espenta Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) Hei, jeg fikk et Geforce 7600gt agp-kort i dag, men hver gang jeg starter et spill, slår pcen seg av etter et par minutter. Har en Thermaltake 480w psu, og med mitt Radeon 9800 pro ser alle spenninger helt fine ut. Men med Geforce-kortet ligger 12v-spenninga på litt over 11v, og når jeg spiller, faller den til under 11v. Det skal vel ikke være nødvendig med større psu enn 480w for å kjøre dette kortet? Har ikke spesielt mange komponenter ellers (2 harddisker, 1 dvd-brenner, lydkort, 1gB ram). Er det noen som har noen som helst idé om hva som kan forårsake dette? Hadde et lignende problem tidligere, ved at pcen restarta etter en stund med spilling. Dette var med min gamle 350w (Q-tek!) psu der 3,3v spenninga lå på under 3v. Endret 1. desember 2006 av espenta Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Misstenker at strømforsyninga ikke leverer nok spenning. I seksjon 4.1.4 (Voltage Tolerances) i ATX Specification står det at feiltoleransen på +12 er på 5%. I ditt tilfelle er feilspenninga på over 1 volt, dvs avviket er over 8 prosent Siden som linker til pdf-filene Lenke til kommentar
espenta Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 Takk for svar. Fikk en del svar i en annen tråd, og de fleste mente det samme, så jeg har bestilt en Tagan 480w fra mpx. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå