Gå til innhold

Noen som har erfaring med ergonomisk mus?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe inn en ergonomisk venstrehåndsmus til en jeg kjenner.

Vet noen om det finnes en vertikal trackball mus til venstrehåndsbrukere?

Det er ganske viktig for personen å få tak i en vertikal venstrehåndsmus pga. "musesyken".

Jeg har sett litt på Evoluent Vertical Mouse 2, Venstrehånds Ergonomisk mus, men lurer på hvordan hånda "hviler" på denne? Noen som har erfaringer å dele? Vil ikke håndbaken ligge nedtil bordet og dras bortover bordet ved hver bevegelse?

har også sett på Aero2bic Mouse (formerly Quill mouse). Den kommer som både høyre - og venstrehendt. Har funnet høyrehendt modellen av den i en svensk nettbutikk, men ikke den venstre. Noen som vet noen steder i Norge man kan få tak i denn venstrehendt modellen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, er ikke inne på hvilke slike typer mus det finnes på markedet, men bruker en på jobb fra Mouse trak. Den er laget for både høyre- og venstrehendte. Sitter i kontrollrom på et gassprosesseringsanlegg hvor det til tider er ekstremt mye trykking og den fungerer hvertfall veldig bra. Ingen problemer med "musesyken" ;)

Lenke til kommentar

razer copperhead er god og kan brukes av venstrehendte... men usikker på om den kan betegnes som ergonomisk..

ser på bildene dine, litt spesielle mus, kanskje du kan velge en av de du bare ruller på en ball? fant ikke en i farta...

btw, innlegg 600 :w00t:

Endret av tobbesen
Lenke til kommentar

Jeg har Evoluent Vertical Mouse 2. Er ikke så kjempe fornøyd med den, den fungerer fint til surfing, men jeg klarer ikke jobbe presist med den, slik at Photoshop og spilling utgår med den. Du drar som du sier håndbaken bortover musematta når du beveger på den, men jeg oppfatter det ikke som et problem. Den gir meg en grei avlastning fra min vanlige MX518 mus, men skulle ønske den var bedre.

Du har ikke vurdert tegnebrett? Har selv lurt på å kjøpe tegnebrett, tror det kan være en grei avlastning og et supert verktøy i photoshop.

Lenke til kommentar
Jeg har Evoluent Vertical Mouse 2. Er ikke så kjempe fornøyd med den, den fungerer fint til surfing, men jeg klarer ikke jobbe presist med den, slik at Photoshop og spilling utgår med den. Du drar som du sier håndbaken bortover musematta når du beveger på den, men jeg oppfatter det ikke som et problem. Den gir meg en grei avlastning fra min vanlige MX518 mus, men skulle ønske den var bedre.

Du har ikke vurdert tegnebrett? Har selv lurt på å kjøpe tegnebrett, tror det kan være en grei avlastning og et supert verktøy i photoshop.

7419409[/snapback]

Personen vil prøve å ikke bruke høyrehanda i det hele tatt. Nøyaktighet trengs ikke, da den vil brukes på kontor til dokumenthåndtering og surfing.

Det er foreløpig "Aero2bic Mouse" som er mest interessant.

Vet noen om det er noen som helst som selger denne i norge?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...