Gå til innhold

Passer SDRAM sammen med DDR RAM?

starfish

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for hjelpen.

Motherboard Properties

Motherboard ID <DMI>

Motherboard Name Asus A7V-VM

Front Side Bus Properties

Bus Type DEC Alpha EV6

Bus Width 64-bit

Real Clock 100 MHz (DDR)

Effective Clock 200 MHz

Bandwidth 1600 MB/s

Memory Bus Properties

Bus Type SDR SDRAM

Bus Width 64-bit

Real Clock 100 MHz

Effective Clock 100 MHz

Bandwidth 800 MB/s

Chipset Bus Properties

Bus Type PCI

Bus Width 32-bit

Real Clock 33 MHz

Effective Clock 33 MHz

Bandwidth 133 MB/s

Støtter dette hovedkortet DDR RAM?

Lenke til kommentar

Xvani: ehh... ja, noe sånt :smile: Jeg trenger seriøst mer minne, men hvis jeg må kjøpe nytt HK for å få DDR, lurer jeg på om jeg skal holde meg til SDRAM.

Burde jeg satse på en 512MB SDRAM-Brikke, eller burde jeg kjøpe nytt HK og gå for DDR?

huffameg...

[ Denne Melding var redigert av: starfish på 2002-11-17 15:44 ]

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Det kommer ann på hvor mye penger du vil bruke...

Hvis du vil ha bedre ytelse burde du gå for DDR-ram. Det er nok bedre når du først skal bruke penger på ram, så burde du nok invenstere i den nyeste teknologien, og ikke SD-ram som begynner å bli en utdatert minneteknologi.

Har du f.eks et rask grafikkort og en rask CPU, kan (vil) SD-rammen bli en flaskehals.

Et nytt hovedkort med DDR-ram støtte og 512MB DDR-ram koster vel fra 2500kr og oppover.

Men det hele er din avgjøresle, men hvis jeg først skulle brukt penger på å oppgradere, er DDR-ram m/ hovedkort en ting jeg ville gått for.

//sindre

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-17 15:38, skrev maedox:

Det kortet støtter nok ikke DDR-RAM nei.

"Bus type: SDR-SDRAM" betyr vanlig SD-RAM.

Jeg er litt usikker på om du kan bruke DDR-RAM på er hovedkort som bare støtter SD-RAM. Uansett vil du ikke få utbytte av den ekstra overføringshastigheten DDR tilbyr.

Man vil jo såklart ikke kunne bruke DDR-RAM på et sånt hk, rett og slett fordi brikkene ikke vil passe fysisk..

Lenke til kommentar

Specs:

CPU: AMD Duron 850

HK: Asus A7V-VM?

Ram: 256 SDRAM

SK: Ati Radeon 8500LE

HD: 19GB

Som dere helt sikkert ser har jeg en "ikke så bra" PC.

Men den er helt grei i spill og sånn. (SoF2 f.eks)

Det eneste som plager meg er at den er treg hvis jeg har mange nettlesere o.l oppe samtidig.

Så trenger jeg virkelig DDR Ram? Holder det ikke med 768MB SDR? Vil ikke punge ut med så mye... trenger ny HD også...

[ Denne Melding var redigert av: starfish på 2002-11-17 16:09 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-17 15:41, skrev starfish:

Xvani: ehh... ja, noe sånt :smile: Jeg trenger seriøst mer minne, men hvis jeg må kjøpe nytt HK for å få DDR, lurer jeg på om jeg skal holde meg til SDRAM.

Burde jeg satse på en 512MB SDRAM-Brikke, eller burde jeg kjøpe nytt HK og gå for DDR?

Det kommer jo an på hvor kresen du er. En 512 MB SDRAM-brikke kan du kjøpe for bare 499,- fra PsData. Hvis hovedkortet og prosessoren du har nå er godt nok en stund til vil jeg anbefale at du kjøper en SDRAM-brikke til. Hvis du ønsker å kjøpe nytt hovedkort (og prosessor) må du for all del ikke kjøpe ett hovedkort uten støtte for DDR-RAM. Det har ingen hensikt.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-17 16:07, skrev starfish:

Specs:

CPU: AMD Duron 850

HK: Asus A7V-VM?

Ram: 256 SDRAM

SK: Ati Radeon 8500LE

HD: 19GB

Som dere helt sikkert ser har jeg en "ikke så bra" PC.

Hadde noe av det samme som deg; Har en athlon 800 T-bird, Hovedkortet mitt ble ødelagt, så jeg byttet til et som støttet DDR ram og kjøpte meg en 256 MB brikke. Merker stor forskjell på ytelsen i forhold til SD-ram. Som noen er inne på er det ikke spesiellt dyrt å kjøpe mer SD-RAM, men jeg tror heller jeg ville brukt pengene på et nytt HK og ei DDR ram brikke. Så har du jo hovedkort til neste oppgradering også.

Men dette avhenger jo litt av om du tenker på å oppgrdere en gang i fremtiden eller bare selge det du har nå og kjøpe nytt ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...