Boralis Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Microsoft-grunnlegger og verdens rikeste mann, Bill Gates, skal gi bort formuen i The Bill & Melinda Gates Foundation innen 50 år etter deres bortgang. Vil utslette sykdommer Fondet har konkrete målsettinger om å eliminere verdens 20 farligste sykdommer, med fokus på vaksiner mot malaria og HIV/AIDS. 430 milliarder kroner The Bill & Melinda Gates Foundation er verdens største, med en formue på vanvittige 430 milliarder kroner, eller om lag 23 ganger Norges årlige bistandsbudsjett. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=143705 Lenke til kommentar
fal Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 ja, er det noe å diskutere her da? ;o Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 Om det er så veldig mye å diskutere vet jeg ikke,men jeg synest dette er enormt bra for hvor mange rike menn gir bort slike summer til å bekjempe sykdommer som i hovedsak rammer de fattigste blandt oss Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Trodde han skulle gi den til sønnene sine eller noe sånt.. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Utrolig flott å se da, at en mann av dette kaliberet ikke velger og dumpe alt i fanget på sitt avkom. Noe Celina Middelfart er et produkt av. Bill Gates er genial, enig? Lenke til kommentar
quakie Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) Han har vel en "liten" formue ved siden av dette fondet som han kan bruke på sine egne? Endret 1. desember 2006 av quakie Lenke til kommentar
gimme Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Bill Gates ftw ! Dette her var bra Tenk viss vi ble kvitt disse farlige sykdommene Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Utrolig flott å se da, at en mann av dette kaliberet ikke velger og dumpe alt i fanget på sitt avkom. Noe Celina Middelfart er et produkt av. Bill Gates er genial, enig? 7404694[/snapback] QFT Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Kudos til Bill. Han går forans som et utrolig godt eksempel for resten av verdens rikinger. ..men tenk om jeg bare kunne få 0,0001% av de pengene! Eller 0,00001%? Selv med en så liten andel hadde jeg sluppet å jobbe på et tiår eller to O_o Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) Utrolig flott å se da, at en mann av dette kaliberet ikke velger og dumpe alt i fanget på sitt avkom. Noe Celina Middelfart er et produkt av. Bill Gates er genial, enig? 7404694[/snapback] Jepp og i tillegg kan en jo tenke på at hver gang man kjøper et OS fra Microsoft så går en del av dette til fattige eller til medisiner for å redde menneskeliv, noe som burde være en ekstra grunn til å avstå fra piratkopier Endret 1. desember 2006 av Snekker`n Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Trodde han skulle gi den til sønnene sine eller noe sånt.. 7404674[/snapback] Tenker dem får som dem klarer seg en god stund, og ett par Gates generasjoner fremover. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 det er vel ikke noe nytt at bill gates gir til de fattige... Men det er bra gjort av han... Skulle vert flere slike som ga bort sånn, da hadde det sikkert vret en helt annen verden vi hadde levd i Lenke til kommentar
qxvrea Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Det skulle faenmeg bare mangle at en mann med så ekstremt mye penger gjør noe bra også. Dessuten er jo dette fin PR for MS-produkter (mye av overskuddet vårt går til veldedighet, ved å kjøpe våre produkter viser du sympati med fattige osv). Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Det skulle faenmeg bare mangle at en mann med så ekstremt mye penger gjør noe bra også. Dessuten er jo dette fin PR for MS-produkter (mye av overskuddet vårt går til veldedighet, ved å kjøpe våre produkter viser du sympati med fattige osv). 7404979[/snapback] Nei det skulle ikke bare mangle, det er penger som han har jobbet hard for, og ingen kan si at han skal gir de fra seg, han gjør det fordi han er snill. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Microsoft-grunnlegger og verdens rikeste mann, Bill Gates, skal gi bort formuen i The Bill & Melinda Gates Foundation innen 50 år etter deres bortgang. Bill Gates er ikke lenger verdens rikeste mann... det er han svensken(husker ikke navnet ) som fant opp IKEA Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 Microsoft-grunnlegger og verdens rikeste mann, Bill Gates, skal gi bort formuen i The Bill & Melinda Gates Foundation innen 50 år etter deres bortgang. Bill Gates er ikke lenger verdens rikeste mann... det er han svensken(husker ikke navnet ) som fant opp IKEA 7405053[/snapback] Og hadde han gitt bort like mye som Gates til veldedighet hadde ikke han vært verdens rikeste, poenget er ikke om eller hvem som er rikest poenget er at Gates deler ut enorme beløp til fattige og til medisinsk forskning noe han gjør hel frivillig . Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 (endret) Ufattelig realt gjort av Bill Gates, dette! Tenk hvor mye man kan få til innenfor den medisinske verden med så mye penger. Om alle søkkrike mennesker hadde gitt bort hvertfall 75% av formuen sin så hadde verden vært et mye bedre sted. Tror nok at han gir en milliard eller to til ungene, så de kan oppdra sine framtidige barn og så videre, men når han donerer mer enn 400 milliarder til et veldedig formål... Nei, nå ble jeg glad, det viser at det er godhet i verden. Uansett, 430 milliarder er latterlig å ha uansett, hvordan blir man kvitt det på noen annen måte enn å gi det bort? Ville jo tatt en livstid å kjøpe eiendommer og lignende for slike summer. Mine meninger om hva man burde gjøre med pengene er å dele det i to, og gi halvparten til bekjempelse av fattigdom og halvparten til medisinske undersøkelser. Men det er viktig at man går ned i rota på sykdommen og bekjemper den derfra. Det nytter jo ikke bare å prøve å finne en kur for kreft, man må finne ut hva som forårsaker sykdommen og se om man kan hindre det på et vis. Tenk hvor mye Afrika kan forbedres med 200 av disse 400 milliardene. Om noen så på Først & Sist når Professor Jeffrey Sachs var der, det er små beløp som skal til for å gjøre forskjell, tenk hva dette, som sikkert er det største beløpet gitt til veldedighet noensinne, kan gjøre. Endret 2. desember 2006 av Stonemeister Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 En annen fin ting er at han sette pengene i et fond, der en får tilskudd og må vise til res. For å bare dele dem ut til forskjellige land har ingenting for seg , da hadde 90% forsvunnet i de korruptes lommer . Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Når det gjelder barna switchet jeg for et par dager siden gjennom alle kanalene på TV (første gang jeg ser TV siden i sommer?) og stoppet opp på MTV da jeg så Bill Gates der. Jeg tror det var om hvor mye Hollywood-barn skal arve, som f.eks Mel Gibson og Steven Spielbergs unger med sine 100 og 300 millioner dollar om jeg husker rett men at det var ingenting mot Bill sine 53 milliarder dollar.. som ungene får se lite av. De skal vistnok arve 10 millioner dollar på deling (1.8 % av nåværende formue) og resten skal doneres bort. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 (endret) All hyllest til Gates! De gjør en fantastisk sak her!! Mange har mye galt å si om han, men han er virkelig et utrolig menneske som satser ganske mye på å hjelpe verdenssamfunnet! Min nye helt! Endret 2. desember 2006 av haddis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå