Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Finner ikke harddisk/feil på harddisk?

Anbefalte innlegg

Har problemer med ny pc. Starter greit, skal installere xp. Når jeg kommer til hvilken partisjoner eller upartisjoner plass jeg vil installere XP står det ukjent disk (ingen disk i denne partisjonen).

På meg virker det ikke som det er liv i HD.

Hvis jeg da trykker enter står følgende teknisk informasjon:

stop: 0+0000008E (0+C0000005,0+F747DCFD,0+F7070800,0+00000000)

setupdd.sys - adress F747DCFD base at F7454000, DateStamp 3d6dd67f

Kan jo legge til at det er en helt ny pc som aldri har vært i bruk. Harddisken er en Western Digital Caviar SE16 250 GB sata2.

Noen som har peiling??

MVH

Torstein

Endret av Took
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har problemer med ny pc. Starter greit, skal installere xp. Når jeg kommer til hvilken partisjoner eller upartisjoner plass jeg vil installere XP står det ukjent disk (ingen disk i denne partisjonen).

På meg virker det ikke som det er liv i HD.

Hvis jeg da trykker enter står følgende teknisk informasjon:

stop: 0+0000008E  (0+C0000005,0+F747DCFD,0+F7070800,0+00000000)

setupdd.sys - adress F747DCFD base at F7454000, DateStamp 3d6dd67f

Kan jo legge til at det er en helt ny pc som aldri har vært i bruk.  Harddisken er en Western Digital Caviar SE16 250 GB sata2.

Noen som har peiling??

MVH

Torstein

7403221[/snapback]

har du installert raid kontroller,,,,må gjøres mange ganger med sata disker,,,bruk diskett stasjon .og trykk F6 under installasjon av xp..helt i starten

Endret av sekon
Lenke til kommentar

Eller at XP cd'en er så gammel at den ikke har driver for S-ATA, dette er et kjent problem. Vanligvis så er en XP cd med SP2 ny nok. Om ikke du har dette så må du ha en diskett med S-ata driver som du installerer ved å trykke F6(?) før du kommer så langt i innstallasjonen at du skal velge partisjon.

Lenke til kommentar
Eller at XP cd'en er så gammel at den ikke har driver for S-ATA, dette er et kjent problem. Vanligvis så er en XP cd med SP2 ny nok. Om ikke du har dette så må du ha en diskett med S-ata driver som du installerer ved å trykke F6(?) før du kommer så langt i innstallasjonen at du skal velge partisjon.

7404187[/snapback]

xp cd med sp1 vil derfor ikke ha driver til sata?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...