espenta Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Prøver å spørre her: Jeg fikk et Geforce 7600gt agp-kort i dag, men hver gang jeg starter et spill, slår pcen seg av etter et par minutter. Har en Thermaltake 480w psu, og med mitt Radeon 9800 pro ser alle spenninger helt fine ut. Men med Geforce-kortet ligger 12v-spenninga bare på litt over 11v, og når jeg spiller, faller den til under 11v. Det skal vel ikke være nødvendig med større psu enn 480w for å kjøre dette kortet? Har ikke spesielt mange komponenter ellers (2 harddisker, 1 dvd-brenner, lydkort, 1gB ram). Er det noen som har noen som helst idé om hva som kan forårsake dette? Hadde et lignende problem tidligere, ved at pcen restarta etter en stund med spilling. Dette var med min gamle 350w (Q-tek!!) psu der 3,3v spenninga lå på under 3v. Men har ikke hatt noen problemer med den nye strømforsyninga. Lenke til kommentar
espenta Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 Ingen som har noen tips? Høres det ikke ut som det er en feil med skjermkortet, siden alle spenninger er ok med det gamle kortet? Da kan jeg i såfall sende det tilbake til MPX og få et nytt. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Flere av Thermaltakes PSUer er dritdårlige. Det er også et faktum at 7600GT bruker betydlig mere strøm fra +12v enn et 9800 pro kort. Det at +12v spenningen går under 11v er et tydlig tegn på at din nåværende PSU ikke holder mål i gitt hw konfigurasjon. At den er på totalt 480w betyr ikke stort , det som betyr noe er hvor mye watt den klarer å levere som kontinuerlig last fra en linje (nemlig +12v) . Er nok ikke skjermkortet det er noe feil med ... Lenke til kommentar
espenta Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 Den skal greie å levere 18A ved 12v. Veldig skuffende hvis det er strømforsyninga synes jeg. Leste om en annen som hadde samme problemet, men han kjørte 2*7800GTX og en del andre komponenter i tillegg til det jeg har. Har dere noen anbefalinger til strømforsyning som ikke er så dyr da? Hvor mye strøm må den levere ved 12v? Hvor mye strøm trekker 7600gt? Lurer på om jeg skulle ha kjøpt en liten billig strømforsyning og kjørt kun grafikkortet på den. Noen synspunkter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå