xzibiz Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Har ein lide case her... Går det an å kobla 3 linjer fra telenor i samen på ein måde sånn at eg kan sitte å bruga båndbredden på alle tri linjene ?? Ska arrangera et lan så går det ikkje så bra med høge hastigheter i sentralen.. pga støy på linjå.. Men så ligger det tri telenor adsl linjer bort til bygget me ska ver i.. Alle er opprative og funker bra.. Men ei linja blir litt lide for lanet.. Lenke til kommentar
lain Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Kort svart, ja. Det lange svaret er litt mer komplisert. Det enkleste jeg ser for meg, er at du setter opp en egen pc som router, setter i 4 nettverkskort (3 til internet og 1 til lan) og bridge'er de 3 linjene inn via den, og deler nett (gateway) ut på lan via det siste nettverkskortet. Godt mulig det finnes bedre måter å gjøre det på, men dette har jeg prøvd, og vet det fungerer. Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) Du har vel ikkj ein liten howto på det ?? Vet ikkje heilt kossen eg skal få serveren til å dele nettet opp i tri liksom.. Greit me kjører linux gw server nå.. (bare 3 pci porter) Men kan fikse det.. Kjører Slackware 10.2 kernel orginal... Men når du bridger telenor linjer.., må vel brukernavn og passord stå ein plass på serveren ?? Har bare brukt telenor med router... Så hadde vert kjekt med ein liten howto der ja... Endret 1. desember 2006 av xzibiz_ Lenke til kommentar
lain Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Du har vel ikkj ein liten howto på det ?? Vet ikkje heilt kossen eg skal få serveren til å dele nettet opp i tri liksom.. Greit me kjører linux gw server nå.. (bare 3 pci porter) Men kan fikse det.. Kjører Slackware 10.2 kernel orginal... Men når du bridger telenor linjer.., må vel brukernavn og passord stå ein plass på serveren ?? Har bare brukt telenor med router... Så hadde vert kjekt med ein liten howto der ja... 7403772[/snapback] Godt spørsmål angående brukernavn og passord, det du evt kan gjøre, er bare å sette 3 routere imellom gateway og linjene ut, med brukernavn og passord. Jeg brukte 2003 server, så vet ikke hvordan du gjør det i linux, sorry. Windows har en mulighet for deg å velge f.eks 3 nettverkskort å slå de sammen (bridge på høyreklikk), og vil da hele tiden fordele trafikken der det er ledig kapasitet. Har nok ingen howto, og kanskje ikke verdens beste til å forklare, men du får titte litt på det. Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 har fonne svar på alt eg... Kjører slackware 10.2 server med litt sånn scripting.. fant ei fine sia så forklarte kossen me konne gjer det.. http://lartc.org/howto/lartc.rpdb.multiple-links.html Tenkte me sko prøva vert fall.. Ellers e der ein funksjon i clark connect så gjer alt samen automatisk.. Tar den viss me ikkje får slacken te å funka.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå