fargoth Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 fargoth: Nice.. bare vanelig animasjons wallpaper? post den iallefall da.. Vet ikke helt hva du mener med "animasjons wallpaper", men tenker du kanskje på et animert .gif-bilde?Jeg tenkte faktisk på det som en løsning, men forkastet den da størrelsen på filen ville blitt drastisk stor, samt at .gif formatets manglende evne til å gjengi mer enn 256 farger per frame ville forringet kvaliteten. Derfor gikk jeg heller for en mer knotete løsning som bygger rundt en html-fil hvor en videosnutt looper bak et PNG-24 bilde i et overliggende lag. Nå i ettertid ser jeg at en flash-basert løsning antakeligvis ville vert både smartere og kanskje gitt et bedre resultat, så hvis noen med kunnskaper ville gjort et forsøk kunne jo det vert litt spennende. Lenke til kommentar
BlackAdder Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Her har dere et html-dokument som lager snøvær på desktopen! Lagre det i samme folder som bakgrunnsbildet du vil bruke. Åpne det i notepad og bytt ut navnet på bakgrunnsbildet (Wallpaper.jpg nesten nederst), med det du vil bruke. Bakgrunnsbildet må ha samme oppløsning som windows kjører i og Active Desktop må være aktivert. Velg så html-dokumentet som bakgrunn på skrivebordet. Om du har en veldig treg prosessor kan du stille på antall snøfnugg og hastighet i html-fila (står forklart). Det beste er at den bruker nesten ingen ressurser når den ikke er synlig (når skrivebordet er dekt til med vinduer). Snow.htm Lenke til kommentar
Dimanche Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Her har dere et html-dokument som lager snøvær på desktopen! Lagre det i samme folder som bakgrunnsbildet du vil bruke. Åpne det i notepad og bytt ut navnet på bakgrunnsbildet (Wallpaper.jpg nesten nederst), med det du vil bruke. Bakgrunnsbildet må ha samme oppløsning som windows kjører i og Active Desktop må være aktivert. Velg så html-dokumentet som bakgrunn på skrivebordet. Om du har en veldig treg prosessor kan du stille på antall snøfnugg og hastighet i html-fila (står forklart). Det beste er at den bruker nesten ingen ressurser når den ikke er synlig (når skrivebordet er dekt til med vinduer). 7511567[/snapback] Tøft, nå tror jeg julepceen min er komplett! Litt stress å finne en i samme størrelse som skrivebordet, men jeg oppskalerte julelysbilde i første post. Etter litt om og men funker det som bare det! Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) Flere som liker juletreet ser jeg ;-) Endret 16. desember 2006 av Wraith Lenke til kommentar
TeggY Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Her har dere et html-dokument som lager snøvær på desktopen! Lagre det i samme folder som bakgrunnsbildet du vil bruke. Åpne det i notepad og bytt ut navnet på bakgrunnsbildet (Wallpaper.jpg nesten nederst), med det du vil bruke. Bakgrunnsbildet må ha samme oppløsning som windows kjører i og Active Desktop må være aktivert. Velg så html-dokumentet som bakgrunn på skrivebordet. Om du har en veldig treg prosessor kan du stille på antall snøfnugg og hastighet i html-fila (står forklart). Det beste er at den bruker nesten ingen ressurser når den ikke er synlig (når skrivebordet er dekt til med vinduer). 7511567[/snapback] Takk skal du ha! Nå tror jeg juledesktopen min er ganske komplett. Lenke til kommentar
IMG_123 Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 Her har dere et html-dokument som lager snøvær på desktopen! Lagre det i samme folder som bakgrunnsbildet du vil bruke. Åpne det i notepad og bytt ut navnet på bakgrunnsbildet (Wallpaper.jpg nesten nederst), med det du vil bruke. Bakgrunnsbildet må ha samme oppløsning som windows kjører i og Active Desktop må være aktivert. Velg så html-dokumentet som bakgrunn på skrivebordet. Om du har en veldig treg prosessor kan du stille på antall snøfnugg og hastighet i html-fila (står forklart). Det beste er at den bruker nesten ingen ressurser når den ikke er synlig (når skrivebordet er dekt til med vinduer). 7511567[/snapback] Herlig! Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Ordnet meg juletema for bloggen min. Det får holde Lenke til kommentar
Dimanche Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Synes de som har funnet ting burde bli kreditert i første post. Det vil sikkert også stimulere til økte julePCifsering. Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Her har dere et html-dokument som lager snøvær på desktopen! Lagre det i samme folder som bakgrunnsbildet du vil bruke. Åpne det i notepad og bytt ut navnet på bakgrunnsbildet (Wallpaper.jpg nesten nederst), med det du vil bruke. Bakgrunnsbildet må ha samme oppløsning som windows kjører i og Active Desktop må være aktivert. Velg så html-dokumentet som bakgrunn på skrivebordet. Om du har en veldig treg prosessor kan du stille på antall snøfnugg og hastighet i html-fila (står forklart). Det beste er at den bruker nesten ingen ressurser når den ikke er synlig (når skrivebordet er dekt til med vinduer). 7511567[/snapback] Hmm, det går visst ikke i vista ikke at jeg tror jeg hadde overlevd med det særlig lenge Lenke til kommentar
Teodorull Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Ahh Deilig at denne tråden endelig ble brakt fram i lyset igjen, til tross for at det skjedde på en litt usaklig måte. Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Hehe, hadde tenkt å få opp denne tråden igjen jeg og nå, men se der, noen har gjort det for meg! Kansje opptatere med skins for Vista eller no? /Yaricks Btw, begynner å komme litt i julesteming ihvertfall! Lenke til kommentar
Skyax Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 (endret) ****Slettet***** Endret 12. desember 2007 av Skyax Lenke til kommentar
Teodorull Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Synes nok en gang det er på tide å bringe denne uberfantastiske tråden på banen igjen. Julen blir ikke den samme uten :xmas: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå