Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

den store bil fight tråden: EVO eller STI

Bendorama

Hvilke bil ville du helst hatt?  

63 stemmer

1. 1. Hvilke bil ville du helst hatt?

• Mitsubishi EVO
      44
    • Subaru STI
      19

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Subaru sti:Pris uten ekstrautstyr. 627.900 kr. Motor:Boxer. Effekt 280 hk/5.600 o/min.

Dreiemoment 392 Nm/4.000 o/min

Drivhjul 4x4

Girkasse/Trinn Man/6.

Aks. 0-100 km/t 5,4 sek.

Toppfart 255 km/t.

Evo: Pris 569.900 kr Motortype R4, turbo

Slagvolum 1.997 ccm

Effekt 265 hk/6.500 o/min

Dreiemoment 355 Nm/3.500 o/min

Girkasse/Trinn Man/5

Drivhjul 4x4

Aks. 0-100 km/t 6,1 sek

Toppfart 245 km/

Så STI er en bedre bil, men dyrere, er et råskin å se på :D

Endret av NadaX7
Lenke til kommentar

Ville ha valgt Eva. Subaru er ganske agresiv og har godt utseende også, men jeg ville absolutt ha Eva pga både utseende, og alle filmene jeg har sett av den (kjøreegenskaper).

Edit: Siden bildet av Evo på første bildet er ikke helt like god som av subaru, og ikke helt original (stygge hjul), legger jeg ut en som er bedre.

post-58106-1165001921_thumb.jpg

Endret av prostoman
Lenke til kommentar
Ville ha valgt Eva. Subaru er ganske agresiv og har godt utseende også, men jeg ville absolutt ha Eva pga både utseende, og alle filmene jeg har sett av den (kjøreegenskaper).

7402814[/snapback]

Motoreffekt og kjøreegenskaper er i en klasse for seg på denne bilen. Den ligner ikke på noe annet som finnes med skilt foran og bak, og selv ikke Lancer Evo VIII matcher dette. Vel på plass i dette førersetet sitter du ved kilden til noe av det mest underholdende som finnes på norske veier. Vi har kjørt masse biler med mye mer effekt og som ser mye bedre ut enn denne, men Subaru har gjort noe magisk med STi-varianten av Impreza. :p

Kilder:http://www.dinside.no

Endret av NadaX7
Lenke til kommentar

Jeg likte ikke siste modell Impreza, men har i ettertid vent meg til det, og ja, det ser bra ut.

Så over til valget.

Jeg har alltid vært en Subarumann. Liker dem på en måte bedre. Evo ser bare for.. umoden ut. Impreza ser agressiv ut. Liker den.

Oooog.. riktignok har Evo bedre kjøreegenskaper.

Men Impreza har 500cc ekstra motorvolum, og i følge biljournalister skal det gjøre *forskjell* mellom disse bilene.

Og let's face it, hva trenger du daglig, veldig ekstreme kjøreegenskaper og lite motor, mot ekstreme kjøreegenskaper og mye motor? Sistnevnte.

Det er mye lettere å ha det moro med aksellerasjon i dagliglivet enn ekstremt grep i svinger. :)

Lenke til kommentar
Jeg likte ikke siste modell Impreza, men har i ettertid vent meg til det, og ja, det ser bra ut.

Så over til valget.

Jeg har alltid vært en Subarumann. Liker dem på en måte bedre. Evo ser bare for.. umoden ut. Impreza ser agressiv ut. Liker den.

Men Impreza har 500cc ekstra motorvolum, og i følge biljournalister skal det gjøre *forskjell* mellom disse bilene.

Og let's face it, hva trenger du daglig, veldig ekstreme kjøreegenskaper og lite motor, mot ekstreme kjøreegenskaper og mye motor? Sistnevnte.

Det er mye lettere å ha det moro med aksellerasjon i dagliglivet enn ekstremt grep i svinger. :)

7402829[/snapback]

Huh? Har den nye subaru 500cc mer? Det kan ikke stemme, Rally reglene sier at motoren skal være på ikke mer enn 2 Liter.

Lenke til kommentar

Så over til valget.

7402829[/snapback]

Huh? Har den nye subaru 500cc mer? Det kan ikke stemme, Rally reglene sier at motoren skal være på ikke mer enn 2 Liter.

7402854[/snapback]

Vi snakker da ikke om noe rally nå da. Subaru STI 2006 har 2,5liters motor :D

Endret av NadaX7
Lenke til kommentar
Ah, men da er det ikke rettferdig. Må jo se på de 2 Liter versjonene, det er jo de som er i krig mot hverandre.

Edit: 2,5 Liter versjonene har kjørt en god stund nå, i USA, those fuel consuming bustards.

7402873[/snapback]

seff er det rettferdig, subaru STI er en bedre bil å Subaru velger å satse høygere en Evo gjorde, Evo`s feil ;)

Lenke til kommentar
Jaja, det var vel kanskje smart av Subaru å øke motorvolum for å bli bedre enn Evo etter alle disse årene av EVO dominasjon. Men kan vi ikke ha en avstemning eller noe, slik at vi kan se hvor mange som vil gå for det ene eller det andre?

7402914[/snapback]

jo men hvordan starte jeg en ny måling? jeg prøver å trykke der, men da kommer jeg til en side der det står at jeg ikke kan starte ny måling. :hrm:

Edit: Feilen som oppstod var:

Du kan ikke opprette en avstemming

Endret av NadaX7
Lenke til kommentar
Jaja, det var vel kanskje smart av Subaru å øke motorvolum for å bli bedre enn Evo etter alle disse årene av EVO dominasjon. Men kan vi ikke ha en avstemning eller noe, slik at vi kan se hvor mange som vil gå for det ene eller det andre?

7402914[/snapback]

Så Ford Focus ST jukser i forhold til Golf GTi, da? :p

Jeg vil ha Impreza. Evo er bare litt.. udefinerbart. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...