Gå til innhold

Anbefalte innlegg

En venn som jeg chattet med via msn skrev plutselig "Check this out ----> link til sted.jpg"

dum som jeg var klikket jeg, lastet ned filen og åpnet den..... To sekunder etter sendte den samme melding til alle på msn lista mi. Tror nå den kjører en "wininstall.exe" prosess..... Noen som vet noe om dette mølle, og hvordan man evt blir kvitt det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel jeg fant mye dritt med avg som den slettet men det hindret ikke programmet fra å kjøre. Den kopierte nemlig filen over til xp kontoen, tror det var en winstall.exe fil. Dette fant jeg ut da jeg så at selv etter avg så kjørtes den prosessen og jeg fant ut hvor den lå. Slettet den og fjernet den fra søppelkassen og fra tmp katalogen og etter en restart var den borte og prosessen også. Håper det var nok men minst en av vennene mine i msn fikk den av meg :( og gikk fem på, lurer på hva den gjør så jeg skal prøve å lese litt om den.

Lenke til kommentar

Av og til så lurer jeg litt på hva dere tenker på. Altså dere som faktisk trykker på de linkene.

Ikke bare står det på engelsk, men det er uten form for et "Hei" i starten. URL-ene ser jo heller ikke veldig sikre ut.

Jeg åpner hvertfall ingen linker om linken er det eneste jeg får i ei ny melding. Da må det isåfall komme noe tekst etter linken, på norsk.

Lenke til kommentar

Vel, noen av oss chatter jo på engelsk også. Og noen av oss pleier også å be de vi chatter med om å f.eks ta en titt på en side vi fant spennende. For min del dukket den linken opp mens jeg snakket med vedkommende som sendte den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...