Gå til innhold

trenger instrument til båt

Anbefalte innlegg

hei eg trenger noke instrument til "gammle" båten min de eg trenger er

knopmåler, bensinmåler, kansje turteller, moped/båt bateri men de eg lurer på er

kordan monterer vi knopmåler?? skrur de fast bak på båten?? blir de ikkje hull sån at vanet renner inn?? lime de?? trenger knop måleren strømm for og funke

kordan monterer vi truteller?? må vi ha strøm for at turtelleren skal virke?? de er eit utak på min 9,9(15) som eg får strøm av er de 2v 6v 12v eller 24v??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En knopmåler har en liten vippe/trykkmåler som står bak på båten helt nederst under vann.... du borrer hull til skruene tar godt med sicaflex på de og skrur de inn..... ut fra den vipearmen går det en slange som man legger opp til over vannflaten og så borrer gjennom akterspeilet evnt. legger inn i motorbrønnen. så skal den slangen gå fram til knopmåleren og inn i den. du trenger ikke strøm til knopmåleren med mindre du vil ha lys i den.... har forresten en liggende som jeg skal selge da den går til 85 knop og den båten jeg har nå går 25 så det blir litt dumt lissom.....

Har du innebugd tank i båten din? hvis ikke er det ikke noe vits i å ha bensintankmåler fordi den koster så mye til den lille tanken du sikkert ellers har og har liten nytteverdi..... turteller er ikke noe vits i å montere på den lill motoren... koster mye(800kr) og hvis ikke du v ett hvordan du monterer denna burde du få noen til å gjøre det for deg og det kan bli dyrt på et verksted....

Lenke til kommentar

Min kan du kjøpe av meg for 300/uten måler men dett fåes kjøpt for en hundrings på maritim og div andre steder... ny koster den 500 bensintankmåler koster 300ca men jeg har en liggende av den og vis du vil ha.... den er svart mens knopmåleren er hvit/krom......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...