simenh Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Heisann. Jeg har nettopp fått meg nytt hovedkort (ABIT AT8 32x 939) og skjermkort (Club3d x1950xtx). Selve innstalleringen av hardware og software gikk rimelig greit. Men så skal jeg teste ut Battlefield 2. Første gang jeg åpner spillet, restarter maskinen etter splashscreen. Neste gang kommer jeg meg så langt som til options->video, men når jeg skifter oppløsning så restarter den igjen. Nå er det litt random om hvor den restarter i spillet (splash, options, loading game...). Har også testet Everquest 2, hvor første gang fikk jeg ikke komme lenger enn til installeringsvinduet før den restartet. Strømforsyningen er bare på 450watt men har kjørt både 3dMark01 og 06 på maskinen uten problemer, har også testet med et eldre skjermkort (x850xt) men fikk samme problemer. Dermed burde problemer med strøm være utelukket (?!). Ellers drives det hele av en flittig liten 3800+ og 2gig pc3200 2-2-2-5 minne. Takker for alle svar/kommentarer:) Lenke til kommentar
Steina Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Har du overklokket? Isåfall kanskje du skal prøve å klokke litt ned? Lenke til kommentar
simenh Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 Nei alt er standard, men kanskje jeg burde prøve å klokke ned allikevel. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Hmm.. Da vet jeg ikke helt. Må nesten frem med favoritt sitatet mitt; "Det er ingenting logisk med en PC" Kanskje du burde prøve å kjøre en Memtest86 Finner du ingen feil med det, så ville jeg prøvd en reinstallering av Windows. Lenke til kommentar
simenh Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 Har prøvd begge deler, uten resultat. Men takk for forslag:) Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Noen som vet hvordan man reduserer "HTT multiplier" i ABIT AT8 32x 939? PC-en min trenger å bli overklokket litt; 165@stock er ikke hva det en gang var.. Hvis jeg øker ' den eksterne klokken ' (som er pr default 200), til f.eks 210, så er systemet ustabilt. Det har ingenting med CPU'en å gjøre - selv ved lavere multiplier på den kresjet systemet. Så løsningen må ligge i "HTT multiplier", men jeg finner ikke hvor jeg reduserer den? (Fra f.eks 4x til 3x eller 2x..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå