loathsome Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 M'kay, Slengte nettopp all HWen min i et nytt kabinett, og nå funker ikke DVD-stasjonen min Får power og alt, men hverken Linux, Bios eller Windows finner stasjonen. Ja, IDE-kabelen er skikkelig i. What to do? Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Har du flere enheter på samme IDE kabel? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 Nei.neineineneinieneineineie Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 De-bumpedibump. Jeg trenger den. Sitter på LAN, og jeg skal installere noe greier. Kom igjen, hva kan jeg prøve? Har prøvd jumperen i alle tre posisjonene. Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Joa.. Kan no ta alt det vanlige.. Sjekk at ale kabler sitter rett i, å at ingen pinner eller noe har blitt bøyd.. Sjekk at Master/slave er rett.. eller bare sette den til Cable select.. (Skift koblings punkt eller kabel, bare for morro skuld.. Skader itte.. ) Prøv en annen IDE port på HKet hvis ledig.. (Hvorfor ikke? ) Prøv den i en annen pc, å se om den fungerer der.. Fremdeles ingenting? Hum.. da kan det begunne å se mørk ut.. (Eventuelt prøve en annen i pcen din, å se om den fungerer..) Osv, osv.. .:CyberMan:. Lenke til kommentar
lille_balder Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Prøv å bytte ut kabelen? Jeg jævlas noe infernalsk med samme problem en gang. Skiftet kabel, og alt var ok. Bare for å hjelpe deg Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 Ja, har prøvd å skifte kabel. Forbanna dritt Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 prøv med en ny innstall ac chipset driverne Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 .. hva skal det være godt for, halnes1? Nå har jeg prøvd *alt* - faen, jeg trenger den Takk for svar!! Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 kanskje den er død, er ikke godt å vite, prøver å hjelpe bare...lol har du ikke en til, eller noen andre har. Vil nå tro at når du er på LAN så er det sikkert noen av arrangørene som har en liggende. Du får installere via noen andre. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Har nå prøvd med en annen kabel samt. en vanlig CD-stasjon; No luck. BIOS finner bare ikke stasjonen .. prøvd det meste, hva gjenstår nå? Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Har nå prøvd med en annen kabel samt. en vanlig CD-stasjon; No luck.BIOS finner bare ikke stasjonen .. prøvd det meste, hva gjenstår nå? Takk for hjelpen! 7438417[/snapback] også en annen IDE port på hovedkortet? (Samtidlig sjekket at jumper innstilingen på cdspilleren sto rett.. med tanke på slave, master og CS.. Men, ja.. du har prøvd 2st, så du ska være max uheldig, hvis det er pga det. ;-)) for morro skuld, har du prøvd å resete/nullstille BIOSEN? (For å eventuelt få vek feilinstilinger inne i biosen..) .:CyberMan:. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 På et gammelt abit-kort jeg har må man installere drivere på ide kontrolleren for å få ide kontaktene til å virke. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Prøvd å nulstille BIOSen ja. Takk for tipset, micke. Kan se litt mer på akkurat det. Setter fortsatt pris på hjelp! Lenke til kommentar
Hareide Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) Hvis du hadde prøvd alt det som har vært foreslått så kunne du dradd en logisk slutning ut i fra resultatene. Du kunne skrevet resultatene du fikk da du prøvde ".:CyberMan:." sine forslag! Ikke bare "Nå har jeg prøvd *alt*". Jeg tror nemlig ikke at du har prøvd alle de tingene .. Skal foreslå hva jeg ville gjort; (selv om det er sagt lenger opp) Sett DVD-stasjonen inn i en annen maskin og se om den fungerer der. (Du bruker selvfølgelig ikke EIDE kabelen fra maskina di, men en fra cdrom/hardisken hans) Hvis ja -> det er håp, sett den tilbake i maskina di Hvis nei -> jumperfeil, brektepinner, den er ødelagt Du skrev at du hadde prøvd jumperen i alle plassene. Vet at noen WD hardisker ofte krever forskjellige "jumper-løsninger" for om disken står som single master eller bare master (altså det er en slave der også). Altså den krever i visse tilfeller 2 jumpere .. Kanskje den ene jumperen forsvant da du monterte maskina. Har ikke vært borti cd-rommer med denne løsningen, men du kunne jo posta litt info om hardwaren din. Eks: DVD-stajonens modellnummer og produsent, hovedkort, biosversion .. osv Endret 6. desember 2006 av Hareide Lenke til kommentar
Ezekiel__ Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Om du har IDE enhet alene på en kabel, kan du vel bare fjerne jumperen(e) og den vil automatisk bli master? Har i allefall vært slik på de 5 cd/dvd romen jeg har hatt fra følgende produsenter; Asus (DVD), 2xPlextor(DVD/RW - CD/RW), Nec (DWD/RW) og Sony (CD). Da har du iallefall utelukket jumpere som feil. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Dette er nå løst Tipper PSUen var syndebukken, da problemet ble fikset med en gang jeg fikk ny PSU på garantien. Jeg fjerna også jumperen. Takk for hjelpa, dere! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå