starfish Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Hei. Jeg tenker på å kjøpe en 512mb DDR RAM brikke. Vil den og den gamle 256mb SDRAM passe sammen? takk... Lenke til kommentar
alexio Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 nei, det er i såfall de færreste hovedkort som støtter to forskjellige ram-typer... Lenke til kommentar
starfish Skrevet 17. november 2002 Forfatter Del Skrevet 17. november 2002 Takk for hjelpen. Motherboard Properties Motherboard ID <DMI> Motherboard Name Asus A7V-VM Front Side Bus Properties Bus Type DEC Alpha EV6 Bus Width 64-bit Real Clock 100 MHz (DDR) Effective Clock 200 MHz Bandwidth 1600 MB/s Memory Bus Properties Bus Type SDR SDRAM Bus Width 64-bit Real Clock 100 MHz Effective Clock 100 MHz Bandwidth 800 MB/s Chipset Bus Properties Bus Type PCI Bus Width 32-bit Real Clock 33 MHz Effective Clock 33 MHz Bandwidth 133 MB/s Støtter dette hovedkortet DDR RAM? Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 i min uproffe mening ser det ikke slik ut nei... Hva er egentlig spørsmålet? Skal du kjøpe ny ram og lurer på hva slags ram du har fra før/hk støtter? Lenke til kommentar
maedox Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Det kortet støtter nok ikke DDR-RAM nei. "Bus type: SDR-SDRAM" betyr vanlig SD-RAM. Jeg er litt usikker på om du kan bruke DDR-RAM på er hovedkort som bare støtter SD-RAM. Uansett vil du ikke få utbytte av den ekstra overføringshastigheten DDR tilbyr. Lenke til kommentar
starfish Skrevet 17. november 2002 Forfatter Del Skrevet 17. november 2002 Xvani: ehh... ja, noe sånt :smile: Jeg trenger seriøst mer minne, men hvis jeg må kjøpe nytt HK for å få DDR, lurer jeg på om jeg skal holde meg til SDRAM. Burde jeg satse på en 512MB SDRAM-Brikke, eller burde jeg kjøpe nytt HK og gå for DDR? huffameg... [ Denne Melding var redigert av: starfish på 2002-11-17 15:44 ] Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Det kommer ann på hvor mye penger du vil bruke... Hvis du vil ha bedre ytelse burde du gå for DDR-ram. Det er nok bedre når du først skal bruke penger på ram, så burde du nok invenstere i den nyeste teknologien, og ikke SD-ram som begynner å bli en utdatert minneteknologi. Har du f.eks et rask grafikkort og en rask CPU, kan (vil) SD-rammen bli en flaskehals. Et nytt hovedkort med DDR-ram støtte og 512MB DDR-ram koster vel fra 2500kr og oppover. Men det hele er din avgjøresle, men hvis jeg først skulle brukt penger på å oppgradere, er DDR-ram m/ hovedkort en ting jeg ville gått for. //sindre Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Quote: Den 2002-11-17 15:38, skrev maedox:Det kortet støtter nok ikke DDR-RAM nei."Bus type: SDR-SDRAM" betyr vanlig SD-RAM.Jeg er litt usikker på om du kan bruke DDR-RAM på er hovedkort som bare støtter SD-RAM. Uansett vil du ikke få utbytte av den ekstra overføringshastigheten DDR tilbyr. Man vil jo såklart ikke kunne bruke DDR-RAM på et sånt hk, rett og slett fordi brikkene ikke vil passe fysisk.. Lenke til kommentar
starfish Skrevet 17. november 2002 Forfatter Del Skrevet 17. november 2002 Specs: CPU: AMD Duron 850 HK: Asus A7V-VM? Ram: 256 SDRAM SK: Ati Radeon 8500LE HD: 19GB Som dere helt sikkert ser har jeg en "ikke så bra" PC. Men den er helt grei i spill og sånn. (SoF2 f.eks) Det eneste som plager meg er at den er treg hvis jeg har mange nettlesere o.l oppe samtidig. Så trenger jeg virkelig DDR Ram? Holder det ikke med 768MB SDR? Vil ikke punge ut med så mye... trenger ny HD også... [ Denne Melding var redigert av: starfish på 2002-11-17 16:09 ] Lenke til kommentar
durabit Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Quote: Den 2002-11-17 15:41, skrev starfish:Xvani: ehh... ja, noe sånt :smile: Jeg trenger seriøst mer minne, men hvis jeg må kjøpe nytt HK for å få DDR, lurer jeg på om jeg skal holde meg til SDRAM. Burde jeg satse på en 512MB SDRAM-Brikke, eller burde jeg kjøpe nytt HK og gå for DDR? Det kommer jo an på hvor kresen du er. En 512 MB SDRAM-brikke kan du kjøpe for bare 499,- fra PsData. Hvis hovedkortet og prosessoren du har nå er godt nok en stund til vil jeg anbefale at du kjøper en SDRAM-brikke til. Hvis du ønsker å kjøpe nytt hovedkort (og prosessor) må du for all del ikke kjøpe ett hovedkort uten støtte for DDR-RAM. Det har ingen hensikt. Lenke til kommentar
starfish Skrevet 17. november 2002 Forfatter Del Skrevet 17. november 2002 Da går jeg for en 512 SDRAM-brikke da. Takk for hjelpen, alle som har hjulpet... :smile: Lenke til kommentar
joac Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Quote: Den 2002-11-17 16:07, skrev starfish:Specs:CPU: AMD Duron 850 HK: Asus A7V-VM? Ram: 256 SDRAM SK: Ati Radeon 8500LEHD: 19GB Som dere helt sikkert ser har jeg en "ikke så bra" PC. Hadde noe av det samme som deg; Har en athlon 800 T-bird, Hovedkortet mitt ble ødelagt, så jeg byttet til et som støttet DDR ram og kjøpte meg en 256 MB brikke. Merker stor forskjell på ytelsen i forhold til SD-ram. Som noen er inne på er det ikke spesiellt dyrt å kjøpe mer SD-RAM, men jeg tror heller jeg ville brukt pengene på et nytt HK og ei DDR ram brikke. Så har du jo hovedkort til neste oppgradering også. Men dette avhenger jo litt av om du tenker på å oppgrdere en gang i fremtiden eller bare selge det du har nå og kjøpe nytt .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå