Gå til innhold

hvilken konsoll skal eg kjøpe?

veluci

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den er jo overpriset i den forstand at den ikke leverer nok til å forsvare den prisen, i forhold til f.eks x360.

7420438[/snapback]

Din mening.

Du kan kanskje si prisen er uakseptabel iforhold til hva du forventer, men overpriset blir feil. Jeg mener det blir feil å si at noe er overpriset når den er dyrere å produsere enn hva den selges for.

Lenke til kommentar
Den er jo overpriset i den forstand at den ikke leverer nok til å forsvare den prisen, i forhold til f.eks x360.

7420438[/snapback]

Xbox360 er låst av Microsoft.. Slik at det er omtrent helt umulig å benytte den til å kjøre Linux eller lignende når du går lei av å spille. Det er kanskje ikke noe argument for alle, men jeg synes det klart er i PS3's fordel at den kan brukes som mediacentermaskin etc..

Låst hardware er en uting. Kjøper man noe, bør man ha rett til å bruke det også. Hvorfor i alle dager skal MS oppgi mengden minne, prosessorhastighet etc. dersom man ikke kan kjøre annet enn sertifiserte spill som selvsagt passer til konsollen?

Men uansett... Jeg synes nok wii ser mye mer artig ut å spille med enn både PS3 og Xbox360. Spillene har en mye større feel-good faktor. Men det er jo subjektivt..

Lenke til kommentar

Hehe, tviler på at du bare kan innstallere hva du enn måtte ønske på ps3... det ville i allefall ikke vært helt gunstig for stabilitet osv.

Men skal du bruke ps3'en til å innstallere allskens OS, og annet rask, så kan du jo heller bare kjøpe deg en pc. Får en rimelig grei pc til 6000, og da kan du innstallere så mye programmer du bare vil, og se så mye film at du blir rød på øynene.

Til Swoofah, forde om det ikke nytter å diskutere med deg:

Altså... så du sier altså at bare fordi en ting selges med tap, så kan det forsvare prisen? Du forlanger ikke stort...

Lenke til kommentar
Altså... så du sier altså at bare fordi en ting selges med tap, så kan det forsvare prisen? Du forlanger ikke stort...

7427777[/snapback]

Nei?

Jeg sier at fordi den selges med tap, så kan du ikke si at den er OVERPRISET! Om du mener konsollen ikke leverer varene i henhold til hva du må betale, så greit; prisen er for høy og du mener at dette er uakseptabelt. Dette er to helt forskjellige ting.

Lenke til kommentar

Man må jo se det i forhold til resten av markedet. Men lurer også på hvilket tap det er snakk om? Er det snakk om tap for hver konsoll som faktisk lages, noe jeg tviler, eller er det snakk om at de ikke tjener penger med det første i og med at utviklingssummen var såpass høy. Dette er jo ikke noe jeg vet, så hvis du har en bra kilde, så kom med den her.

Lenke til kommentar

Hvor mye penger Sony taper per ps3 er ikke noe man kan bruke som argument for at den ikke er overpriset. Produksjonskostnader vil gå kraftig ned, rimelig fort etter hvert som delene blir billigere og prosentandelen av produksjonsfeil går ned. I lengden kommer sony til å tjene på konsollene. Samtidig har Sony lagt masse penger i Blu-ray for at det skal bli framtidens HD-film- og lagringsformat så Blu-ray kan heller ikke unskylde prisen. Og Sony kommer også til å tjene UFATTELIG med penger etter hvert som spill salget virkelig trår til.

Alt dette om ps3 blir en suksess.

Sony taper penger per konsoll..... BUHU!

Lenke til kommentar
Hvor mye penger Sony taper per ps3 er ikke noe man kan bruke som argument for at den ikke er overpriset. Produksjonskostnader vil gå kraftig ned, rimelig fort etter hvert som delene blir billigere og prosentandelen av produksjonsfeil går ned. I lengden kommer sony til å tjene på konsollene. Samtidig har Sony lagt masse penger i Blu-ray for at det skal bli framtidens HD-film- og lagringsformat så Blu-ray kan heller ikke unskylde prisen. Og Sony kommer også til å tjene UFATTELIG med penger etter hvert som spill salget virkelig trår til.

Alt dette om ps3 blir en suksess.

Sony taper penger per konsoll..... BUHU!

7430192[/snapback]

Det har ikke noe med hvor mye de taper, det har noe med AT de taper.Seeeelfølgelig kommer konstnadene til å gå det etterhvert, og på samme måte vil prisene etterhvert går ned.. Men så lenge delene i maskinen egentlig er værdt mer enn de blir solgt for, så kan en for fan ikke si at maskinen som helhet er overpriset.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Kan dere ikke gi dere med diskusjonene om hvilken konsoll som er best osv? Hater fanboys som alltid skal forsvare sitt produkt. Han spurte om hvilken konsoll han skulle velge, og nå har han valgt X360. Andre ting kan dere diskutere over PM eller nå.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Det har ikke noe med hvor mye de taper, det har noe med AT de taper.Seeeelfølgelig kommer konstnadene til å gå det etterhvert, og på samme måte vil prisene etterhvert går ned.. Men så lenge delene i maskinen egentlig er værdt mer enn de blir solgt for, så kan en for fan ikke si at maskinen som helhet er overpriset.

7431891[/snapback]

Kan uansett si at den er overpriset, for det er jo det jeg sier, den er overpriset!

Kan godt si det flere ganger... Overpriset er for min del "alt for dyr til det jeg hadde kommet til å bruke den som" - en spillemaskin!

Overpriset fordi dem kommer til å tjene grovt på den når spillsalget starter på ordentlig og om Blu-ray blir populært, og dem hadde uansett kommet til å tjene grovt på den fordi om dem hadde droppa prisen ett hakk! -overpriset.

On topic: Gratulerer med valg av xbox360.

Endret av Appleseed
Lenke til kommentar

Du kommer nok ikke til å angre på at du kjøpte en 360, men for all del ikke diskuter om PS3 er overpriset.

Dere må ikke dra inn egne meningen på om dere syns at den er overpriset. De selger den for tap så den er ikke overpriset. Om dere syns den er verdt pengene eller ikke er deres egen mening.

Lenke til kommentar
er liksom sånn at eg egetnli nesten liker alle typer spill.. har allti likt nintendo spill.. allti likt xbox spillene (spessielt), men egentli aldri vert ein playstation fan da, men digger gran turisimo serien, så er litt vanskeli..

7404178[/snapback]

Hvis du liker Grand Turismo, så gå for Forza Motorsport 2 når det kommer.

Samme teamet som lagde Grand Turismo 1 & 2.

Lenke til kommentar
Et annet bilspill du bør få med deg er Project gotham racing. knallbra!

7437408[/snapback]

Joda, men jeg tenkte mer på et spill i samme under sjanger(eller hva man vil kalle det)

Forza og Grand Turismo er mer realistiske enn PGR3.

Selv liker jeg PGR3 også, men i denne sammenheng passer Forza bedre til han i forhold til hva han skrev.

Uansett bra spill det også!

Endret av [AH-64]Undead
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...