minotir Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 hei. har prøvd å lage et passor for trådløs routeren så ikke naboer kommer inn. Brukte en WEP 128 bit. Når jeg skrev inn passordet og laget det ble det omgort til en kode. Jeg trenger vel ikke og skrive inn heele koden vel? je trenger bare passordet jeg laget som ble omgjort? og går det an og resette passord? Lenke til kommentar
netphreak Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 hei. har prøvd å lage et passor for trådløs routeren så ikke naboer kommer inn. Brukte en WEP 128 bit. Når jeg skrev inn passordet og laget det ble det omgort til en kode. Jeg trenger vel ikke og skrive inn heele koden vel? je trenger bare passordet jeg laget som ble omgjort? og går det an og resette passord? 7403137[/snapback] Ja, du bruker koden du har laget, ikke den krypterete... Om du vil resette passorder det vel bare å velge "no security" igjen, eller lage et nytt passord... Lenke til kommentar
minotir Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 men jeg kommer ikke inn på nettet altså heller ikke inn på routeren.. Lenke til kommentar
lain Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Da må du jo bare bruke en vanlig tp kabel og koble deg direkte inn i routeren din. Evt har du en mulighet ved å hardware resette den, da går den tilbake til fabrikk innstillinger, dette gjøres normalt ved å holde inne reset i en lengre periode, fra 5 til 30 sek ut fra hvilken router du har. Lenke til kommentar
minotir Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 det gjorde susen men hva har det seg at når jeg lager en wep kode så kommer jeg ikke inn med den koden? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 det gjorde susen men hva har det seg at når jeg lager en wep kode så kommer jeg ikke inn med den koden? 7403463[/snapback] Hvorfor WEP? Hvorfor ikke WPA? Synes WPA er enklere (i hvert fall på mitt aksesspunkt), samt at WPA gir litt bedre sikkerhet. Lenke til kommentar
minotir Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 ok, skal prøve Lenke til kommentar
minotir Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 det funka på dataen jeg sitter på, men en annen i nettverket kommer ikke inn.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå