege servere.

Lenke til kommentar

Tidligere var ikke dette et problem, men nå virker det for meg som om over 10% av alle avatarer bryter reglene på en eller annen måte og at selv gamle brukere ikke har fått med seg at den magiske width='80' height='80' ikke gjør avataren lovlig.

Trege servere er som du nevner også et godt poeng, særlig i Opera (muligens bare 7.x) hvor du ikke hopper til et lokalt sideanker før alle bilder er lastet eller timet ut.

Jeg stemmer for forumopplasting av avatarer.

EDIT: Takk

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Jeg stemmer for forumopplasting av avatarer.

Er med på den. Dynamiske avatarer kan være artig å sitte og lage, men akk så nytteløst. Også slipper vi jo som nevnt treige eksterne hoster. :)

Edit: Du er kanskje interessert i å rette skrivefeilen i signaturen, forresten.

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg syns at det er en utmerket idé å bare tillate avatarer opplastet til forumet. Dette gir for det første mer kontroll (jeg pleide selv å rapportere tonnevis av avatarer, men jeg ga opp rett og slett), for det andre vil lastingen av sider gå mye smidigere fordi man kun har en server å forholde seg til. Det er ofte satt begrensninger i en nettleser på hvor mange tilkoblinger den kan ha samtidig osv, og med trege servere vil det bare gjøre problemet større. Det tredje er dette med dynamiske avatarer, jeg er enig i at de er både irriterende og en "sikkerhetsrisiko" med tanke på tracking av brukere.

En stemme fra meg!

Lenke til kommentar

Er det mulig å få tilbake sin avatar som har blitt slettet. Jeg hadde nemlig ingen backup av den på min nåværende pc, da jeg har hatt avataren i borimot 2 år. Jeg var ikke engang klar over at den var for stor da jeg laget den. I tillegg kan det umulig være snakk om mange pixler over grensa.

Så jeg må innrømme jeg ble litt pissed da den var borte vekk.

Ps. Om jeg får den tilbake skal jeg selvfølgelig nedskalere den slik at de 5 pixlene over grensa blir borte.

Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...