Zetheus Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) Madammen har fått et aldri så lite problem med sin HP laptop... Når den startes opp, kommer beskjeden om at Windows ikke ble riktig avsluttet sist gang, og vi kan velge om det skal startes i sikkermodus, vanlig eller med siste fungerende konfigurasjoner. Samme hvilken som velges, prøver laptopen å starte opp i et par minutter mens HDD jobber febrilsk. Så får vi et lite glimt av den klassiske blåskjermen før den restarter. Back to square one altså... Den har ikke vært tilkoblet internett i det siste, og den skal være virusfri, men det er jo ikke akkurat lett å sjekke nå siden vi aldri kommer så langt at vi kan logge på en profil en gang... Noen som vet om noe som kan gjøres? Hun har en del bilder på pcen som hun gjerne vil beholde, så en direkte formatering er utelukket. Da kjøper jeg heller et 2,5" diskkabinett og kobler hennes HDD til min laptop... takker for all hjelp -k Edit: om denne passer bedre et annet sted, får en moderator heller flytte den Endret 1. desember 2006 av Ragnarok Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Madammen har fått et aldri så lite problem med sin HP laptop... 7404335[/snapback] tipper, hvis du ikke kan starte laptopen med disse ovennevnte valg..... så er det system feil og så lenge du ikke får starte Windows har du ikke mange valg heller..... det er noen ting du kan prøve å gjøre før evt. formatering..... - reparere Windows - installere Windows uten å formatere HD - lage image med HD og pakke ut på din laptop, så formatere og installere på nytt - starte med bootable CD og kopiere filer til annet partition (hvis du har 2) Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 Prøvde et annet tips før jeg la meg i går, noe som var å gjennopprette default options i bios, men det fungerte heller ikke. Er nok en alvorlig systemfeil ja... Skal teste ut dette nå, og se hvordan det går... Takker for hjelpen. Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Prøvde et annet tips før jeg la meg i går, noe som var å gjennopprette default options i bios, men det fungerte heller ikke. Er nok en alvorlig systemfeil ja... Skal teste ut dette nå, og se hvordan det går... Takker for hjelpen. 7406656[/snapback] så lenge du har ikke forandret BIOS oppsett og det skjedde bare sånn uten videre med Winddows at du får blue screen, tipper at det har ikke noe med BIOS å gjøre. vet ikke om den laptopen er gamel, men nå er det sånn at BIOS informerer deg automatisk hvis det er noe galt og da må du inn i BIOS, ellers får du ikke komme videre...... eksepelvis: hvis du konfigurerte CPU feil, RAM finnes ikke o.l. bruker nesten bare HP laptop(er), leier ut laptop(er) og det skjer veldig skjelden at jeg måtte konfigurere noe som helst manuelt, alt funker som det skal og hvis det ikke funker så stopper hele maskinen og du må inn i BIOS(en) for å forandre det som ikke funker. men da får du beskjed hva er galt..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå