veluci Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 er på havet no og jobber... og når eg kommer hjem igjen, so tnekte eg atte eg skulle kjøpe meg ein konsoll men no har eg brukt ein periode på og lest her på diskusjon og andre plasser, og leser om både 360, wii og ps3... og so er det de at eg ikke aner ka eg skal velge lenger.. står sså mye bra om alle... men ps3 er egentli utelukka, for eg gidder ikke vente så lenge... takker for alle svar Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 er på havet no og jobber... og når eg kommer hjem igjen, so tnekte eg atte eg skulle kjøpe meg ein konsoll men no har eg brukt ein periode på og lest her på diskusjon og andre plasser, og leser om både 360, wii og ps3... og so er det de at eg ikke aner ka eg skal velge lenger.. står sså mye bra om alle... men ps3 er egentli utelukka, for eg gidder ikke vente så lenge... takker for alle svar 7402713[/snapback] må bare bli Wii eller PS3 Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Det er som vi alltid sier.. kommer helt an på hvilken spill du liker. Hvis du liker spillene til wii best, kjøper du wii. Liker du best spillene som er på xbox 360, så kjøper du xbox 360. Lenke til kommentar
RoutineX Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) Hvis du bare skal bruke konsollen til å spille med kan det være lurt å nevne noen spilltyper/spillserier du liker og slikt. Blir litt lettere å kunne vise til spill og anbefale Edit: Ups, noen kom meg i forkjøpet Endret 1. desember 2006 av RoutineX Lenke til kommentar
veluci Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 er liksom sånn at eg egetnli nesten liker alle typer spill.. har allti likt nintendo spill.. allti likt xbox spillene (spessielt), men egentli aldri vert ein playstation fan da, men digger gran turisimo serien, så er litt vanskeli.. tenker egentli mest på og gå for 360, men ser det er så mange no, so velger og gå for wii istede for, og selge 360èn sin... vet veldi lite om wii og.. er liksom litt sdomt visst eg fort finner ut at eg heller skulle kjøpt den i stede liksom. Lenke til kommentar
Ganondorf Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 (endret) Det er mye det samme med Wii og xbox... men jeg ville tro det er mye gøyere med Wii med tanke på de nye håndkontrollene (det blir konge!) Og Gran turisimo kommer jo bare hvert 2. år eller noe sånt... hvis det er noen som vet om noe spez med xbox så er det bare å skrike ut... (hakke så mye peiling jeg heller Endret 2. desember 2006 av Ganondorf Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 De eneste grunnene til å skaffe seg en wii, må være å spille inhouse spillene, og hvis man er inntressert i å bruke den nye kontrolleren. Alle multiplatform spill vil ha mye dårligere grafikk, og mest sannsynlig dårligere online støtte. Hvis du kjøper deg en PS3 vil du jo selvfølgelig få god grafikk, men du får også samme grafikken til Xbox 360, som koster halvparten så mye. Mange folk liker jo ikke å sette seg inn i en ny kontroller, så da er det jo bra at ps3 har samme stikka som ps1 hadde. Slik jeg ser det idag, så er Xbox 360 helt klart det beste kjøpet. Du får nextgen grafikk som er like bra som noe annet, online spilling som funker kjempe flott, og en stikke som er helt genial. Det er rett og slett en bra konsoll. La oss sette det sånn her. Ville du kjøpt en TV eller et stereoanlegg som hadde akkurat like bra bilde/lyd som konkurenten og samme spesifikasjoner til dobbel pris? Her synes jeg dere går i fella og tror at høyere pris også betyr bedre. Dette gjelder så absolutt ikke for ps3. Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 De eneste grunnene til å skaffe seg en wii, må være å spille inhouse spillene, og hvis man er inntressert i å bruke den nye kontrolleren. Alle multiplatform spill vil ha mye dårligere grafikk, og mest sannsynlig dårligere online støtte. Hvis du kjøper deg en PS3 vil du jo selvfølgelig få god grafikk, men du får også samme grafikken til Xbox 360, som koster halvparten så mye. Mange folk liker jo ikke å sette seg inn i en ny kontroller, så da er det jo bra at ps3 har samme stikka som ps1 hadde. Slik jeg ser det idag, så er Xbox 360 helt klart det beste kjøpet. Du får nextgen grafikk som er like bra som noe annet, online spilling som funker kjempe flott, og en stikke som er helt genial. Det er rett og slett en bra konsoll. La oss sette det sånn her. Ville du kjøpt en TV eller et stereoanlegg som hadde akkurat like bra bilde/lyd som konkurenten og samme spesifikasjoner til dobbel pris? Her synes jeg dere går i fella og tror at høyere pris også betyr bedre. Dette gjelder så absolutt ikke for ps3. 7410042[/snapback] vill si du har litt rett, men venter du 6-7måender, kansje 1år så vil jeg tro at PS3 har fått spill som er bedre en 360 og den har blitt endel biligere, men i din situasjon så vile jeg godt for 360 nå Lenke til kommentar
veluci Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 da blir det de 3 dager igjen til eg kommer bærende ut av butikken med en konsoll, og en del spill.. hehe... gleder meg.. nesten aldri spillt 360 heller, så dette blir bra Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 da blir det de 3 dager igjen til eg kommer bærende ut av butikken med en konsoll, og en del spill.. hehe... gleder meg.. nesten aldri spillt 360 heller, så dette blir bra 7410124[/snapback] kjøp Call of duty 3 bra grafikk og bra spill Lenke til kommentar
mr-hunter Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 hvis du skal kjøpe 360 må du kjøpe call of duty 3 og gears of war (spesielt!) Lenke til kommentar
Askeflink Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Jeg liker ikke å gjøre det, men jeg må nesten pirke litt på hvordan du skriver. Du tumler mye ord ganske feil, samtidig som du skriver dialekt. Hvorfor skriver du dialekt? Skriv heller Nynorsk eller Bokmål. Jeg ser heller ingen tegnsetning eller stor bokstav, men stor bokstav er det flere som gjør feil med. Det kan være litt greit å vite. : ) For emnets del må jeg vel nesten si min mening. Jeg skal ha Wii. For en del så har jeg alltid vært en fan av Nintendo, på en annen side bringer den så mye nytt. Folk får det til å virke som om du må stå og veive veldig mye med kontrolleren for å for eksempel slå med balltre, men du kan like gjerne sitte godt ned i godstolen og gjøre like kraftige bevegelser som om du spiller med en vanlig kontroller. Det viser seg også flere ganger at Wii er for alle. Det fungerer for for hardcore-spilleren, for Casual-spilleren, non-gameren, barn, ungdom, voksne ja til og med gamle for å spille. Jeg kan bare si at jeg gleder meg til den åttende Desember. Jeg får også intrykk av at andre tror Wii har mest barnerettede-spill. Sannheten er at Wii har minst like mange FPS, eller minst like mange bilspill. Til lansering altså, noe lenger fram i tid har jeg ikke medregnet. Selv så gleder jeg meg til Zelda, noe millioner av andre også gjør(minus de som alderede har det). Jeg ser også potensialet i Xbox 360. Hadde jeg hatt råd ville jeg kansje også kjøpt den, men nå tjener jeg ikke så altfor mye. Konsollen har et bredt spillutvalg, med mange gode titlet. Den har tross alt vært ute i et år. Det er også en del titler jeg kan se fram mot. Den har en kraftig motor og grafikk som kan konkurrere med PS3, for en veldig billig penge. Likevel så er ikke jeg typen som bryr meg mest om grafikk. PS3 derimot har jeg lite til overs for. Den er overpriset og utviklerne har tydeligvis presset inn alt de kunne. Jeg trenger det ikke, for jeg har ikke HD. Om jeg hadde, ville jeg heller kjøpt Xbox 360(om jeg ikke skulle hatt Wii, men så var det pengene igjen). Den har få titler jeg og antageligvis mange andre ikke bryr oss om. Sony mister også mengden ekslusive spill. Som om ikke det skulel være nok så blir den utsatt i Europa fordi Sony skal ha den unødvendige Bluerayen sin. Lenke til kommentar
AndreKK Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Xbox 360!! Definitift!! =D Lenke til kommentar
veluci Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 det lir 360... skal kjøpe den om 2 dager (tirsdag) gleder meg villt... trur eg ska kjøpe: -Gears of war -Obivilion -Test drive unlimited godt valg av spill? Lenke til kommentar
gimme Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Jeg ville valgt Xbox 360 Syns den virker best Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 De spillene funker så absolutt! Hiv innpå Rainbow Six Vegas og splinter cell så kan du bare si byebye til ditt sosiale liv. Eller... vet da om noen som har hele sitt sosiale liv på Xbox live, men det er en annen sak Lenke til kommentar
veluci Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 hehe.. ser frem til og få satt meg ned litt foran en konsoll.. har ikke spillt så særli mye sånt på laaaaaang tid men i måren skal eg altså kjøpe meg 360.. og lurer litt på hva jeg skal spørre om. tenkte eg skulle spørre om, hvis xboxen lager riper i platene, hvem erstatter da?? bråker de fortsatt like mye? hvilke ekstrautstyr trenger eg, for og få best utbytte?? disse spørsmålene har eg tatt ut i fra noen av trådene eg har lest her på forumet Lenke til kommentar
Swoofah Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 (endret) PS3 derimot har jeg lite til overs for. Den er overpriset og utviklerne har tydeligvis presset inn alt de kunne. Jeg trenger det ikke, for jeg har ikke HD. Om jeg hadde, ville jeg heller kjøpt Xbox 360(om jeg ikke skulle hatt Wii, men så var det pengene igjen). Den har få titler jeg og antageligvis mange andre ikke bryr oss om. Sony mister også mengden ekslusive spill. Som om ikke det skulel være nok så blir den utsatt i Europa fordi Sony skal ha den unødvendige Bluerayen sin. 7415375[/snapback] Jeg klarer ikke helt å se hvordan du kan nevne ps3 i samme setning som overpriset, og da ikke si det samme om Wii. Så lenge PS3 blir solgt med optil 300$ tap, så kan en ikke si at den er overpriset. En kan si den har for mye mikkmakk og dette gjør den dyr, men den er ikke overpriset! Wii derimot ER overpriset. Her tjener en penger på konsollen fra dag 1, og hva en får for pengene er hardware som er såvidt over gamecube nivå. Vi får nå se hvor unødvendig den blu-ray'n er.. Om du ikke klarer å se potensialet der, så vil jeg si du ikke ser det store bildet. Og til Trådstarter: Jeg vet ikke hvor mange tråder det finnes her nå når det kommer til "hvilken konsoll skal JEG kjøpe?!" Gjør et søk, les igjennom disse, og gjør deg opp en mening! Det er overraskende å se hvor mange som stiller de samme spørsmålene om og om igjen. Endret 4. desember 2006 av Swoofah Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Hvor mye sony sier de går i tap er jo ikke relevant i denne sammenhengen. Det som er relevant er jo at ps3 koster dobbelt så mye som xbox 360. Veluci: Er sikker på at du kommer til å bli fornøyd med boxen, men skal da sies at den lager endel støy, noe jeg ble skikkelig overrasket over da jeg først kobla den opp hjemme. Det fine er at jeg nå har vent meg til det, og at det ikke plager meg lenger. Hvis du kjøper Premium pakken, som jeg helt klart anbefaler, så trenger du ikke noe ekstra med det første. Kan jo være greit å få tak i en ekstra kontroller, og kanskje en RGB kabel hvis du skal bruke den på en vanlig tv. Også en LIVE pakke, men det kan du ordne med et kredittkort også på selve menyen i xboxen. Jeg sier bare en ting: GLED DEG! Lenke til kommentar
Swoofah Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Hvor mye sony sier de går i tap er jo ikke relevant i denne sammenhengen. Det som er relevant er jo at ps3 koster dobbelt så mye som xbox 360. 7420239[/snapback] At den koster dobbelt så mye gjør den fremdeles ikke overpriset.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå