Gå til innhold

Hva har vi krav på ved feil?


Seb784

Anbefalte innlegg

Heisann. (Min første post.) :)

 

Jeg kjøpte en Motorola Krzr for ca en måned siden, som tiden fort viste var det forskjellige feil på den.

Stemmen min blir av og til forvrengt, av og til fungerer ikke "valg" tasten og andre software bugs.

Jeg sendte mail til Amentio, og fikk svar over en uke senere om at jeg kunne levere den til Zodiac.

 

1.Telefon er levert, men jeg fikk ingen låne telefon. Har vi egentlig krav på det? Det er iallefall veldig surt å gå uten telefon, vurderer å kjøpe en jeg kan ha ekstra da i tilfellet.

2. Skulle gjerne ha hevet kjøpet på den, men når har man egentlig krav på å få gjort det?

Hvor kan man egentlig lese om kjøpsloven og diverse?

hjertelig for innslag!

 

Hilsen Uvitende kunde. :roll::innocent:

Endret av AmonRa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forbrukerkjøpsloven kan leses i sin helhet på lovdata, men som alle lover - ganske innviklede saker, men kan prøve å forkorte ned det her...

 

Lånetelefon har du krav på etter 1 uke, men butikken kan avslå hvis alle utlånsproduktene er ut hos kunder og vil da være en vesentlig kostnad å ta et nytt produkt til utlån.

 

Det er desverre ingen fast tid for reperasjoner, men innen rimelig tid sies det. 1 måned er absolutt på grensen til noe uakseptabelt.

Ville ringt Zodiac på mandag (22796800 - de har pause rundt kl. 12 så ringt tidlig på dagen helst :p) eller tatt kontakt med Amentio og krevd en løsning innen fredag f.eks.

 

Velkommen til forumet forresten. :)

Lenke til kommentar
Forbrukerkjøpsloven kan leses i sin helhet på lovdata, men som alle lover - ganske innviklede saker, men kan prøve å forkorte ned det her...

 

Lånetelefon har du krav på etter 1 uke, men butikken kan avslå hvis alle utlånsproduktene er ut hos kunder og vil da være en vesentlig kostnad å ta et nytt produkt til utlån.

 

Det er desverre ingen fast tid for reperasjoner, men innen rimelig tid sies det. 1 måned er absolutt på grensen til noe uakseptabelt.

Ville ringt Zodiac på mandag (22796800 - de har pause rundt kl. 12 så ringt tidlig på dagen helst :p) eller tatt kontakt med Amentio og krevd en løsning innen fredag f.eks.

 

Velkommen til forumet forresten. :)

7402898[/snapback]

 

vil si at en måned er uakseptabelt. 3 uker er starten, lengre er urimelig lang tid.

Lenke til kommentar
vil si at en måned er uakseptabelt. 3 uker er starten, lengre er urimelig lang tid.

7404510[/snapback]

 

Har du noen gode kilder som sier at det er 3 uker som er urimelig lang tid?

7404721[/snapback]

Det er kun sunn fornuft som kan brukes... 3-4 uker begynner å bli drøyt og det er vel det de fleste i bransjen mener også, hvis jeg husker rett? :)

Lenke til kommentar
vil si at en måned er uakseptabelt. 3 uker er starten, lengre er urimelig lang tid.

7404510[/snapback]

 

Har du noen gode kilder som sier at det er 3 uker som er urimelig lang tid?

7404721[/snapback]

 

nei, men jeg kan spørre deg; har du noen som sier det motsatte, som ikke er tjent med at det er lengst mulig tid?

 

3 uker uten en telefon i dagens samfunn er urimelig, lengre begynner å bli veldig urimelig.

Lenke til kommentar

Heisann, og takk for hjelpen og velkomsten! :thumbup:

 

Jeg forstår dette fort kan bli litt defust, så det som gjelder er vel å være god å snakke for seg når det gjelder regler og garantier.

 

Å ta kontakt med Amentio og forlange en løsning innen fredag er vel litt i det drøyeste laget kanskje? :hmm:

Amentio er en meget rimelig webshop, uten telefonservice, med en svartid på mail over en drøy uke. Nå skal det sies at dette kun gjelder en henvendelse, men også den eneste.

Lenke til kommentar
AmonRa: Etter å ha lest innlegget ditt igjen ble jeg usikker på om jeg mistolket det. :p

Hvor lenge er det siden du leverte den til Zodiac?

7407632[/snapback]

 

Den leverte jeg tirsdag 28 November til Zodiac. Tenkte jeg skulle være litt føre var, slik at jeg vet dette før, og ikke etter en måneds venting. :dribble:

Lenke til kommentar
AmonRa: Etter å ha lest innlegget ditt igjen ble jeg usikker på om jeg mistolket det. :p

Hvor lenge er det siden du leverte den til Zodiac?

7407632[/snapback]

 

Den leverte jeg tirsdag 28 November til Zodiac. Tenkte jeg skulle være litt føre var, slik at jeg vet dette før, og ikke etter en måneds venting. :dribble:

7407770[/snapback]

Okey... trodde den hadde vært 1 måned inne allerede jeg. :p

Da er det bare å smøre seg med tolmodighet!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ja, jeg skjønner at man må være tålmodig!

 

Kjedelig når man har betalt ekstra mye for å få mobilen med en gang/en av de første, bare for å levere den inn til service.

Idag har det gått akkurat 3 uker. (Tirsdag 28 November)

Jeg fikk en tekstmelding om at de venter på deler som har lang leveringstid i forrige uke.

Ringte igår og spurte, men ingen som viste noen ting (Zodiac)

Det er veldig surt det her, men når reglementet er så uklart, kan en forhandler nesten gjøre hva han vil, for det er sjelden en forbruker gidder gå rettens vei, og det virker det som mange er klar over. (AKKurat som nextgentel :ph34r: )

Lenke til kommentar

Grrrr...

Fikk telefonen min igjen idag fra Zodiac. Det tok dem en hel måned å få den "reparert" (levert 28 November-retur 27 Desember) :thumbdown:

Grunnen til den lange reperasjonstiden er pga av delmangel og lang leveringstid (dette tok dem 2 uker å finne ut) :thumbdown:

 

Da jeg fikk den tilbake oppdager jeg også at den har akkurat de samme feilene som da jeg leverte den inn! :cry:

Den har ikke en gang fått en software oppdatering ( alle bilder og tlf.nr. var der fortsatt)

Faktisk virker det som om de ikke har tatt i telefonen av det hele tatt..... :ohmy:

 

Da de bruker 1 en måned på å fikse den, kunne de vel brukt 5 min på å sjekke om den faktisk funker?!

 

Så noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre/forlange nå?

 

(årsak til rep. var bla.a innerskjermen skrudde seg ikke av når man lukker flippen, dårlig batteri tid, tlf fryser og noen ganger ekstremt treg.)

Endret av AmonRa
Lenke til kommentar
Hva står det på service lappen, at dem har gjort med den?  :dontgetit:

 

.:CyberMan:.

7588371[/snapback]

"testet mic og mylar. Testet ok"

Alt som sto der.

Jeg har jo lite lyst til å levere den inn igjen en gang til om det tar like lang tid med Zodiac denne gangen også, men jeg har kankje ikke noe valg?

Men jeg bør vel også spørre amentio først før jeg gjør det, og de bruker jo faktisk minst en uke på å svare på mail.... :cry:

 

Utrolig kjipt at man har ventet måneder på at denne telefonen skal komme, og når den først gjør det må den bare ligge på verkstedet..

Endret av AmonRa
Lenke til kommentar

Ja riktig.

 

Jeg ringt faktisk til Motorola i forrige uke og spurte om de kunne hjelpe meg. Det virket som de var mer interessert i mine personopplysninger for kampanjemuligheter enn å faktisk hjelpe med problemet.

(Maskindamen sa før de svarte at all informasjon jeg oppgir, vil bli brukt på kampanjer fra motorola :hmm: (reklame), om jeg ikke ønsket dette måtte jeg gi utrykk for dette)

Kanskje de hadde en finger med i spillet, hvem vet...

Jeg går opp til Zodiac nå og leverer den inn igjen da, og forklarer situasjonen. Håper de forstår :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg må spørre om noe i samme kategori. Jeg har en SE P990i, og fikk høre at SE muligens trekker tilbake P990i i første kvartal 2007 p.g.a. HW feil. Det betyr jo at også jeg har HW feil på min P990i. Jeg har problemer med minnekortet, og regner med at dette er HW feil. Har jeg rett på ny mobiltelefon da?

 

Hvis reparasjonen tar mer enn 1 uke har du vel rett på lånetelefon? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...