Gå til innhold

Kontroll til xbox og ps2, hvilken?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde, for ca. 4 år siden, noen billige håndkontrollere til PS2en min, men de var elendige! Jeg prøvde 2 forskjellige typer som jeg fant på www.gamesmix.com, men fikk vondt i hendene av knappene, en av kontrollene gikk ikke inn i porten før jeg fikk rettet opp en pin inni, og de analoge stikkene registrerte ikke bevegelsene ordentlig!

Siden da har jeg ikke turt å kjøpe noe annet enn originale håndkontrollere til alle konsoller.

Jeg vet ikke hvordan det er nå til dags, men du får nok hva du betaler for.

Jeg husker også jeg hadde problemer med billige minnekort til Playstation 1. Det var kun Sonys originale minnekort, av dem jeg prøvde ut, som var stabile.

Der er nok situasjonen litt annerledes i dag. Jeg vet om et uoriginalt minnekort til PS2 som har fått veldig god omtale (Max 16 / 32 / 64 MB PS2 Memory Card).

For all del burde du søke etter omtaler av kontrollere før du kjøper dem!

Mvh., Saruronny.

Lenke til kommentar

Ser at enkelte chipper kommer med minne, vil det si at savegames osv kan lagres på denne, eller brukes det minnet til noe annet?

En ting til. ser at det selges en pakke med ps2 kontroll og minne som faktisk er billigere enn bare kontrollen selv. Fikk kontroll og minne for under 300, og da orginalt fra sony.

Når det gjelder xbox så ser jeg ut til å ende på en logitech trådløs som er blitt testet her på gamer.no.

Lenke til kommentar

Originale kontrollere er svinedyre hos kjeder som Elkjip, expert etc. Har sett de MYE billigere hos diverse nettsjapper og hos NorEngros faktisk. Av de håndkontrollene jeg har testa til PS2 så er det kun Sony's originale jeg har vært fornøyd med. Presise kontroller, greie å holde i og veldig robuste.

Hvis man har Max memory manager (software) så kan man reparere (formatere) en del ødelagte minnekort. Har selv testa dette noen ganger med minnekort som ikke funka helt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...