Saro Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Kjøleren jeg har har modellbetegnelsen A1394 og selges hos microplex.no Lurer på om de flate kjøleribbene skal monteres på under- eller oversiden, og hvordan man fester dem, er det termisk tape som følger med? Ønsker gjerne en link til en guide. og ja, jeg har spenningsregulator slik at jeg slipper at vifta går på fullt og bråker som en tornado. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Trur det er en guide en eller anna plass på http://www.thermaltake.com (er ikkje heilt sikker) Men har du ikkje fått med 4 kjøleribber ¨då?? det skal vel vere på både opp- og nedsida. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Quote: Den 2002-11-17 15:15, skrev Saro:Kjøleren jeg har har modellbetegnelsen A1394 og selges hos microplex.noLurer på om de flate kjøleribbene skal monteres på under- eller oversiden, og hvordan man fester dem, er det termisk tape som følger med?Ønsker gjerne en link til en guide.og ja, jeg har spenningsregulator slik at jeg slipper at vifta går på fullt og bråker som en tornado. Flate kjøleribber monteres til vanlig på baksiden, der bruker de å være montert når man har fått kjøleribber montert på ifra produsent i alle fall. Tapen som følger med skal selvsagt benyttes, om du ikke vil bruke den, kan du eventuelt kjøpe noe flytende lim med sølv ifra Microplex, det går også, dog må du da huske på at du tilnærmet aldri får de av, og du burde aldri ta de av heller pga at teipen ikke har så god lim. PS: Baksiden mener jeg den siden som er oppover til vanlig når du har kortet i AGP-plassen. Alltså, GPU-vifte + store ribber på ene siden, små ribber på den andre. Lykke til! Håper det klarerte noen saker for deg. [ Denne Melding var redigert av: kjello2 på 2002-11-17 16:39 ] Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 lol, trur eg misforstod det med å montere kjøleribbene på baksida.. :razz: Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Er den kjøleren god? Bråker den? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Den bråker endel og kjøler ikke særlig mye bedre en de Orginal viftene jeg har sett. 1-4C mindre er ikke akkurat mye og skryte av. Dermed ville jeg heller ha gått for en Heatpipe fram Zalman. Lenke til kommentar
Saro Skrevet 20. november 2002 Forfatter Del Skrevet 20. november 2002 Ønsker flere svar, gjerne en direkte link til en guide om monteringa. Ønsker også erfaringer med kjølesettet, både når det gjelder montering og ytelse. Vil også ha det bekreftet at de flate "kjøleribbene" skal monteres på baksida, altså siden som vender opp. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Quote: Den 2002-11-20 19:06, skrev Saro:Ønsker flere svar, gjerne en direkte link til en guide om monteringa. Ønsker også erfaringer med kjølesettet, både når det gjelder montering og ytelse.Vil også ha det bekreftet at de flate "kjøleribbene" skal monteres på baksida, altså siden som vender opp. Ehm, hva i alle dager? Var det ikke "guide" nok det jeg ga deg? Monteringen av det der er så "basic" at moren min kunne ha klart det med den der forklaringen. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Vel, her er det med TESKJE om du trenger det: Gah... Thermaltake sin side, kanskje du skulle sjekket der FØRST? Og attpåtil, så har det jo ikke noe å si i det HELE TATT, på hvilken side du monterer de forskjellige kjøleribbene, da det er slik at får ikke èn ribbe god nok kjøling, så knekker hele kortet og produserer feil i grafikken/klikker. Et/en (hals)kjede er ikke sterkere enn det sterkeste leddet! Så hva du egentlig hadde gjort med de 4 kjøleribbene har ikke noenting å si, foruten det estetiske. [ Denne Melding var redigert av: kjello2 på 2002-11-20 22:18 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå