Gå til innhold

De syv dødssynder

fox

Hvilken dødssynd finner du mest interessant?  

222 stemmer

1. 1. Hvilken dødssynd finner du mest interessant?

• Hovmod
      14
    • Grådighet
      35
    • Vrede
      38
    • Misunnelse
      32
    • Likegyldighet (Latskap)
      43
    • Fråtseri
      20
    • Begjær
      40

Anbefalte innlegg

Likegyldighet: Orker ingen ting, skulker, vrir seg unna og sløver

Denne er ganske interessant fordi man kan undre på hva som ligger til grunn for den. Kan det være kjedelige A4 pekefinger-mennesker som har laget den? "Stå opp om morran"-politikere må jo bare digge denne synden. Well screw 'em all.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil si jeg finner grådighet mest interessang.

Selv er jeg grådig av grad 0.

Men jeg har sett og veit hva grådighet kan gjøre med folk. Jeg hadde selv en eks som var så ekstremt grådig, at hu spara på tåneglene sine etter hu klipte den (Anelse av en liten overdrivelse).

Det går litt opp i opp med begjær. Man er villig til å strekke seg laaaangt. Stakkars grådige mennesker. Ingenting er så gøy som å sløse.

Lenke til kommentar
Jeg hadde selv en eks som var så ekstremt grådig, at hu spara på tåneglene sine etter hu klipte den (Anelse av en liten overdrivelse).

7403435[/snapback]

Er det å være grådig? Skulle hun heller delt de med deg?

Endret av Tomat-Ulf
Lenke til kommentar

Synes egentlig dette er ufattelig uinteressant i seg selv, dette er noe alle har, og det er helt naturlig at vi har det. Selvfølgelig i mindre og større grad, og noen skjuler det bedre enn andre. Det kan dog bli interessant om man vrir litt på det. F.eks begjær-nymfomani, fråtseri-bulimi osv.

edit:

Jeg hadde selv en eks som var så ekstremt grådig, at hu spara på tåneglene sine etter hu klipte den (Anelse av en liten overdrivelse).

7403435[/snapback]

Jeg forsto ikke denne jeg heller, hun tjener jo absolutt ingenting på å spare på tåneglene sine? Skulle hun donert de til noen som trenger dem elns?

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Er overrasket at hovmod er ikke populær blant folk, hovmod er noe fjortisser/ vanskelige ungdommer idag er... Tenker bare på seg selv, "ser kun på speil".

Ungdommer i dag tenker ofte "Jeg er midpunkt i denne verden"

7403676[/snapback]

Njaa? Tror ikke hovmod har noe plass/tid blant folket, de er alt for opptatt av de andre valgene vi har i avstemmingen... ;)

Lenke til kommentar

Hehe..

MEn er fornøyd! Forventet ikke at det skulle være mer enn 100 stemmer, flottflottflott.. Håper at det fortsetter å øke litt til :)

Liker veldig godt bildet som beskriver de syv dødssyndene (PS! Svært bilde!)

Fråtseri - Hovmod - Latskap - Vrede - Begjær - Misunnelse - Grådighet

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
The_Seven_Deadly_Sins_by_creeping_l_death.jpg

Men hovmod kunne bli bedre, Mer arrogant.. Skulle være mer "MEG", feks stå foran speil

Endret av Fox
Lenke til kommentar

Men alle disse tingene kan jo settes i sammenheng. Se det fra misunnelsens side.Dersom man er grønn av misunnelse, gjør man ofte følgende for å dekke over det:

Man prøver å oppheve seg selv, være like god som den andre - Hovmod

Man vil ha det en annen har, og vil kanskje ikke at den andre har det - Grådighet

Man blir selvfølgelig irritert og sint på denne personen, skaper et hat - vrede

Man har utrolig lyst til å oppnå noe, somregel å ha det samme eller noe som er bedre en denne man misunner - Begjær

Dette at man graver til seg noe man itgangspunktet ikke trenger, kun for å dekke misunnelsens vrede, fører jo igjen til at man tar/har noe man ikke trenger - Fråtseri.

Lenke til kommentar

Men se å gjevnt det er i pollen da :) er ingen suverene vinnere forløbig. Likgyldighet leder med knappe to prosent forran Begjær og vrede. Fra delt andreplass til delt fjerdeplass skiller kun fire knappe poeng. Grådighet og misunnelse skilles bare med et bitte litet prosent, så dette er jo en delt 4.plass :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...