Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

den store bil fight tråden: EVO eller STI


Bendorama

Hvilke bil ville du helst hatt?  

63 stemmer

  1. 1. Hvilke bil ville du helst hatt?

    • Mitsubishi EVO
      44
    • Subaru STI
      19


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://www.youtube.com/watch?v=5y6Otg0rPZQ <- litt interessant..

7414288[/snapback]

ikke egentli de bilene var jo ELD gammle, EVO var kansje bedre før, men nå må nokk EVO se seg rævkjørt av STI både ytelse og utsende :cool:

7414479[/snapback]

 

Evo 6 ble solgt helt til 2001, og er i bunn og grunn akkurat samme bilen som den er i dag. Så eldgammel er vel å ta litt i..

 

 

Uansett, dette er biler man kjøper med hjertet, ikke med hodet. For de som kjøper denne bilen spiller det nok liten rolle hvor mange G-krefter den klarer i svingene, eller hvor heftig konkurrenten er. Vet man at man har lyst på en slik bil, er det ingen andre som er aktuelle i det hele tatt..

 

Måtte bare legge til et bilde av den råe, nye designen på subaruen :ph34r:

post-25827-1165181587_thumb.jpg

Endret av Jarbra
Lenke til kommentar
Uansett, dette er biler man kjøper med hjertet, ikke med hodet. For de som kjøper denne bilen spiller det nok liten rolle hvor mange G-krefter den klarer i svingene, eller hvor heftig konkurrenten er. Vet man at man har lyst på en slik bil, er det ingen andre som er aktuelle i det hele tatt..

7417742[/snapback]

Helt sant.. Har man lyst på en RS4, vurderer man ikke engang M3 eller en AMG av noe slag.

Lenke til kommentar
http://www.youtube.com/watch?v=5y6Otg0rPZQ <- litt interessant..

7414288[/snapback]

ikke egentli de bilene var jo ELD gammle, EVO var kansje bedre før, men nå må nokk EVO se seg rævkjørt av STI både ytelse og utsende :cool:

7414479[/snapback]

 

Evo 6 ble solgt helt til 2001, og er i bunn og grunn akkurat samme bilen som den er i dag. Så eldgammel er vel å ta litt i..

 

 

Uansett, dette er biler man kjøper med hjertet, ikke med hodet. For de som kjøper denne bilen spiller det nok liten rolle hvor mange G-krefter den klarer i svingene, eller hvor heftig konkurrenten er. Vet man at man har lyst på en slik bil, er det ingen andre som er aktuelle i det hele tatt..

 

Måtte bare legge til et bilde av den råe, nye designen på subaruen :ph34r:

7417742[/snapback]

skulle vel egentli hold kjeft jeg da, men jeg ville heller hat den vanlige STI 2006, den 2007 limited edition er litt for *finsli* for meg, jeg vil ha den RÅE STORE vinga bak, og det DIGGE blå intriøret, men jeg har glad du liker STI, er bare en NICE bil :D:D

Endret av NadaX7
Lenke til kommentar
*snip*

Ingen er feilfri, og iværtfall ikke norske bilmagasiner, de er så drittredd for å aldri få teste en bil igjen at de ikke tørr å komme med kritikk, trenger du bevis så er det bare se på/les Autofil.... norske bilblader eier ikke ryggrad.

7416699[/snapback]

Det er helt korrekt. Se f.eks. på programmet.

 

Men om de er redde, hvorfor er de da ikke redde for at Mitsubishi skal gå av skaftene og nekte dem å nerme seg forhandlerne deres igjen?

 

Jeg tror fremdeles EVO er bedre i hjørnene enn Impreza.

7416896[/snapback]

Det er den. Alt jeg har lest av tester og reviews på ymse programmer sier det.

 

Men en Impreza har mer enn nok grep for meg. Og jeg kommer til å nyte aksellerasjon mer i dagliglivet. :)

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
*snip*

Ingen er feilfri, og iværtfall ikke norske bilmagasiner, de er så drittredd for å aldri få teste en bil igjen at de ikke tørr å komme med kritikk, trenger du bevis så er det bare se på/les Autofil.... norske bilblader eier ikke ryggrad.

7416699[/snapback]

Det er helt korrekt. Se f.eks. på programmet.

 

Men om de er redde, hvorfor er de da ikke redde for at Mitsubishi skal gå av skaftene og nekte dem å nerme seg forhandlerne deres igjen?

 

Jeg tror fremdeles EVO er bedre i hjørnene enn Impreza.

7416896[/snapback]

Det er den. Alt jeg har lest av tester og reviews på ymse programmer sier det.

 

Men en Impreza har mer enn nok grep for meg. Og jeg kommer til å nyte aksellerasjon mer i dagliglivet. :)

7417922[/snapback]

du har en STI?

Edit: i følge de testene jeg har lest så er Subaru STI bedre en EVO på alt, men EVO er den nærmeste konkurenten :cool:

*Verdens morsomste

 

 

Vi vet godt at det finnes biler som er mye bedre å se på, som har større motor og som går mye fortere. Det er imidlertid ingen andre biler som oppfører seg som denne. Akselerasjonen er en ting og fartsfølelsen er fantastisk. Når man bremser opp mot en sving skjønner den hvilken vei du vil svinge og legger rompa ut i en pen liten skrens, slik at du skal få mest mulig glede av denne svingen også. Bare man får gjort unna grovarbeidet før svingen kan man styre med gassepedalen gjennom resten. Den totale opplevelsen blir dermed optimal.*

for å ikke trampe EVO helt ned: *Uansett hvilken av disse bilene man velger har man en maskin som vil gjøre deg i godt humør hver eneste dag.*

Endret av NadaX7
Lenke til kommentar

Subaru WRX STI spec-C & A-Line -VS- Mitsubishi Lancer EVO IX & MR

 

Og før dere ser videoen så sjekk spesefikasjonene på bilene som er med under. Når det gjeller spec-C utgaven av STI`en så har den stivere fjærer andre dempere, tynnere vinduer, bagasjelokk av aluminium, ingen AC, letter seter osv.. og er derfor hele 70kg lettere en en standard STI A-Line/EVO IX og 100kg letter en EVO IX MR, det hører også med til historien at bilen kun er produser i 1000ex. MR utgaven av EVO IX har en 6-trins girkasse men har 30kg mer å dra på en standardutgaven pga aircondition og mer luksus noe som gir tydelig utslag i testen.

 

Bare litt praktisk info som folk kan ha i bakhue når de ser videoen. ;)

 

Subaru Impreza WRX STI spec-C (den hvite)

 

Vekt: 1 390kg

Slagvolum 1994 ccm

Effekt 280 hk/6.400 o/min.

Dreiemoment 422 Nm/4.400 o/min

Drivhjul 4x4

Girkasse/Trinn Man/6.

Aks. 0-100 km/t ?,? sek.

Toppfart 255 km/t.

 

Subaru Impreza WRX STI A-Line (den grå)

 

Vekt 1 460kg

Slagvolum 1994 ccm

Effekt 280 hk/6.400 o/min.

Dreiemoment 422 Nm/4.400 o/min

Drivhjul 4x4

Girkasse/Trinn Man/6.

Aks. 0-100 km/t 5,4 sek.

Toppfart 255 km/t.

 

Mitsubishi EVO IX (den røde)

 

Vekt 1 460kg

Slagvolum 1.997 ccm

Effekt 286 hk/6.500 o/min

Dreiemoment 392 Nm/3.500 o/min

Girkasse/Trinn Man/5

Drivhjul 4x4

Aks. 0-100 km/t under 5sek

Toppfart 250 km/ (elektronisk begrenset)

 

Mitsubishi EVO IX MR (den gule)

 

Vekt 1 490kg

Slagvolum 1.997 ccm

Effekt 286 hk/6.500 o/min

Dreiemoment 392 Nm/3.500 o/min

Girkasse/Trinn Man/6

Drivhjul 4x4

Aks. 0-100 km/t under 5sek

Toppfart 250 km/ (elektronisk begrenset)

Lenke til kommentar
http://www.youtube.com/watch?v=5y6Otg0rPZQ <- litt interessant..

7414288[/snapback]

ikke egentli de bilene var jo ELD gammle, EVO var kansje bedre før, men nå må nokk EVO se seg rævkjørt av STI både ytelse og utsende :cool:

7414479[/snapback]

 

Evo 6 ble solgt helt til 2001, og er i bunn og grunn akkurat samme bilen som den er i dag. Så eldgammel er vel å ta litt i..

 

 

Uansett, dette er biler man kjøper med hjertet, ikke med hodet. For de som kjøper denne bilen spiller det nok liten rolle hvor mange G-krefter den klarer i svingene, eller hvor heftig konkurrenten er. Vet man at man har lyst på en slik bil, er det ingen andre som er aktuelle i det hele tatt..

 

Måtte bare legge til et bilde av den råe, nye designen på subaruen :ph34r:

7417742[/snapback]

Wow, det der ser veldig bra ut. Må si, den nye designen på Imprezan ser veldig bra ut, spesielt på det bildet der.

Lenke til kommentar
du har en STI?

Edit: i følge de testene jeg har lest så er Subaru STI bedre en EVO på alt, men EVO er den nærmeste konkurenten :cool:

*Verdens morsomste

7417931[/snapback]

Nei, men hvorfor skulle jeg trenge spesielt mye mer grep? :) Jeg kjører sjelden på bane, og jeg tror nok den skulle gi meg morsom nok kjøring uansett. :)

 

Edit: Det som går igjen i forhold til det jeg har sett og lest om sammenligninger av disse bilene er Evo generelt sett bedre i svingene, den understyrer senere enn Impreza.

 

Men da kjører du uansett fort.. :) Ser ikke helt poenget i å ligge i alt for høy fart på veien, så tror ikke det skulle være noe problem for meg.

 

Og helt ærlig, siste versjon Impreza vokser mer og mer på meg, jeg liker designet.

 

Evo har vært uforandret siden Evo 7, og jeg har egentlig ikke likt designet veldig godt siden Evo 6. Syns den ser for plastikk ut. Litt som med nye Jaguar XK8/R, den ser ut som the love child av en Aston Martin V8 Vantage og en Nissan Skyline R34. :)

 

Men bil, men *må* ha rette fargene, ellers ser den bare ut som plast.

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
du har en STI?

Edit: i følge de testene jeg har lest så er Subaru STI bedre en EVO på alt, men EVO er den nærmeste konkurenten :cool:

*Verdens morsomste

7417931[/snapback]

Nei, men hvorfor skulle jeg trenge spesielt mye mer grep? :) Jeg kjører sjelden på bane, og jeg tror nok den skulle gi meg morsom nok kjøring uansett. :)

 

Edit: Det som går igjen i forhold til det jeg har sett og lest om sammenligninger av disse bilene er Evo generelt sett bedre i svingene, den understyrer senere enn Impreza.

 

Men da kjører du uansett fort.. :) Ser ikke helt poenget i å ligge i alt for høy fart på veien, så tror ikke det skulle være noe problem for meg.

 

Og helt ærlig, siste versjon Impreza vokser mer og mer på meg, jeg liker designet.

 

Evo har vært uforandret siden Evo 7, og jeg har egentlig ikke likt designet veldig godt siden Evo 6. Syns den ser for plastikk ut. Litt som med nye Jaguar XK8/R, den ser ut som the love child av en Aston Martin V8 Vantage og en Nissan Skyline R34. :)

 

Men bil, men *må* ha rette fargene, ellers ser den bare ut som plast.

7418633[/snapback]

Ah, hvis du er lei av nåværende EVO, da kan du glede deg til EVO X som slår Imprezan ut når det gjelder "looks".

Litt offtopic, men måtte bare. Noen som vet om Subaru har sluppet noe prototype som skal konkurere mot den?

post-58106-1165189277_thumb.jpg

post-58106-1165189319_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Detter er nesten håpløst, vi har nå snart 5sider om STI og EVO, Tror nesten bare vi for si Smaken er som baken:P

Alle kan ikke like alle biler.

jeg vil tro at både STI og EVO har mange tilhengere, de er biler i egen klasse, så lykke til med nå en hvem av bilene du vil ha/kjøper, tror du blir fornøyd uansett :)

Endret av NadaX7
Lenke til kommentar
STI vant jo :dribble: den så lå på siste de første rundene :dribble:  :dribble:  :dribble:

7418624[/snapback]

 

Jepp det måtte en *spesialmodell* laget for gruppe N rally til for å greie det :whistle: , den "vanlige" STI`en hadde ikke en sjanse mot EVO`en og det forteller meg alt jeg trenger å vite ;)

7418737[/snapback]

Og hvor ofte kjører du på bane? Og hvor viktig er det for deg å ha den mest effektive bilen?

 

Og hvor mange venner tror du du har etter å ha sagt at bilen din er 0,01 sekund raskere rundt en kurve? :p

 

Men som allerede sagt, bil handler mest om følelser. ;)

 

Men jo, Evo X blir bra. Men kjenner jeg Mitsubishi rett, blir den nok tonet ned litt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...